Niepokojące zachowania dziecka w przedszkolu – nauczyciel w procesie rozpoznania zaburzeń i sposoby na trudne rozmowy z rodzicami
Szkolenie koresponduje z kierunkiem nr 4 polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026: „Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych”.
Treści szkolenia sprzyjają kształtowaniu umiejętności rozpoznawania pierwszych sygnałów zaburzeń rozwojowych i emocjonalnych u dzieci w wieku przedszkolnym, a także wyposaża ich w umiejętności prowadzenia konstruktywnych rozmów z rodzicami, co sprzyja szybszemu wdrożeniu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego i zapobieganiu eskalacji problemów w zachowaniu oraz relacjach rówieśniczych.
Szkolenie może przyczynić się profesjonalnego rozpoznawania wczesnych sygnałów zaburzeń rozwojowych przez nauczycieli, uczy ich prowadzenia trudnych rozmów z rodzicami oraz wskazywania właściwych ścieżek dalszej diagnozy i wsparcia.
Dzięki temu placówka zyskuje kompetentny zespół, który potrafi reagować na potrzeby dzieci w sposób szybki, skuteczny i zgodny z procedurami, minimalizując ryzyko opóźnień w podjęciu terapii.

Wczesne wykrycie zaburzeń rozwojowych i trafna diagnoza pozwalają na wdrożenie właściwej terapii, co znacząco zwiększa szanse dziecka na harmonijny rozwój.
Nierzadko to właśnie w przedszkolu nauczyciel jako pierwszy dostrzega zachowania budzące niepokój.
Jak je prawidłowo zinterpretować, w jaki sposób prowadzić rozmowę z rodzicami i jak skutecznie pokierować ich do specjalistów, by potwierdzili lub wykluczyli obawy?
Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:
Uczestnicy:
-
poznają narzędzia wspierające weryfikację własnych obserwacji,
-
dowiedzą się, jak w sposób konstruktywny i taktowny przekazywać trudne informacje rodzicom,
-
nauczą się wskazywać rodzicom możliwe kierunki dalszej diagnozy i wsparcia,
-
zyskają pewność w prowadzeniu rozmów dotyczących niepokojących zachowań dziecka.
Program:
-
Zachowania dziecka mogące świadczyć o zaburzeniach rozwojowych – przykłady z codziennej praktyki przedszkolnej.
-
Narzędzia wspierające weryfikację podejrzeń, w tym obserwacyjne i przesiewowe do oceny ryzyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń integracji sensorycznej i ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.
-
Sposoby konstruktywnego przekazywania rodzicom informacji o zaobserwowanych trudnościach u dziecka.
-
Wskazywanie rodzicom możliwych kroków prowadzących do uzyskania specjalistycznej diagnozy i wsparcia terapeutycznego.
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:


Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.

ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE
tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.
Odbiorcy:
nauczyciele przedszkola, dyrektorzyProwadząca: Dr n. hum. Agnieszka Lasota
Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta, socjoterapeutka, trenerka, szkoleniowiec, nauczyciel akademicki. Certyfikowany trener procesu wspomagania szkół i przedszkoli. Posiada doświadczenie w pracy w przedszkolach i placówkach socjoterapeutycznych dla dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Prowadzi warsztaty dla dzieci rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne.Długość szkolenia:
4 godziny dydaktyczneKOSZT SZKOLENIA DLA RADY:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości.OCENA Z ANKIET:

