
Agnieszka Szczelina-Szczotka
Pedagog, terapeuta, wykładowca, animator. Współpracowała z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, prowadząc zajęcia z zakresu arteterapii, metodyki edukacji plastycznej oraz pracy korekcyjno–kompensacyjnej. Nauczyciel edukacji przedszkolnej z wykształceniem w obszarze edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapii pedagogicznej, pracy z dziećmi z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi zaburzeniami rozwojowymi, a także integracji sensorycznej.
Autorka programu i innowacji „Moje rączki mają moc” oraz publikacji naukowej “Art. Therapy as an Educational Intervention Focused on Social Relations of Children at a Younger School Age” opublikowanej w Kontekstach Pedagogicznych w 2019 roku.
Zajmuje się badaniem możliwości zastosowania arteterapii w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także wdrażaniem innowacyjnych, aktywizujących metod nauczania dzieci w wieku przedszkolnym. Miłośniczka eksperymentów – zarówno przyrodniczych, jak i artystycznych. W swojej pracy artystycznej łączy swobodną ekspresję twórczą z kształtowaniem umiejętności technicznych, zestawiając ponadczasowe metody z elementami nowoczesności. Na co dzień kieruje się dziecięcą ciekawością i pasją odkrywania możliwości, jakie niesie praca z młodym człowiekiem.
SZKOLENIA PROWADZONE W ODN EDUKACJA INTERAKTYWNA
-
- Edukacja w ogrodzie i zabawy badawcze – wykorzystanie ogrodu przedszkolnego do organizowania hodowli i doświadczeń
- Świat wokół nas – eksperymenty na każdą kieszeń, czyli jak praktycznie i bezpiecznie zorganizować doświadczenia dla dzieci
- Magiczne zjawiska – eksperymenty i doświadczenia w dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III
- Aktywność artystyczna w plenerze oraz wykorzystanie materiałów naturalnych w pracach plastycznych
- Ekologia dla przedszkolaka – pomysły zabaw dydaktycznych, plastycznych i eksperymentów z wykorzystaniem elementów upcyclingu
- Efektowne animacje dla dzieci – zostań mistrzem kolorowych zabaw i wydarzeń plenerowych
- Program „Moje rączki mają moc”. Wspieranie rozwoju ręki oraz umiejętności motorycznych poprzez aktywność plastyczną i elementy integracji sensorycznej
- Elementy integracji sensorycznej w przedszkolu – praktyczne metody pracy grupowej i terapeutycznej
- Wczesna nauka czytania i pisania z elementami integracji sensorycznej i kodowania



