Ocenianie zachowania ucznia
Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę oddziału, nauczycieli oraz uczniów danego oddziału stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły. Szkolenie ma za zadanie pokazać sposób rozumowania jak taką ocenę z zachowania rozumieć, co się za nią kryje i jakie działania podjąć, aby „uczyć zachowania uczniów” z wykorzystaniem oceny z zachowania, aby był to proces kształtujący postawy, umiejętności, wiedzę.
Szkolenie ugruntuje wiedzę na temat przepisów prawa oświatowego w zakresie oceniania zachowania. Pokaże pułapki różnorodnych modeli oceny z zachowania, przykłady modeli procesu oceny z zachowania.
Korzyści z udziału rady pedagogicznej w szkoleniu:
Uczestnik:
- skonfrontuje swój model oceniania zachowania z przepisami prawa oświatowego,
- zrozumie rolę oceny zachowania w uczeniu zachowania ucznia,
- zweryfikuje elementy składowe procesu wystawiania oceny z zachowania.
Program:
- podstawa prawna oceniania zachowania,
- kryteria oceniania zachowania,
- model pracy wychowawczej z klasą uczący zasad zachowania w tym kryterialnej samooceny,
- sposoby oceniania zachowania,
- profil ucznia z oceną dobrą, bardzo dobrą.
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.