Program „Moje rączki mają moc”. Wspieranie rozwoju ręki oraz umiejętności motorycznych poprzez aktywność plastyczną i elementy integracji sensorycznej.

Malowanie lodem? Wykorzystanie samochodzików w ćwiczeniach rozmachowych? Tworzenie arcydzieła trzepaczką?

Poznaj sposoby uatrakcyjniania ćwiczeń gratomotorycznych, by wyszły poza schemat kartki i poznaj wiele ciekawych pomysłów na prace i aktywności plastyczne z małym dzieckiem. Szkolenie jest ukierunkowane na wzmożoną stymulację ręki i umiejętności motorycznych, które nie zawsze są odpowiednio angażowane podczas zajęć plastycznych w przedszkolu i klasach I-III.

Bonus: 30 gotowych scenariuszy zajęć propozycji ćwiczeń z elementami integracji sensorycznej – rozmachowych, manualnych, precyzyjnych, angażujących obręcz barkową, rotację przedramienia, nadgarstki, mięśni dłoni oraz palców.

Innowacyjny program „Moje rączki mają moc” łączy w sobie elementy ruchu, integracji sensorycznej i arteterapii w celu poprawienia motoryki małej u dzieci. Proponowane aktywności pozytywnie oddziałują na ich emocje i motywację do zdobywania nowych umiejętności, a także przezwyciężania trudności.

Jak w prosty i łatwy sposób organizować kreatywne zajęcia plastyczne w przedszkolu?

Jak jednocześnie oddziaływać na rozwój motoryczny dziecka poprzez wybrane propozycje ćwiczeń fizycznych z elementami integracji sensorycznej oraz ekspresję twórczą?

Program „Moje rączki mają moc” jest odpowiedzią na pogarszający się stan rozwoju motorycznego dzieci i potrzebę przystępnej dla dzieci metody, która będzie jednocześnie pozytywnie oddziaływać na ich emocje oraz motywację do zdobywania nowych umiejętności i przezwyciężania trudności.

Szkolenie jest połączeniem teorii rozwoju fizycznego dziecka z praktyką w działaniu plastycznym. Dzięki ćwiczeniom dziecko przenosi się w bezpieczny świat kreacji artystycznej i poznaje nowe, innowacyjne metody i techniki pracy.

Wykorzystaj naturalne predyspozycji ciała dziecięcego, by wspierać rozwój ręki, który będzie kluczowy przy nauce pisania. Dzięki odpowiednio ustabilizowanej postawie, napięciu mięśniowemu, prawidłowemu trzymaniu narzędzi, sile nacisku i zastosowaniu wielu innych czynników (w tym także koordynacji wzrokowo ruchowej), dziecko będzie w stanie sprostać wymogom szkoły w sposób łatwy i przyjemny.

Proponowane narzędzia wykorzystują założenia integracji sensorycznej oraz elementy arteterapii. Stymulują one rozwój umiejętności motorycznych dziecka w sposów atrakcyjny i efektywny również dla nauczyciela.


Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:

Nauczyciele poznają propozycje ćwiczeń z elementami integracji sensorycznej – rozmachowych, manualnych, precyzyjnych, angażujących obręcz barkową, rotację przedramienia, nadgarstki, mięśni dłoni oraz palców.

To pozwoli im prowadzić ciekawe i atrakcyjne dla dzieci zajęcia, wykorzystujące w nowatorski sposób różnego rodzaju przedmioty i środki plastyczne w formie bezkosztowej, dostępne w zasięgu ręki.


Program:

  • założenia teoretyczne – przygotowanie dziecka do nauki pisania – jak przebiega od najmłodszych lat i jakie mogą pojawić się trudności w obszarze rozwoju manualnego dziecka,
  • przedstawienie założeń programu, jego celowości i sposobu organizacji,
  • czym jest arteterapia i dlaczego jej połączenie z ćwiczeniami ruchowymi z elementami integracji sensorycznej jest tak ważne w kształtowaniu umiejętności motorycznych i przygotowaniu dziecka do nauki pisania,
  • propozycje ćwiczeń z elementami integracji sensorycznej – rozmachowych, manualnych, precyzyjnych, angażujących obręcz barkową, rotację przedramienia, nadgarstki, mięśni dłoni oraz palców.

 

Propozycje aktywności w oparciu o założenia arteterapii według 30 scenariuszy zajęć, a w nich między innymi:

  • prace plastyczne w różnych płaszczyznach (malowanie stojąc, leżąc, siedząc),
  • malowanie niekonwencjonalne samochodzikami, tworzenie makiety i torów przeszkód,
  • zastosowanie pipet i szczypiec w pracach twórczych,
  • prace zakrapiane (tworzenie kolorowej chmury, motyli),
  • frottage geometryczny,
  • magiczna grafomotoryka,
  • kalkowanie,
  • kosmiczne prace plastyczno-sensoryczne,
  • masy plastyczne i ich różnorodne zastosowanie,
  • wykorzystanie plasteliny w pracach płaskich (tworzenie bakterii, przygody dżdżownicy),
  • wykorzystanie w aktywnościach artystycznych rozgniatania, rozcierania, wałkowania, zagniatania, składania, rozdzierania, wydrapywania,
  • zabawy z trzepaczkami,
  • wykorzystanie podkładów higienicznych, folii aluminiowej czy ręczników papierowych,
  • zabawy konstrukcyjno-przestrzenne,
  • ołówkowe odwrócone role,
  • sensoryczne prace plastyczne,
  • inny wymiar masy solnej,
  • lodowe malunki lodem, na lodzie i na śniegu,
  • i wiele, wiele innych.

Możliwa forma szkoleń:

Warianty wymiaru godzinowego:

  • Pełny udział w Programie: 2 spotkanie szkoleniowe, łączny wymiar 8 godzin dydaktycznych,
  • Możliwość zorganizowania jednego spotkania, wymiar 4 godzin dydaktycznych – forma skrócona Programu – REKOMENDOWANE

Forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele przedszkola i szkoły podstawowej, nauczyciele wspomagający, terapeuci

Prowadząca: Agnieszka Szczelina-Szczotka

Pedagog, terapeuta, animator. Posiada wykształcenie z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapii pedagogicznej, autyzmu, zespołu Aspergera i innych zaburzeń rozwojowych oraz integracji sensorycznej. Nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta, wykładowca. Współpracowała z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, prowadząc przedmioty z zakresu arteterapii, metodyki edukacji plastycznej, a także pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Autorka programu i innowacji „Moje raczki mają moc” oraz publikacji naukowej “Art. Therapy as an Educational Intervention Focused on Social Relations of Children at a Younger School Age” opublikowanego w Kontekstach Pedagogicznych w roku 2019. Zajmuje się badaniem możliwości stosowania arteterapii w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, innowacyjnymi i aktywizującymi metodami nauczania dzieci w wieku przedszkolnym. Miłośniczka eksperymentów nie tylko tych przyrodniczych, ale i artystycznych. W działaniach artystycznych stara się balansować pomiędzy swobodną ekspresją twórczą i umiejętnościami technicznymi. Stara się łączyć ponadczasowe metody z nutką nowoczesności. Podczas codziennej pracy kieruje się niezahamowaną ciekawością dziecięcą i możliwościami, jakie niesie praca z młodym człowiekiem.

Program w pełnym wymiarze godzinowym:

8 godzin dydaktycznych - 2 spotkania

Możesz również zamówieć jedno spotkanie warsztatowe

4 godziny dydaktyczne (wersja skrócona programu)

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OCENA Z ANKIET:

OCENA Z ANKIET:

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl