SZKOLENIA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ 2025/26
KATALOG SZKOLEŃ DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ
OBSZAR 1: SZTUCZNA INTELIGENCJA I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE
-
NOWOŚĆ: Twórcze aplikacje AI w działaniu – WARSZTAT DLA NAUCZYCIELI szyty na miarę
-
Sztuczna inteligencja: najlepsze praktyki i wpływ AI na współczesne metody nauczania
-
Wykorzystanie tablicy i monitora interaktywnego w szkole – praktyczny warsztat
- TIK i nowoczesne technologie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
-
Kodowanie przez zabawę w klasach 1-3, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
-
Kodowanie i programowanie dla uczniów z niepełnosprawnościami
OBSZAR 2: HIGIENA CYFROWA I ZDROWIE
-
Ekrany pod kontrolą – higiena cyfrowa dla uczniów i nauczycieli
-
Bezpieczeństwo cyfrowe w edukacji – DarkNet, patotreści i TikTok
-
Bezpieczeństwo w sieci: ochrona danych i prywatności ucznia i nauczyciela
-
Media społecznościowe bez pułapek – profilaktyka uzależnień. Wskazówki i scenariusze dla nauczycieli
-
Cyberprzemoc. Jak jej przeciwdziałać i rozwiązywać problemy związane z przemocą w sieci?
-
STOP przemocy relacyjnej i cyberprzemocy – skuteczne działania szkoły i nauczyciela
-
Prawo autorskie w szkole – czy uczeń może nagrywać nauczyciela?
OBSZAR 3: OCENIANIE I ORGANIZACJA PRACY PLACÓWKI
-
Ocenianie kształtujące w praktyce – jak budować aktywność poznawczą i poczucie sprawczości uczniów
-
Jak oceniać, aby wspierać rozwój każdego ucznia zgodnie z zapisami prawa oświatowego
-
Jak (d)oceniać w dzisiejszej szkole? – ocenianie zgodne z prawem i potrzebami uczniów
-
Ocenianie zachowania ucznia – od formalnego obowiązku do narzędzia wychowawczego
-
Konstruowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
-
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia
-
Ocena funkcjonowania ucznia podstawą do planowania i udzielania efektywnego wsparcia
-
Statut szkoły w praktyce – kluczowe zasady i ich znaczenie dla nauczycieli
-
Innowacje pedagogiczne w szkole – planowanie, realizacja i dokumentowanie
OBSZAR 4: METODY AKTYWIZUJĄCE I INNOWACJE
-
Interdyscyplinarność w uczeniu się i nauczaniu – jak przekraczać granice między przedmiotami
- Magiczne zjawiska – eksperymenty i doświadczenia w dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III
- Wykorzystanie dzieł audiowizualnych w procesie wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro
OBSZAR 5: WSPIERANIE DOBROSTANU
- Cyfrowy reset w naturze – leśne kąpiele jako narzędzie profilaktyki uzależnień w pracy nauczyciela z uczniami
- Jak zadbać o dobrostan nauczycieli w sytuacji przeciążenia – perspektywa psychologiczna
- Jak zadbać o dobrostan psychiczny nauczycieli? Praktyczne strategie i narzędzia
- Techniki relaksacyjne dla nauczyciela i ucznia. Jak zadbać o swój dobrostan i opanować stres?
- Budzenie śródlekcyjne dla wszystkich – zestawy praktycznych ćwiczeń w przestrzeni klasy z wykorzystaniem ławki, krzesła i ściany
OBSZAR 6: RELACJE I EMOCJE
-
Rozwód, strata, kryzys – jak wspierać ucznia w trudnych momentach życia
-
STOP przemocy relacyjnej i cyberprzemocy – skuteczne działania szkoły i nauczyciela
-
Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów, a styl wychowawczy w rodzinie
- Porozumienie bez Przemocy (NVC) w szkole – konstruktywna komunikacja z dzieckiem i rodzicem
-
Psychologia dla niepsychologów – pomysły na lekcję wychowawczą i działania wspierające uczniów
-
Syndrom małego cesarza – uczeń roszczeniowy w praktyce szkolnej
-
Tolerancja, działania antydyskryminacyjne i przeciwdziałanie hejtowi w szkole
- Przybysz. Praca z uczniem obcokrajowcem lub powracającym z zagranicy
- Muzyka i zabawa w klasie polsko-ukraińskiej – budujemy wspólnotę
OBSZAR 7: SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
-
Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
-
Praca z uczniami w spektrum autyzmu w szkole podstawowej – praktyczne i odświeżone strategie
-
Nastolatki i młodzi dorośli z zespołem Aspergera w szkołach ponadpodstawowych
-
Zróżnicowany zespół – problem czy szansa? Praca z uczniem o różnych możliwościach i potrzebach
-
Edukacja włączająca – filozofia, założenia i organizacja wsparcia w praktyce szkolnej
-
Współpraca nauczycieli i specjalistów – jak ją organizować zgodnie z zapisami prawa
-
Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – konstruowanie i realizacja
-
Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – modele udzielanego wsparcia
OBSZAR 8: WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
KATALOG SZKOLEŃ DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ


