Przybysz. Praca z uczniem obcokrajowcem lub powracającym z zagranicy
Jest ich coraz więcej w naszych szkołach. Przyjeżdżają do nas z rodzicami, którzy w Polsce znajdują lepsze warunki dla życia, wracają z rodzicami po kilkuletnim pobycie za granicą i tacy, którzy nigdy migracji nie doświadczyli bezpośrednio, ale wychowują się w rodzinach, gdzie jedno z rodziców jest obywatelem innego kraju. Co ich łączy? Doświadczenie migracji.
Korzyści:
Nauczyciele:
- zdobędą wiedzę na temat psychologicznych aspektów doświadczanie migracji przez dziecko, funkcjonowania dziecka z doświadczeniem migracji,
- poznają rolę i zadania wychowawcy międzykulturowej klasy,
- zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem doświadczającym migracji.
Program:
- uczeń o migranckim pochodzeniu w polskiej szkole,
- psychologiczne aspekty spotkania z innymi narodami i kulturami,
- cztery sfery trudności ucznia obcokrajowca/powracającego z zagranicy,
- indywidualizacja pracy z takim uczniem,
- praca w klasie międzykulturowej- rola i zadania wychowawcy międzykulturowej klasy,
- wskazówki do pracy z uczniem obcokrajowcem/powracającym z zagranicy.
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.