Nastolatki i młodzi dorośli z zespołem Aspergera w szkole

Do szkół ogólnodostępnych coraz częściej trafiają uczniowie ze spektrum autyzmu i jest to duże wyzwanie dla nauczycieli od strony dydaktycznej i wychowawczej. Ze względu na coraz większą świadomość społeczną i lepsze przygotowanie placówek do pracy z osobami w spektrum autyzmu uczniowie o dużym potencjale intelektualnym mają szansę na ukończenie szkoły ponadpodstawowej, studia kierunkowe i pracę zawodową. Praca z nastolatkiem z objawami spektrum wiąże się z koniecznością odróżniania zachowań wynikających z samego zaburzenia od buntu, zachowań prowokacyjnych uczniów neurotypowych w tym wieku rozwojowym i adekwatne reagowanie na poziomie dostosowań.


Cel:

Pogłębienie rozumienia istoty całościowych zaburzeń rozwoju i  charakterystyki funkcjonowania uczniów starszych ze spektrum autyzmu o różnych objawach i ich
nasileniu w klasie.


Korzyści:

Nauczyciel podczas szkolenia:

  • pozna specyfikę funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego,
    komunikacyjnego i społecznego starszego ucznia i osób dorosłych ze
    spektrum autyzmu
  • dowie się jakie są przyczyny oraz sposób pracy z uczniem z globalnymi
    zaburzeniami rozwojowymi
  • wzmocni umiejętność udzielania wsparcia uczniowi z trudnościami w
    rozumieniu podstawowych aspektów funkcjonowania społecznego
  • dowie się na czym polega trening kompetencji społecznych (TUS) oraz które
    z elementów takiego treningu możesz zastosować podczas codziennej pracy
    z uczniem
  • nauczy się stawiać granice niekonstruktywnym zachowaniom i asertywnie
    reagować na niewłaściwe zachowania ucznia ze spektrum
  • dowie się jak dostosować wymagania edukacyjne do specyficznych potrzeb
    dziecka ze spektrum

Program:

  1. Czym jest „spektrum autyzmu”? Podstawowe objawy globalnych zaburzeń
    rozwoju oraz różnice w objawach pomiędzy dzieckiem a nastolatkiem
  2. Specyfika funkcjonowania poznawczego ucznia ze spektrum, pozostającego w
    normie intelektualnej (błąd centralnej koherencji, zaburzenia w zakresie teorii
    umysłu) wpływające na naukę i rozumienie norm społecznych
  3. Zaburzenia integracji sensorycznej mogące mieć wpływ na funkcjonowanie
    ucznia w klasie.
  4. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do specyficznych potrzeb ucznia ze
    spektrum
  5. Specyfika reagowania emocjonalnego i społecznego. Techniki samouspokajania.
  6. Trudne zachowania uczniów  w szkole – z czego mogą wynikać i jak im
    zapobiegać? (analiza indywidualnych przypadków)
  7. Spektrum autyzmu a inne zaburzenia towarzyszące (depresja, zaburzenia
    kompulsywne, lęki)
  8. Wzmacnianie współpracy pomiędzy uczniami

Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.

 


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele szkoły podstawowej, dyrektorzy

Prowadząca: Małgorzata Cużytek

magister psychologii i pedagogiki, Trener Umiejętności Społecznych z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Trener Zastępowania Agresji, doktorantka w Instytucie Psychologii UJ. Pracuje z młodzieżą i dorosłymi w obszarze podnoszenia kompetencji społecznych, komunikacji i asertywności. Od 18 lat szkoli pracowników oświaty (nauczycieli, dyrektorów, specjalistów szkolnych, a tym pedagogów, psychologów) z zakresu wspierania ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (specjalizuje się we wspomaganiu osób ze spektrum Autyzmu oraz niepełnosprawnością poznawczą) oraz przeciwdziałania agresji i przemocy. Superwizuje pracę nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Współzałożycielka Fundacji „Falochron” oraz Stowarzyszenia Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja”. Realizowała kilka projektów edukacyjnych i badawczych w obszarze edukacji, m.in. międzynarodowy program badawczy „STRONG” (Supportive tools for resilient, open-minded and non-violent grass root work in schools). Wspomaga placówki edukacyjne w rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OPINIE UCZESTNIKÓW:

"Interesujące propozycje ćwiczeń integracyjnych dla grupy. Przydatne treści. Prowadząca bardzo komunikatywna i kompetentna."

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl