Zabawy z dźwiękiem, ruchem i rytmem oraz jak zadbać o głos dziecka, aby prawidłowo się rozwijał?

Szkolenie wpisuje się kierunek nr 3 polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026: „Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów”.

Treści promują zdrowy tryb życia poprzez wspieranie aktywności fizycznej, kształtowanie prozdrowotnych nawyków głosowych oraz rozwój psychoruchowy dzieci za pomocą muzyki, ruchu i ćwiczeń rytmicznych.

 

Ćwiczenia i zabawy muzyczno-ruchowe rozwijają koncentrację, refleks, spostrzegawczość i pamięć, a jednocześnie integrują grupę. Ekspresja ruchowa przy muzyce angażuje całe ciało, a wspólne śpiewanie sprzyja przełamywaniu nieśmiałości i budowaniu relacji w grupie.

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, dlaczego warto już od najmłodszych lat wprowadzać dzieci w świat muzyki – szczególnie klasycznej – i jaki wpływ ma ona na rozwój dziecka. Prowadząca pokaże, jak prezentować uczniom różnorodne utwory muzyczne, jak zachęcać do ich aktywnego przeżywania oraz w jaki sposób wykorzystywać rekwizyty podczas zajęć muzyczno-ruchowych.

Uczestnicy poznają także sposoby wspierania prawidłowego rozwoju głosu dziecka, nauczą się rozpoznawać błędy emisyjne i dowiedzą się, jak im zapobiegać. Szkolenie będzie wzbogacone o zabawy muzyczno-ruchowe, interpretacje utworów, improwizacje ruchem oraz ćwiczenia rozwijające wyobraźnię i kreatywność.


Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:

Uczestnicy:

  • poznają ciekawe sposoby zachęcania dzieci do aktywnego przeżywania muzyki,

  • nauczą się wykorzystywać rekwizyty podczas zajęć umuzykalniających i zabaw muzyczno-ruchowych,

  • otrzymają zestaw tematycznie pogrupowanych piosenek i zabaw do wykorzystania na zajęciach,

  • poznają sposoby tworzenia prostych i atrakcyjnych układów ruchowych do utworów muzycznych,

  • zapoznają się z wybraną literaturą muzyczną przydatną w pracy z dziećmi,

  • wzbogacą swój warsztat o nowatorskie ćwiczenia umuzykalniające do pracy na różnych etapach edukacyjnych,

  • przyswoją podstawowe zagadnienia teoretyczne z zakresu muzyki (tempo, dynamika, artykulacja),

  • zdobędą wiedzę na temat budowy aparatu głosowego dziecka i specyfiki dziecięcego głosu,

  • nauczą się, jak prawidłowo wspierać rozwój głosu dziecka i jak zapobiegać błędom emisyjnym,

  • poznają techniki prawidłowego oddychania oraz ćwiczenia wspierające właściwą postawę podczas śpiewu,

  • otrzymają komplet materiałów szkoleniowych (teksty i nuty piosenek, opisy ćwiczeń i zabaw, praktyczne wskazówki metodyczne).


Program:

Część I – Głos dziecka i jego rozwój

  1. Budowa aparatu głosowego dziecka i różnice między głosem dziecka a dorosłego

  2. Nauka prawidłowego oddechu wokalnego

  3. Najczęstsze błędy emisyjne popełniane przez dzieci i sposoby ich rozpoznawania

  4. Profilaktyka emisji głosu – jak zapobiegać błędom i wspierać rozwój głosowy dziecka

  5. Ćwiczenia emisyjne o charakterze zabawowym – atrakcyjne i dostosowane do wieku uczniów

  6. Ćwiczenia rozluźniająco-relaksacyjne niwelujące napięcia mięśniowe

  7. Piosenki z opracowaniem ruchowym i propozycje ich wykorzystania w zabawach

  8. Zabawy i opowiadania emisyjne wspomagające rozwój głosu i artykulację

Część II – Muzyczna aktywizacja i ruch

  1. Sposoby aktywnego przeżywania muzyki z wykorzystaniem gestów i prostych ilustracji ruchowych

  2. Aktywne słuchanie muzyki według metody Batii Strauss

  3. Wykorzystanie muzyki klasycznej podczas zajęć muzyczno-edukacyjnych

  4. Tworzenie interpretacji ruchowych do utworów muzycznych i piosenek

  5. Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne (pobudzające i hamujące ruch), rozwijające refleks i koncentrację

  6. Gry i zabawy muzyczne, interaktywne i ruchowe

  7. Zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem rekwizytów

  8. Ćwiczenia relaksacyjne wspomagające odprężenie psychofizyczne dzieci.


Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele przedszkolni oraz nauczyciele szkoły podstawowej

Prowadząca: dr Paulina Wójcik-Ilnytska

Wokalistka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej (specjalności: Nauczanie przedmiotów teoretyczno-muzycznych oraz Rytmika), a także absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale wokalno – instrumentalnym, specjalność wokalno - aktorska. Jej pasją jest zgłębianie tajników śpiewu dziecięcego. W 2017 roku wydała książkę „Nauczmy dzieci śpiewać!”. Od roku 2010 zbierała cenne doświadczenia pracując z najmłodszymi dziećmi w krakowskich przedszkolach jako nauczycielka rytmiki i współpracowała z krakowskimi chórami jako solistka. Obecnie pracuje jako nauczyciel śpiewu, kształcenia słuchu oraz rytmiki w szkołach muzycznych I stopnia. Stale poszerza swoje umiejętności i wiedzę uczestnicząc w licznych szkoleniach i konferencjach, zgłębiając literaturę polską i zagraniczną, a także poszukując własnych metod nauczania i pomysłów na ćwiczenia wokalne i rytmiczne. Prowadzi warsztaty wokalne i rytmiczne oraz lekcje otwarte. Jest członkiem działającego od 2017 roku krakowskiego trio kameralnego.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OPINIE UCZESTNIKÓW:

"Ciekawe pomysły na urozmaicenie lekcji, podane przez specjalistę. Prowadząca: Miła osoba, kompetentna, dobrze się słucha, gdy mówi i śpiewa."

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl