SZKOLENIA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ 2025/26

POBIERZ KATALOG dla Rad Pedagogicznych szkół w wersji PDF do druku:

 


KATALOG SZKOLEŃ DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ

OBSZAR 1: SZTUCZNA INTELIGENCJA I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE

  1. AI – asystent nauczyciela w codziennej pracy dydaktycznej

  2. NOWOŚĆ: Twórcze aplikacje AI w działaniu – WARSZTAT DLA NAUCZYCIELI szyty na miarę

  3. Sztuczna inteligencja: najlepsze praktyki i wpływ AI na współczesne metody nauczania

  4. Sztuczna inteligencja – nowe horyzonty edukacji

  5. Rozwijanie krytycznego myślenia w erze sztucznej inteligencji; etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w edukacji

  6. Canva od podstaw – graficzna strona edukacji

  7. CANVA: tworzenie materiałów graficznych przez nauczyciela – profesjonalne prezentacje, dyplomy, karty pracy i filmy edukacyjne

  8. Wykorzystanie tablicy i monitora interaktywnego w szkole – praktyczny warsztat

  9. TIK i nowoczesne technologie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
  10. Kodowanie przez zabawę w klasach 1-3, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze

  11. Kodowanie i programowanie dla uczniów z niepełnosprawnościami

OBSZAR 2: HIGIENA CYFROWA I ZDROWIE

  1. Ekrany pod kontrolą – higiena cyfrowa dla uczniów i nauczycieli

  2. Bezpieczeństwo cyfrowe w edukacji – DarkNet, patotreści i TikTok

  3. Bezpieczeństwo w sieci: ochrona danych i prywatności ucznia i nauczyciela

  4. Cyberuzależnienia, media społecznościowe i bezpieczeństwo w sieci – jak prowadzić skuteczną edukację cyfrową

  5. Media społecznościowe bez pułapek – profilaktyka uzależnień. Wskazówki i scenariusze dla nauczycieli

  6. Nadużywanie mediów elektronicznych wśród uczniów – czy technodetoks w pokoleniu „always on” jest możliwy i zasadny?

  7. Cyberprzemoc. Jak jej przeciwdziałać i rozwiązywać problemy związane z przemocą w sieci?

  8. STOP przemocy relacyjnej i cyberprzemocy – skuteczne działania szkoły i nauczyciela

  9. Hejt, hejter i jego ofiara w szkole – reguły postępowania

  10. Prawo autorskie w szkole – czy uczeń może nagrywać nauczyciela?

  11. Cyfrowy reset w naturze – leśne kąpiele jako narzędzie profilaktyki uzależnień w pracy nauczyciela z uczniami

OBSZAR 3: OCENIANIE I ORGANIZACJA PRACY PLACÓWKI

  1. Ocenianie kształtujące w praktyce – jak budować aktywność poznawczą i poczucie sprawczości uczniów

  2. Jak oceniać, aby wspierać rozwój każdego ucznia zgodnie z zapisami prawa oświatowego

  3. Jak (d)oceniać w dzisiejszej szkole? – ocenianie zgodne z prawem i potrzebami uczniów

  4. Różnorodne formy i metody oceniania wewnątrzszkolnego

  5. Ocenianie zachowania ucznia – od formalnego obowiązku do narzędzia wychowawczego

  6. Konstruowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego

  7. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia

  8. Ocena funkcjonowania ucznia podstawą do planowania i udzielania efektywnego wsparcia

  9. Statut szkoły w praktyce – kluczowe zasady i ich znaczenie dla nauczycieli

  10. Innowacje pedagogiczne w szkole – planowanie, realizacja i dokumentowanie

OBSZAR 4: METODY AKTYWIZUJĄCE I INNOWACJE

  1. Metody aktywizujące w nowej odsłonie – wsparcie aktywności poznawczej i samodzielności uczniów – NOWOŚĆ

  2. Fakty i mity na temat efektywnych technik uczenia się, metod nauczania i działania mózgu, czyli ocena skuteczności działań edukacyjnych poparta badaniami naukowymi

  3. Interdyscyplinarność w uczeniu się i nauczaniu – jak przekraczać granice między przedmiotami

  4. Kompetencje kluczowe w szkole – jak je rozwijać i oceniać

  5. Magiczne zjawiska – eksperymenty i doświadczenia w dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III
  6. Atrakcyjne i twórcze notatki. Sketchnoting i zastosowanie myślenia wizualnego w procesie uczenia się uczniów

  7. Wykorzystanie dzieł audiowizualnych w procesie wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro

OBSZAR 5: WSPIERANIE DOBROSTANU

  1. Cyfrowy reset w naturze – leśne kąpiele jako narzędzie profilaktyki uzależnień w pracy nauczyciela z uczniami
  2. Jak zadbać o dobrostan nauczycieli w sytuacji przeciążenia – perspektywa psychologiczna
  3. Jak zadbać o dobrostan psychiczny nauczycieli? Praktyczne strategie i narzędzia
  4. Techniki relaksacyjne dla nauczyciela i ucznia. Jak zadbać o swój dobrostan i opanować stres?
  5. Budzenie śródlekcyjne dla wszystkich – zestawy praktycznych ćwiczeń w przestrzeni klasy z wykorzystaniem ławki, krzesła i ściany

OBSZAR 6: RELACJE I EMOCJE

  1. Rozwód, strata, kryzys – jak wspierać ucznia w trudnych momentach życia

  2. Wsparcie uczniów w kryzysie – rozpoznawanie i reagowanie na depresję, samookaleczenia i myśli suicydalne

  3. Przemoc, nadużycia i nieprzyzwoite zachowania wobec dzieci

  4. STOP przemocy relacyjnej i cyberprzemocy – skuteczne działania szkoły i nauczyciela

  5. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów, a styl wychowawczy w rodzinie

  6. Porozumienie bez Przemocy (NVC) w szkole – konstruktywna komunikacja z dzieckiem i rodzicem
  7. Psychologia dla niepsychologów – pomysły na lekcję wychowawczą i działania wspierające uczniów

  8. Syndrom małego cesarza – uczeń roszczeniowy w praktyce szkolnej

  9. Tolerancja, działania antydyskryminacyjne i przeciwdziałanie hejtowi w szkole

  10. Przybysz. Praca z uczniem obcokrajowcem lub powracającym z zagranicy
  11. Muzyka i zabawa w klasie polsko-ukraińskiej – budujemy wspólnotę

OBSZAR 7: SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE

  1. Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

  2. Praca z uczniami w spektrum autyzmu w szkole podstawowej – praktyczne i odświeżone strategie

  3. Nastolatki i młodzi dorośli z zespołem Aspergera w szkołach ponadpodstawowych

  4. Zróżnicowany zespół – problem czy szansa? Praca z uczniem o różnych możliwościach i potrzebach

  5. Edukacja włączająca – filozofia, założenia i organizacja wsparcia w praktyce szkolnej

  6. Współpraca nauczycieli i specjalistów – jak ją organizować zgodnie z zapisami prawa

  7. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – konstruowanie i realizacja

  8. Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – modele udzielanego wsparcia

OBSZAR 8: WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

  1. Współpraca z rodzicami dzieci i młodzieży w wieku szkolnym
  2. Porozumienie bez Przemocy (NVC) w szkole – konstruktywna komunikacja z dzieckiem i rodzicem

KATALOG SZKOLEŃ DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ

KATALOG SZKOLEŃ DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl