Kodowanie przez zabawę w przedszkolu, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze


Nauka kodowania przez zabawę to warsztat wykorzystujący narzędzia i ćwiczenia uczące logicznego myślenia, kreatywnego podejścia do problemów i poszukiwania rozwiązań.

To także pomysły zajęć do zastosowania w praktyce przedszkolnej.


Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w warsztacie:

  • nowa forma zajęć oraz logistyczne wykorzystanie przestrzeni dywanowej w pracy z całą grupą przedszkolną,
  • atrakcyjne pomoce i zagadki dla dzieci sprzyjają ich zaangażowaniu i chęci uczestniczenia w zabawie, co przekłada się na jakość pracy nauczyciela oraz poziom jego satysfakcji i zadowolenia,
  • widoczne szybkie efekty pracy z dziećmi,
  • większa łatwość prezentowania zasad ćwiczeń edukacyjnych w dużym formacie, sprzyjająca łatwiejszemu zobrazowaniu treści i zrozumieniu ich przez dzieci,
  • możliwość uruchomienia komunikacji i interakcji pomiędzy dziećmi, ćwiczenia pracy w grupie i wywoływania pożądanych zachowań (m.in. umiejętność czekania na swoją kolej, cierpliwość, etc.).

Nauczyciele otrzymają pomysły zabaw logicznych i ruchowych w różnych obszarach tematycznych do pracy z całą grupą przedszkolną na podłodze.

Dowiesdzą się, jaka jest największa korzyść z nauki kodowania, płynąca nie tylko dla dzieci, ale także dla samych nauczycieli.


Korzyści dla dzieci:

Z doświadczenia wiemy, jak ważne w pracy z małymi dziećmi jest przedstawienie idei i logiki ćwiczeń w przejrzysty i naoczny sposób.

Praca na dużej macie z wykorzystaniem bogatego zbioru elementów do układania oraz działanie w grupie:

  • stymulują rozwój mózgu dzieci i myślenie logiczne,
  • dostarczają bodźców wizualnych, dotykowych oraz, co najważniejsze, ruchowych,
  • pomagają lepiej zobrazować zasady ćwiczeń, gier i ruchów,
  • wpływają na wyobraźnię przestrzenną, znajomość kierunków i orientację w przestrzeni,
  • podnoszą umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego oraz algorytmicznego,
  • wspomagają działania ćwiczące koordynację wzrokowo-ruchową oraz umiejętności manualne,
  • pomagają ćwiczyć koncentrację i umiejętność skupienia uwagi w dłuższym czasie,
  • aktywizują uczniów, przesuwających figury i elementy z większym zaangażowaniem, dając im szerszy obraz przestrzenny oraz pole widzenia w planowaniu ruchów.


Program:

  • kodowanie i programowanie jako sposób komunikowania się i precyzyjnego formułowania myśli,
  • programowanie bez komputera – przykłady gier, ćwiczeń i zabaw,
  • scenariusze zajęć dla dzieci z wykorzystaniem dużej maty do kodowania dla całej grupy i pracy indywidualnej z dzieckiem,
  • edukacja matematyczna i polonistyczna z elementami kodowania w przedszkolu,
  • praktyczne zajęcia z użyciem: mat, zestawu elementów do wykładania, kubeczków i robotów edukacyjnych na każdą kieszeń.


Możliwa forma szkoleń:

  • warsztat stacjonarny + zajęcia z dziećmi prowadzone przez trenera wraz z obserwacją i udziałem nauczyciela – REKOMENDOWANE (oceniane jako najbardziej praktyczne – na podstawie ankiet uczestników),
  • warsztat stacjonarny (zapytaj o możliwość dojazdu trenera),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.

 


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele przedszkola

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

Prowadząca: AGNIESZKA SZEFER-TRELA

Trener oświaty i założycielka ODN Edukacja Interaktywna w Krakowie. Superwizor SORE, pracowała jako dydaktyk cyfrowy i metodyk w projektach uczących programowania i robotyki dla najmłodszych. Stworzyła autorską pomoc dydaktyczną do nauki kodowania przez zabawę „KodujMata”. Ukończyła kursy trenerskie oraz studia poświęcone projektowaniu e-learningu i edukacji zdalnej w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Koszt szkolenia dla Rady:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OPINIE UCZESTNIKÓW:

"Szkolenie super. Pani w naprawdę prosty i przystepny sposób przekazywała informację. Pakiet materiałów to tylko dodatkowy plus. Niezwykle praktyczne!"

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl