
Agnieszka Szczelina-Szczotka
Pedagog, terapeuta, wykładowca, animator. Współpracowała z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, prowadząc przedmioty z zakresu arteterapii, metodyki edukacji plastycznej, a także pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Nauczyciel edukacji przedszkolnej.
Posiada wykształcenie z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapii pedagogicznej, autyzmu, zespołu Aspergera i innych zaburzeń rozwojowych oraz integracji sensorycznej.
Autorka programu i innowacji „Moje raczki mają moc” oraz publikacji naukowej “Art. Therapy as an Educational Intervention Focused on Social Relations of Children at a Younger School Age” opublikowanego w Kontekstach Pedagogicznych w roku 2019.
Zajmuje się badaniem możliwości stosowania arteterapii w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, innowacyjnymi i aktywizującymi metodami nauczania dzieci w wieku przedszkolnym. Miłośniczka eksperymentów nie tylko tych przyrodniczych, ale i artystycznych. W działaniach artystycznych balansuje pomiędzy swobodną ekspresją twórczą i umiejętnościami technicznymi.Łączy ponadczasowe metody z nutką nowoczesności. Podczas codziennej pracy kieruje się niezahamowaną ciekawością dziecięcą i możliwościami, jakie niesie praca z młodym człowiekiem.
SZKOLENIA PROWADZONE W ODN EDUKACJA INTERAKTYWNA
- Świat wokół nas – Eksperymenty na każdą kieszeń, czyli jak praktycznie i bezpiecznie zorganizować doświadczenia dla dzieci
- Magiczne zjawiska – eksperymenty i doświadczenia w dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III
- Program „Moje rączki mają moc”. Wspieranie rozwoju ręki oraz umiejętności motorycznych poprzez aktywność plastyczną i elementy integracji sensorycznej
- Efektowne animacje dla dzieci – zostań mistrzem kolorowych zabaw i wydarzeń plenerowych
- Wczesna nauka czytania i pisania w przedszkolu z zastosowaniem założeń integracji sensorycznej i kodowania
- Elementy Integracji Sensorycznej w placówce przedszkolnej. Praktyczne podejście do profilaktyki pracy z grupą oraz zajęć terapeutycznych oczami praktyka
- Ekologia dla przedszkolaka – pomysły zabaw dydaktycznych, plastycznych i eksperymentów z wykorzystaniem elementów upcyclingu
- Zabawy podwórkowe oraz wykorzystanie ogrodu przedszkolnego do organizowania hodowli oraz stosowania eksperymentów i doświadczeń
- Aktywność artystyczna w plenerze oraz wykorzystanie materiałów naturalnych w pracach plastycznych