Niepokojące zachowania dziecka w przedszkolu – nauczyciel w procesie rozpoznania zaburzeń i sposoby na trudne rozmowy z rodzicami
Wczesne rozpoznanie zaburzeń rozwojowych i prawidłowa diagnoza dają szansę na optymalny rozwój dziecka dzięki zastosowaniu odpowiedniej terapii, ale często dopiero w przedszkolu zauważone zostają niepokojące zachowania. Jak je interpretować? Jak o nich rozmawiać z rodzicami? Jak pokierować rodziców by dostrzeżone sygnały zweryfikowali fachowcy?
Cele:
- uświadomienie nauczycielom przedszkola ich wielkiej roli w diagnozie dziecka,
- wzmocnienie intuicji nauczyciela poprzez zastosowanie odpowiednich narzędzi,
- wsparcie nauczyciela w przekazywaniu nieprzyjemnych wiadomości.
Program:
- zachowania dziecka wskazujące na ewentualne zaburzenia,
- narzędzia pomocne w zweryfikowaniu podejrzeń (np. Badabada),
- jak zakomunikować rodzicom, informację o zaobserwowanych dysfunkcjach,
- wskazanie kolejnych kroków do uzyskania właściwej diagnozy.
Korzyści:
Nauczyciel:
- pozna narzędzia, które mogą być pomocne w zweryfikowaniu własnych obserwacji,
- dowie się jak przekazywać trudne wiadomości rodzicom dziecka.
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne,
- szkolenie online.
Zaświadczenia:
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu kursu doskonalącego dla nauczycieli, wydawane przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Odbiorcy:
nauczyciele przedszkola, dyrektorzyProwadząca: NATALIA TRELA
Przez 15 lat jako dyrektor Szkoły Podstawowej nr 6 Integracyjnej w Bielsku-Białej, zajmowała się opracowaniem i wdrażaniem skutecznego modelu integracji w szkole publicznej oraz organizacją kształcenia dzieci niepełnosprawnych, w tym ze spektrum autyzmu. Za swoją działalność otrzymała Nagrodę Śląskiego Kuratora Oświaty oraz 12 nagród Prezydenta Miasta Bielska-Białej. Terapeuta SI, EEG Biofeedback, TUS. Specjalista ds. wczesnego wspomagania i edukacji uczniów ze spektrum autyzmu. Gościnnie wykładowca akademicki. Prowadzi terapię w Krajowym Towarzystwie Autyzmu w Bielsku-Białej. Zafascynowana postrzeganiem świata przez osoby ze spektrum autyzmu.Długość szkolenia:
4 godziny dydaktyczneKOSZT SZKOLENIA DLA RADY:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości.OCENA Z ANKIET:

