Małgorzata Cużytek
Magister psychologii i pedagogiki, Trener Umiejętności Społecznych z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Trener Zastępowania Agresji, doktorantka w Instytucie Psychologii UJ.
Pracuje z młodzieżą i dorosłymi w obszarze podnoszenia kompetencji społecznych, komunikacji i asertywności.
Od 18 lat szkoli pracowników oświaty (nauczycieli, dyrektorów, specjalistów szkolnych: pedagogów, psychologów) z zakresu wspierania ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (specjalizuje się we wspomaganiu osób ze spektrum Autyzmu oraz niepełnosprawnością poznawczą) oraz przeciwdziałania agresji i przemocy. Superwizuje pracę nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Współzałożycielka Fundacji „Falochron” oraz Stowarzyszenia Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja”. Realizowała kilka projektów edukacyjnych i badawczych w obszarze edukacji, m.in. międzynarodowy program badawczy „STRONG” (Supportive tools for resilient, open-minded and non-violent grass root work in schools).
Wspomaga placówki edukacyjne w rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów.
SZKOLENIA PROWADZONE W ODN EDUKACJA INTERAKTYWNA
- ADHD czy zaburzenie opozycyjno-buntownicze dzieci – jak rozpoznać, jak pracować?
- Działania nauczyciela wspierające uczniów w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych
- Jak zadbać o dobrostan nauczycieli w sytuacji przeciążenia – perspektywa psychologiczna
- Kompetencje kluczowe w przedszkolu
- Kompetencje kluczowe w szkole
- Nadużywanie mediów elektronicznych wśród uczniów – czy technodetoks w pokoleniu “always on” jest możliwy i zasadny?
- Praca z dziećmi z Zespołem Aspergera w szkole
- Praktyczne pomysły radzenia sobie ze złością dziecka w przedszkolu
- Psychologia dla niepsychologów – pomysły na lekcję wychowawczą i działania wspierające uczniów
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych przedszkolaków, a styl wychowawczy w rodzinie
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów, a styl wychowawczy w rodzinie
- Techniki behawioralne w pracy z dziećmi z trudnościami
- Wiedza, postawy i kompetencje nauczycieli wspierających dziecko w sytuacji utraty, rozwodu i kryzysu
- Zachowania agresywne w przedszkolu – jak reagować i wspierać dziecko?
- Zjawisko agresji i prześladowania wśród dzieci – jak rozpoznać bullying, reagować na sytuacje przemocowe i pomóc uczniowi “skontaktować się” z nauczycielem