Harmonia przez muzykę – wyciszające techniki muzyczne w edukacji przedszkolnej i szkolnej

Warsztaty zapewnią wgląd w wykorzystanie muzyki do tworzenia atmosfery ciszy i skupienia w sali przedszkolnej lub klasowej.

Uczestnicy otrzymają informacje o wykorzystaniu muzyki do redukcji stresu i napięcia u dzieci, rozwijania emocjonalnej samoświadomości, zwiększania koncentracji, polepszania wyników naukowych, a także tworzenia spokojnego i zharmonizowanego środowiska.

 


Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:

  • zaznajomienie z różnymi technikami uspokajania i wyciszania w przedszkolu i szkole,
  • zrozumienie roli muzyki w oddziaływaniu na emocje, zachowanie i koncentrację uczniów,
  • nabycie wiedzy o praktycznych narzędzi i ćwiczeń muzycznych do wprowadzania spokoju,
  • dodanie do repertuaru nauczyciela ćwiczeń oddechowych i relaksacyjnych,
  • odkrycie muzycznych gier i zabaw uspokajających,
  • uzyskanie wiedzy o wyborze muzyki sprzyjającej wyciszeniu, relaksacji i koncentracji,
  • poznanie piosenek i tańców wspierających relaksację i odprężenie,
  • poznanie zabaw i tańców budujących pozytywne relacje w grupie.

Program:

  • zabawy rozwijające zdolność koncentracji i utrzymania uwagi,
  • muzyczne ćwiczenia relaksacyjne,
  • ćwiczenia manualne i ruchowe z wykorzystaniem instrumentów i rekwizytów,
  • choreografie i tańce grupowe,
  • zabawy ekspresji emocjonalnej poprzez ruch i muzykę,
  • przykłady muzyki uspokajającej, relaksacyjnej i energetyzującej,
  • zabawy i ćwiczenia wspierające pozytywne interakcje i zaufanie w grupie,
  • techniki oddechowe i relaksacyjne.

Materiały dla uczestników:

  • opisy ćwiczeń i zabaw prezentowanych na szkoleniu,
  • zestaw nagrań utworów i podkładów muzycznych do ćwiczeń,
  • tekst i nuty piosenek oraz nagranie ich linii melodycznej,
  • gotowe opracowania instrumentacji na instrumenty perkusyjne,
  • opisy tańców i choreografii prezentowanych podczas szkolenia,
  • lista utworów muzycznych, które możemy wykorzystać do relaksacji,
  • wiadomości teoretyczne,
  • bibliografia.

Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele przedszkolni oraz nauczyciele szkoły podstawowej

Prowadząca: Paulina Wójcik-Ilnytska

Wokalistka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej (specjalności: Nauczanie przedmiotów teoretyczno-muzycznych oraz Rytmika), a także absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale wokalno – instrumentalnym, specjalność wokalno - aktorska. Jej pasją jest zgłębianie tajników śpiewu dziecięcego. W 2017 roku wydała książkę „Nauczmy dzieci śpiewać!”. Od roku 2010 zbierała cenne doświadczenia pracując z najmłodszymi dziećmi w krakowskich przedszkolach jako nauczycielka rytmiki i współpracowała z krakowskimi chórami jako solistka. Obecnie pracuje jako nauczyciel śpiewu, kształcenia słuchu oraz rytmiki w szkołach muzycznych I stopnia. Stale poszerza swoje umiejętności i wiedzę uczestnicząc w licznych szkoleniach i konferencjach, zgłębiając literaturę polską i zagraniczną, a także poszukując własnych metod nauczania i pomysłów na ćwiczenia wokalne i rytmiczne. Prowadzi warsztaty wokalne i rytmiczne oraz lekcje otwarte. Jest członkiem działającego od 2017 roku krakowskiego trio kameralnego.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OPINIE UCZESTNIKÓW:

"Bardzo konkretne przykłady i prezentacja ćwiczeń sprawiły, że całe szkolenie było interesujące, przystępne. Na pewno wykorzystam w pracy. Prowadząca kompetentna, miła i pięknie śpiewa."

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl