SZKOLENIA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH PRZEDSZKOLI 2024/25
Pobierz KATALOG w wersji PDF do druku
KATALOG SZKOLEŃ DLA RAD PEDAGOGICZNYCH PRZEDSZKOLI
OBSZAR 1: NOWOCZESNE TECHNOLOGIE – ROZWÓJ KOMPETENCJI CYFROWYCH NAUCZYCIEL
- Sztuczna inteligencja w przedszkolu. Wykorzystanie narzędzi opartych na AI w działaniach nauczyciela przedszkola – NOWOŚĆ
- CANVA w przedszkolu – tworzenie materiałów graficznych, czyli prezentacje, dyplomy, karty pracy i filmy szyte na miarę
- Wykorzystanie tablicy i monitora interaktywnego w przedszkolu – praktyczny warsztat
- Materiały online, prawo autorskie i chmura do pracy z przedszkolakami
- Bezpieczny Sieciak Junior – bezpieczny nauczyciel, rodzic i maluch w Internecie
OBSZAR 2: PRZEDSZKOLE W PLENERZE – OUTDOOROWE AKTYWNOŚCI DLA DZIECI W OGRODZIE
- Zabawy podwórkowe i wykorzystanie ogrodu przedszkolnego do obserwacji i eksperymentów
- Aktywność artystyczna w plenerze: wykorzystanie materiałów naturalnych w pracach plastycznych
- Ekologia dla przedszkolaka: Zabawy dydaktyczne, plastyczne i eksperymenty z upcyclingiem
- Efektowne animacje dla dzieci – zostań mistrzem kolorowych zabaw i wydarzeń plenerowych
OBSZAR 3: DOŚWIADCZENIA I EKSPERYMENTY W PRZEDSZKOLU
OBSZAR 4: WARSZTATY PLASTYCZNE
OBSZAR 5: WARSZTATY MUZYCZNO-TANECZNE
- Wykorzystanie muzyki klasycznej na zajęciach, elementy metody Batii Strauss
- Wybrane elementy metody Carla Orffa. Instrumenty perkusyjne i body percussion w pracy nauczyciela
- Zabawy z dźwiękiem, ruchem i rytmem oraz jak zadbać o głos dziecka, aby prawidłowo się rozwijał?
- Muzyczna podróż po świecie. Przykłady zabaw z różnych państw i kontynentów + Jak wzmocnić i udźwięcznić głos?
- Ruchowe i muzyczne aktywności dla dzieci z wykorzystaniem akcesoriów
- Układy choreograficzne i tańce ludowe dla dzieci
- Integracja przez muzykę – zabawy, tańce i gry muzyczne budujące relacje w grupie
- Muzyczne zabawy integracyjne dla dzieci – uchodźców z Ukrainy
- Harmonia przez muzykę – wyciszające techniki muzyczne w edukacji przedszkolnej
OBSZAR 6: LOGORYTMIKA, LOGOPEDIA DLA NIE-LOGOPEDÓW I ROZWÓJ MOWY DZIECI
- Logorytmika, czyli słowo, ruch, muzyka według Piotra Tolsdorfa. Warsztaty praktyczne
- LogoPODRÓŻE małe i DUŻE, czyli logorytmika dla zaawansowanych
- Dziecięca komunikacja niewerbalna w relacji z dorosłym
- Zabawy i działania nauczyciela w obszarze rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym
OBSZAR 7: PRACA Z DZIEĆMI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI W PRZEDSZKOLU
- Pierwsze symptomy zaburzeń rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dzieci w wieku przedszkolnym
- Niepokojące zachowania dziecka w przedszkolu – nauczyciel w procesie rozpoznania zaburzeń i sposoby na trudne rozmowy z rodzicami
- Diagnoza pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka przedszkolnego
- Dziecko zdrowe i z niepełnosprawnościami razem w przedszkolu, czyli dobra organizacja placówki i grupy szansą na optymalny rozwój obojga dzieci
- Jak pracować w przedszkolu z dzieckiem ze spektrum autyzmu – terapia i edukacja oczami praktyka
- Trudne zachowania dzieci ze spektrum autyzmu: jak dobrze reagować i pomagać
- Wczesna nauka czytania i pisania w przedszkolu z zastosowaniem założeń integracji sensorycznej i kodowania
- Elementy Integracji Sensorycznej w placówce przedszkolnej. Praktyczne podejście do profilaktyki pracy z grupą oraz zajęć terapeutycznych oczami praktyka
- Kodowanie przez zabawę dla dzieci z niepełnosprawnościami
- Wykorzystanie narzędzi TIK w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
OBSZAR 8: PSYCHOLOGIA W PRZEDSZKOLU, WSPIERANIE ROZWOJU KOMPETENCJI SPOŁECZNO-EMOCJONALNYCH
- Przemoc, nadużycia i nieprzyzwoite zachowania wobec dzieci
- Praktyczne pomysły radzenia sobie ze złością dziecka w przedszkolu
- ADHD czy zaburzenie opozycyjno-buntownicze dzieci – jak rozpoznać, jak pracować?
- Zachowania agresywne w przedszkolu – jak reagować i wspierać dziecko?
- Jak rozwijać odporność psychiczną przedszkolaka – perspektywa nauczyciela
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych przedszkolaków, a styl wychowawczy w rodzinie
- Metody pracy z dziećmi o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Wiedza, postawy i kompetencje nauczycieli wspierających dziecko w sytuacji utraty, rozwodu i kryzysu
- Konstruktywna komunikacja z dzieckiem i rodzicem, czyli o relacjach w duchu Porozumienia bez Przemocy (NVC)
OBSZAR 9: DOBROSTAN NAUCZYCIELI
- Jak zadbać o dobrostan psychiczny nauczycieli?
- Techniki relaksacyjne dla nauczyciela przedszkola. Jak zadbać o swój dobrostan i opanować stres? – Warsztat
- Metoda “Mindfulness” dla nauczycieli – sposoby redukcji stresu, obniżanie napięcia emocjonalnego oraz profilaktyka depresji
OBSZAR 10: KODOWANIE PRZEZ ZABAWĘ I ROBOTYKA W PRZEDSZKOLU
- Kodowanie przez zabawę dla najmłodszych, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
- Kodowanie dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Roboty w ruch! – programowanie dla najmłodszych (3-6 lat) z wykorzystaniem wybranych robotów edukacyjnych i plansz
- Zaszyfrowane ruchy, czyli szachy japońskie i kodowanie w przedszkolu
INNE: