Aktywność artystyczna w plenerze oraz wykorzystanie materiałów naturalnych w pracach plastycznych

Szkolenie “Aktywność artystyczna w plenerze oraz wykorzystanie materiałów naturalnych w pracach plastycznych” to wyjątkowa okazja, aby wzbogacić swoje umiejętności dydaktyczne o nowe pomysły, które nie tylko rozwijają kreatywność dzieci, ale także wzmacniają ich więź z przyrodą. Podczas szkolenia nauczyciele dowiedzą się, jak poprzez aktywność artystyczną w plenerze budować postawy ekologiczne u najmłodszych, zgodnie z zasadą: widzę, myślę, dbam.

W trakcie kursu nauczyciele poznają nietypowe techniki i zabawy plastyczne, które wykorzystują elementy przestrzeni przyrodniczej. Nauczyciele nauczą się, jak przekształcać naturalne materiały w wyjątkowe dzieła sztuki, rozwijając jednocześnie zmysły i wyobraźnię dzieci. Praktyczne warsztaty pokażą, jak angażować przedszkolaki w twórczą pracę na świeżym powietrzu, co sprzyja ich holistycznemu rozwojowi.

Szkolenie obejmuje także organizację happeningów artystycznych, które stanowią doskonałą formę edukacji, zabawy i współpracy ze środowiskiem lokalnym. Pokaże, jak przygotować i prowadzić wydarzenia angażujące całą społeczność przedszkolną, rodziców oraz lokalnych mieszkańców. Happeningi artystyczne to nie tylko świetna zabawa, ale również skuteczny sposób na promowanie wartości ekologicznych i wzmacnianie więzi społecznych.


Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:

  • poznanie nietypowych technik plastycznych z wykorzystaniem naturalnych materiałów i elementów przestrzeni przyrodniczej,
  • umiejętność przekształcania naturalnych zasobów w wyjątkowe dzieła sztuki,
  • wypracowanie pomysłów dydaktycznych, które wzmacniają więź dziecka z przyrodą zgodnie z zasadą: widzę, myślę, dbam,
  • kształtowanie postaw proekologicznych u dzieci poprzez twórczą pracę na świeżym powietrzu,
  • stymulowanie zmysłów i wyobraźni dzieci poprzez aktywność artystyczną w plenerze,
  • wspieranie holistycznego rozwoju dzieci poprzez integrację działań artystycznych z nauką i ekologią,
  • umiejętność przygotowania i prowadzenia happeningów artystycznych angażujących całą społeczność przedszkolną,
  • zrozumienie, jak happeningi mogą stanowić formę edukacji, zabawy i współpracy ze środowiskiem lokalnym,
  • skuteczne promowanie wartości ekologicznych poprzez działania artystyczne i edukacyjne,
  • angażowanie dzieci i lokalnej społeczności w projekty wspierające ochronę środowiska,
  • wprowadzenie nowych, inspirujących form aktywności artystycznej do codziennych zajęć przedszkolnych,
  • zwiększenie zaangażowania dzieci w zajęcia poprzez kreatywne i interaktywne podejście do nauczania.

Program:

  • wypracowanie pomysłów dydaktycznych wzmacniających więź dziecka z przyrodą: widzę, myślę, dbam,
  • poznanie nietypowych technik i zabaw plastycznych z wykorzystaniem elementów przestrzeni przyrodniczej,
  • happeningi artystyczne jako dobra forma edukacji, zabawy i współpracy ze środowiskiem lokalnym.

Możliwa forma szkoleń:

Forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele przedszkoli

Prowadząca: Agnieszka Szczelina-Szczotka

Pedagog, terapeuta, animator. Posiada wykształcenie z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapii pedagogicznej, autyzmu, zespołu Aspergera i innych zaburzeń rozwojowych oraz integracji sensorycznej. Nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta, wykładowca. Współpracowała z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, prowadząc przedmioty z zakresu arteterapii, metodyki edukacji plastycznej, a także pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Autorka programu i innowacji „Moje raczki mają moc” oraz publikacji naukowej “Art. Therapy as an Educational Intervention Focused on Social Relations of Children at a Younger School Age” opublikowanego w Kontekstach Pedagogicznych w roku 2019. Zajmuje się badaniem możliwości stosowania arteterapii w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, innowacyjnymi i aktywizującymi metodami nauczania dzieci w wieku przedszkolnym. Miłośniczka eksperymentów nie tylko tych przyrodniczych, ale i artystycznych. W działaniach artystycznych stara się balansować pomiędzy swobodną ekspresją twórczą i umiejętnościami technicznymi. Stara się łączyć ponadczasowe metody z nutką nowoczesności. Podczas codziennej pracy kieruje się niezahamowaną ciekawością dziecięcą i możliwościami, jakie niesie praca z młodym człowiekiem.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OCENA Z ANKIET:

OCENA Z ANKIET:

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl