Zabawy podwórkowe oraz wykorzystanie ogrodu przedszkolnego do organizowania hodowli oraz stosowania eksperymentów i doświadczeń

Zapraszamy nauczycieli przedszkolnych do udziału w wyjątkowym szkoleniu “Zabawy podwórkowe oraz wykorzystanie ogrodu przedszkolnego do organizowania hodowli oraz stosowania eksperymentów i doświadczeń”. To doskonała okazja, aby poznać nowoczesne i angażujące metody dydaktyczne, które wspierają pełny rozwój dzieci poprzez zabawę i bezpośredni kontakt z naturą. W trakcie szkolenia nauczyciele odkryją, jak wykorzystać zasoby ekosystemu przedszkolnego ogrodu do realizacji edukacyjnych projektów przyrodniczych.

Podczas kursu nauczyciele zapoznają się z różnorodnymi formami i metodami edukacji polisensorycznej, które stymulują zmysły dzieci i wspierają ich holistyczny rozwój. Dowiedzą się, jak poprzez metodę mini projektu przyrodniczego skutecznie angażować dzieci w naukę, rozwijając jednocześnie ich ciekawość i umiejętności poznawcze. Praktyczne zajęcia pokażą, jak planować i realizować projekty edukacyjne, które wykorzystują naturalne zasoby dostępne w przedszkolnym ogrodzie.

Eksperymenty i doświadczenia stanowią kluczowy element programu szkolenia, oferując nauczycielom skuteczne narzędzia dydaktyczne do aktywizacji dzieci w realizacji podstawy programowej. Nauczą, jak prowadzić proste i bezpieczne eksperymenty, które nie tylko bawią, ale i edukują przedszkolaków, pomagając im zrozumieć podstawowe zasady przyrody. Dzięki udziałowi w szkoleniu nauczyciele zyskają nowe umiejętności i inspiracje, które wzbogacą Twój warsztat pracy oraz uczynią zajęcia bardziej atrakcyjnymi i efektywnymi.


Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:

  • poznanie nowoczesnych metod dydaktycznych z wykorzystaniem zasobów ekosystemu przedszkolnego ogrodu,
  • umiejętność organizowania hodowli roślin i zwierząt w przedszkolnym ogrodzie,
  • zrozumienie form i metod edukacji polisensorycznej wspierającej holistyczny rozwój dzieci,
  • umiejętność stosowania metody mini projektu przyrodniczego w codziennej pracy z dziećmi,
  • nauka prowadzenia prostych i bezpiecznych eksperymentów oraz doświadczeń jako narzędzi dydaktycznych,
  • umiejętność aktywizacji dzieci poprzez eksperymenty i doświadczenia, które realizują podstawę programową,
  • praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy do organizowania zabaw podwórkowych wspierających rozwój dziecka,
  • umiejętność tworzenia angażujących i edukacyjnych aktywności na świeżym powietrzu,
  • wprowadzenie nowych, ciekawych form edukacji, które przyciągają uwagę dzieci i rodziców,
  • zwiększenie zaangażowania dzieci poprzez zabawy i projekty przyrodnicze,
  • kształtowanie postaw proekologicznych u dzieci poprzez bezpośredni kontakt z naturą,
  • umiejętność wprowadzania elementów edukacji ekologicznej do codziennych zajęć przedszkolnych.

Program:

  • poznanie zabaw i strategii wspierających pełny rozwój dziecka z wykorzystaniem zasobów ekosystemu,
  • poznanie form i metod edukacji polisensorycznej – metoda mini projektu przyrodniczego,
  • eksperymenty i doświadczenia jako aktywizujące narzędzia dydaktyczne w realizacji podstawy programowej.

Możliwa forma szkoleń:

Forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele przedszkoli

Prowadząca: Agnieszka Szczelina-Szczotka

Pedagog, terapeuta, animator. Posiada wykształcenie z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapii pedagogicznej, autyzmu, zespołu Aspergera i innych zaburzeń rozwojowych oraz integracji sensorycznej. Nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta, wykładowca. Współpracowała z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, prowadząc przedmioty z zakresu arteterapii, metodyki edukacji plastycznej, a także pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Autorka programu i innowacji „Moje raczki mają moc” oraz publikacji naukowej “Art. Therapy as an Educational Intervention Focused on Social Relations of Children at a Younger School Age” opublikowanego w Kontekstach Pedagogicznych w roku 2019. Zajmuje się badaniem możliwości stosowania arteterapii w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, innowacyjnymi i aktywizującymi metodami nauczania dzieci w wieku przedszkolnym. Miłośniczka eksperymentów nie tylko tych przyrodniczych, ale i artystycznych. W działaniach artystycznych stara się balansować pomiędzy swobodną ekspresją twórczą i umiejętnościami technicznymi. Stara się łączyć ponadczasowe metody z nutką nowoczesności. Podczas codziennej pracy kieruje się niezahamowaną ciekawością dziecięcą i możliwościami, jakie niesie praca z młodym człowiekiem.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OCENA Z ANKIET:

OCENA Z ANKIET:

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl