SZKOLENIA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ 2022/23
POBIERZ KATALOG dla Rad Pedagogicznych szkół w wersji PDF do druku:
KATALOG SZKOLEŃ DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ
OBSZAR 1: WYZWANIA DLA SZKOŁY W ZWIĄZKU Z PANDEMIĄ I MIGRACJĄ UCZNIÓW
- Jak zadbać o dobrostan nauczycieli i uczniów
- Przybysz. Praca z uczniem obcokrajowcem lub powracającym z zagranicy
- Wojna. Jak rozmawiać o wojnie z dziećmi z Ukrainy, Białorusi, Polski?
- Jak rozmawiać z uczniami o wojnie w Ukrainie i innych trudnych sprawach?
- Muzyczne zabawy integracyjne dla dzieci – uchodźców z Ukrainy
- Interwencja kryzysowa związana z migracją dzieci ukraińskich
- Klasa w trakcie pandemii i po niej – budowanie od nowa relacji pomiędzy uczniami
- Czym jest odporność psychiczna i jak ją kształtować u uczniów?
- Działania nauczyciela wspierające uczniów w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych
- Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej i zaburzenia adaptacyjne – z czym mierzy się nauczyciel?
- Pomysły i sposoby realizacji warsztatów z rodzicami, dotyczących wspierania uczniów przeżywających trudności po doświadczeniach w pandemii
- Psychologia dla niepsychologów – pomysły na lekcję wychowawczą i działania wspierające uczniów
- Jak wspierać uczniów w radzeniu sobie z trudnymi emocjami? Trening dla nauczycieli i uczniów
- Depresja – jak rozmawiać o niej z uczniami? Jak ją rozpoznać, pomóc uczniom i sobie?
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów, a styl wychowawczy w rodzinie
- Metody pracy z uczniami o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Dziecko z grupy ryzyka zaburzeń rozwojowych w trakcie pandemii i po niej – wsparcie uczniów z wysoką wrażliwością
- Organizacja nauczania kooperatywnego i problemowego oraz samopomocy koleżeńskiej – skuteczne metody nadrobienia zaległości i trudności powstałych w czasie nauki zdalnej
OBSZAR 2: WSPIERANIE DOBROSTANU NAUCZYCIELI
- Techniki relaksacyjne dla nauczyciela i ucznia. Jak zadbać o swój dobrostan i opanować stres?
- Jak zadbać o dobrostan nauczycieli w sytuacji przeciążenia – perspektywa psychologiczna, wsparcie nauczycieli w pokonywaniu negatywnych skutków pandemii i wojny w Ukrainie
- Metoda “Mindfulness” dla nauczycieli – sposoby redukcji stresu, obniżanie napięcia emocjonalnego oraz profilaktyka depresji
- Przemęczenie i znużenie – jak nie dać się wypaleniu zawodowemu i wzmocnić motywację do pracy?
- Organizacja pracy własnej ucznia i nauczyciela – jak zwiększyć efektywność, planować i osiągać zamierzone cele?
OBSZAR 3: LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W SZKOLE
- Laboratoria przyszłości – metody pracy, przegląd możliwości zakupionego sprzętu
- Programowanie i robotyka dla uczniów klas 1-3 i 4-8 z wykorzystaniem wybranych robotów, klocków LEGO i aplikacji
- Kodowanie przez zabawę w klasach 1-3, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
OBSZAR 4: TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE, BEZPIECZEŃSTWO W SIECI
- Projektowanie ćwiczeń interaktywnych dla uczniów: na telefony, komputery, do edukacji zdalnej i stacjonarnej
- Wykorzystanie tablicy i monitora interaktywnego w szkole – praktyczny warsztat
- CANVA: tworzenie materiałów graficznych przez nauczyciela, czyli profesjonalne prezentacje, dyplomy, karty pracy i filmy edukacyjne
- Laboratorium w tablecie i telefonie – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów ścisłych
- Humanista z telefonem w dłoni – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów humanistycznych
- Aktywna lekcja z TIK: angażowanie uczniów i sprawdzanie wiedzy wybranymi narzędziami online
- Zdalna lekcja z e-podręcznikami: pełnia możliwości czerpania i tworzenia
- Metoda odwróconej klasy i metoda WebQuestu sposobem na angażującą edukację naszych czasów
- Filmy edukacyjne do nauczania stacjonarnego i online. Jak je stworzyć za pomocą komputera?
- “Szkoła filmowa” – tworzenie wideo z przedstawień i projektów uczniów, film jako narzędzie dydaktyczne
- Tworzenie wirtualnej wystawy i rozszerzona rzeczywistość w szkole
- Escape room, czyli cyfrowy pokój i tworzenie zagadek interaktywnych w Genial.ly
- MS Teams w szkole – wykorzystanie platformy w nauczaniu zdalnym i stacjonarnym
- Google Classroom: jak wykorzystać platformę G-Suite dla szkół i wdrożyć system na lata
- Kodowanie i programowanie dla uczniów z niepełnosprawnościami
- TIK i nowoczesne technologie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
- Cyberprzemoc. Jak jej przeciwdziałać i rozwiązywać problemy związane z przemocą w sieci?
- Bezpieczeństwo ucznia w sieci – przeciwdziałania zjawisku cyberprzestępczości
- Sieć spokojnie! – gdzie jest i co klika twój uczeń w internecie
- Jak rozmawiać z uczniami o korzyściach i zagrożeniach użytkowania Internetu?
- Nadużywanie mediów elektronicznych wśród uczniów – czy technodetoks w pokoleniu “always on” jest możliwy i zasadny?
- Dlaczego gry uzależniają i jak to wykorzystać ich mechanizmy w edukacji?
- Wykluczenie społeczne i cyfrowe uczniów po pandemii – jak poważny jest problem i jak go rozwiązywać?
OBSZAR 5: SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
- Uczeń zdrowy i z niepełnosprawnościami razem, czyli dobra organizacja szkoły i klasy szansą na optymalny rozwój obojga dzieci
- Diagnoza pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Jak pracować z dzieckiem ze spektrum autyzmu w szkole – terapia i edukacja oczami praktyka
- Trudne zachowania dzieci ze spektrum autyzmu: jak dobrze reagować i pomagać
- Techniki behawioralne w pracy z dziećmi z trudnościami
- Praca z dziećmi z Zespołem Aspergera w szkole
- Metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami logopedycznymi
- Praca z dzieckiem z afazją/ Specyficznymi Zaburzeniami Językowymi (SLI)
- Rozwój mowy i komunikacji u dzieci z rozwojem atypowym
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów, a styl wychowawczy w rodzinie
- Metody pracy z uczniami o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Rozwój psychoseksualny dzieci z niepełnosprawnością
- ADHD czy zaburzenie opozycyjno-buntownicze uczniów – jak rozpoznać, jak pracować?
- Wiedza, postawy i kompetencje nauczycieli wspierających dziecko w sytuacji utraty, rozwodu, kryzysu, traumy
- TIK i nowoczesne technologie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
- Kodowanie i programowanie dla uczniów z niepełnosprawnościami
OBSZAR 6: WSPÓŁPRACA NAUCZYCIELI Z RODZICAMI
- Budowanie relacji i rzeczowa komunikacja z rodzicami, czyli instrukcja „jak mówić, aby rodzic nas usłyszał”
- Dialog motywujący i rozmowa skoncentrowana na rozwiązaniach – narzędzia ułatwiające współpracę z uczniem i rodzicem
- Współpraca nauczyciela z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych
OBSZAR 7: RELACJE I EDUKACJA MEDIALNA
- Konstruktywna komunikacja z uczniem i rodzicem, czyli o relacjach w duchu Porozumienia bez Przemocy (NVC)
- Metoda Mikro Kręgów – rozwiązywanie konfliktów między uczniami. Nauczyciel jako facylitator
- Reagowanie na niewłaściwe i prowokacyjne zachowania uczniów – trening konstruktywnej konfrontacji
- Zjawisko agresji i prześladowania wśród dzieci – jak rozpoznać bullying, reagować na sytuacje przemocowe i pomóc uczniowi “skontaktować się” z nauczycielem
- Tolerancja, działania antydyskryminacyjne, przeciwdziałanie hejtowi w szkole
- Czy możliwe jest “uwrażliwienie” uczniów? Wsparcie dzieci i młodzieży w procesie kształtowania empatii. Jak kształtować empatię wśród uczniów w duchu Porozumienia bez Przemocy?
- Filmowa lekcja wychowawcza o relacjach
- Wykorzystanie dzieł audiowizualnych w procesie wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro
- Pozycja i rola nauczyciela w procesie wychowania uczniów ku wartościom (moralnym, estetycznym i społecznym)
- Strategie kształtowania postawy ekologicznej wśród uczniów – świadomy konsument i wychowanie w duchu zero / less waste
- Rola filmu w edukacji patriotycznej – przykłady i sposoby pracy z filmem
OBSZAR 8: PRAWO OŚWIATOWE I ORGANIZACJA PRACY PLACÓWKI
- Konstruowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia
- Ocenianie kształtujące w szkole oczami praktyka
- Nie tylko sprawdzian, czyli alternatywne sposoby oceniania i diagnozowania osiągnięć edukacyjnych
- Ocenianie w trakcie i po pandemii – czy coś się zmieniło?
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli
- Organizacja pracy własnej ucznia i nauczyciela – jak zwiększyć efektywność, planować i osiągać zamierzone cele?
- Skąd pozyskać środki na sfinansowanie pomysłów Twojej placówki?
- Event, piknik, dni otwarte szkoły – skuteczna i pomysłowa organizacja
OBSZAR 9: METODY AKTYWIZUJĄCE I TECHNIKI UCZENIA SIĘ
- Fakty i mity na temat efektywnych technik uczenia się, metod nauczania i działania mózgu, czyli ocena skuteczności działań edukacyjnych poparta badaniami naukowymi
- Metody aktywizujące
- Nauczyciel jako tutor. Wspieranie rozwoju młodego człowieka z wykorzystaniem kompetencji tutorskich.Tutoring w szkole oczami praktyka
- Odkrywanie przez dociekanie – projekty interdyscyplinarne w praktyce uczniowskiej na przykładzie łączenia języka polskiego i historii
- Porusz umysł! Doświadczenia i eksperymenty do przeprowadzenia w klasie/w domu
- “Obecny!” – jak wykorzystywać metodę Mindfullness i wdrażać trening uważności w edukacji?
- Jak wspierać umiejętność samodzielnego uczenia się ucznia? Udział nauczyciela w procesie uczenia się uczniów i budowania poczucia odpowiedzialności za własny rozwój
- Strategie rozpoznawania i rozwijania talentów uczniów
- Atrakcyjne i twórcze notatki. Sketchnoting i zastosowanie myślenia wizualnego w procesie uczenia się uczniów
- Mamo, tato, gdy dorosnę, zostanę … !- warsztaty preorientacji zawodowej
- Kompetencje kluczowe w szkole
OBSZAR 10: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
- Techniki relaksacyjne dla nauczyciela i ucznia. Jak zadbać o swój dobrostan i opanować stres?
- Logorytmika, czyli słowo, ruch, muzyka według Piotra Tolsdorfa. Warsztaty praktyczne
- LogoPODRÓŻE małe i DUŻE, czyli logorytmika dla zaawansowanych
- Muzyczne zabawy integracyjne dla dzieci – uchodźców z Ukrainy
- Wykorzystanie muzyki klasycznej na zajęciach, elementy metody Batii Strauss. W jaki sposób rozwinąć u dzieci słuch muzyczny?
- Wybrane elementy metody Carla Orffa. Instrumenty perkusyjne i body percussion w pracy nauczyciela
- Zabawy z dźwiękiem, ruchem i rytmem oraz jak zadbać o głos dziecka, aby prawidłowo się rozwijał?
- Muzyczna podróż po świecie. Przykłady zabaw z różnych państw i kontynentów + Jak wzmocnić i udźwięcznić głos?
- Układy choreograficzne i tańce ludowe dla dzieci
- Teatr i pantomima w przedszkolu i szkole – pomysły na zajęcia teatralne i występy dzieci
- Kodowanie przez zabawę w klasach 1-3, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
- Programowanie i robotyka dla uczniów klas 1-3 z wykorzystaniem wybranych robotów, klocków LEGO i aplikacji
- Świat wokół nas – Eksperymenty na każdą kieszeń, czyli jak praktycznie i bezpiecznie zorganizować doświadczenia dla dzieci
- Magiczne zjawiska – eksperymenty i doświadczenia w dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III
- Wczesna nauka czytania i pisania w przedszkolu z zastosowaniem założeń integracji sensorycznej i kodowania
- Program „Moje rączki mają moc”. Wspieranie rozwoju ręki oraz umiejętności motorycznych poprzez aktywność plastyczną i elementy integracji sensorycznej
- Efektowne animacje dla dzieci – zostań mistrzem kolorowych zabaw i wydarzeń plenerowych
OBSZAR 11: SZKOŁA PONADPODSTAWOWA
- Jak zadbać o dobrostan nauczycieli i uczniów?
- Techniki relaksacyjne dla nauczyciela i ucznia. Jak zadbać o swój dobrostan i opanować stres?
- Metoda “Mindfulness” dla nauczycieli – sposoby redukcji stresu, obniżanie napięcia emocjonalnego oraz profilaktyka depresji
- Konstruktywna komunikacja z uczniem i rodzicem, czyli o relacjach w duchu Porozumienia bez Przemocy (NVC)
- Jak rozmawiać z uczniami z pokolenia “iGen” o korzyściach i zagrożeniach użytkowania Internetu?
- Media społecznościowe: formy aktywności uczniów w sieci, wykorzystanie tekstów kultury audiowizualnej obecnej w sieci w praktyce wychowawczej
- Psychologiczne aspekty cyberprzemocy oraz działania edukacyjne przeciwdziałające temu zjawisku wśród młodzieży
- Dlaczego gry uzależniają i jak wykorzystać ich mechanizmy w edukacji?
- Cyberuzależnienie: formy cyberuzależnień uczniów w sieci, zagrożenia i szanse rozwoju związane z funkcjonowaniem uczniów w sieci
- Cyberbezpieczeństwo: bezpieczeństwo ucznia w Internecie, ochrona danych osobowych
KATALOG SZKOLEŃ DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ

