Dr n. hum. Agnieszka Lasota
Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta, socjoterapeutka, trenerka, szkoleniowiec, nauczyciel akademicki. Certyfikowany trener procesu wspomagania szkół i przedszkoli.
Posiada doświadczenie w pracy w przedszkolach i placówkach socjoterapeutycznych dla dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Prowadzi warsztaty dla dzieci rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne.
Realizuje szkolenia dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i terapeutów z zakresu psychologii dziecka, komunikacji, emocji i edukacji szkolnej.
Od kilku lat pełni funkcję koordynatora sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli.
Prywatnie szczęśliwa żona, mama dwójki cudownych dzieci, miłośniczka kryminałów, pięknych ogrodów i muzyki relaksacyjnej.
Jest autorką kilku książek oraz ponad 50 artykułów naukowych z zakresu psychologii rozwoju człowieka.
Wybrane publikacje:
- EMOCJE KOMUNIKACJA AKCEPTACJA. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, LASOTA A., JOŃCA D. SM (2021),
- Dynamizacja rozwoju człowieka od dzieciństwa do starości, LASOTA A., TOMASZEK K. (RED.) (2019)
- Socjoterapia dzieci i młodzieży. Diagnoza i metody pracy, LASOTA A., FRANCZYK J.L., (RED.) (2015)
Audycje radiowe:
- Psychologia Pozytywna a Rozwój Człowieka, Audycja radiowa “Lustro” – Radio Kraków, Lasota, A., Knopik T. (2018)
Wybrane nagrania:
- 10 sposobów na złość dziecka. Film dla rodziców dzieci przedszkolnych. Lasota, A. (2020).
SZKOLENIA I OBSZARY PROWADZONE W ODN EDUKACJA INTERAKTYWNA
-
-
- Jak pracować z uczniami i rodzicami po powrocie do szkoły po edukacji zdalnej?
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów
- Metody pracy z uczniami o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Jak zadbać o dobrostan psychiczny nauczycieli?
- ADHD czy zaburzenie opozycyjno-buntownicze uczniów – jak rozpoznać, jak pracować?
- Zjawisko agresji i prześladowania wśród dzieci – jak rozpoznać bullying, reagować na sytuacje przemocowe i pomóc uczniowi “skontaktować się” z nauczycielem
- Rozwój odporności psychicznej i motywacji uczniów
- Praca z uczniem z Zespołem Aspergera
- Praca z uczniem z afazją/ SLI
- Techniki behawioralne w pracy z uczniem z trudnościami
- Rozwój psychoseksualny dzieci z niepełnosprawnością
- Jak zadbać o dobrostan psychiczny nauczycieli?
Techniki behawioralne w pracy z przedszkolakiem z trudnościami - Wiedza, postawy i kompetencje nauczycieli wspierających dziecko w sytuacji utraty, rozwodu i kryzysu
- Zaburzenie więzi i traumy wczesnodziecięce a brak rodzicielskiej miłości
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych przedszkolaków, a styl wychowawczy w rodzinie
- Metody pracy z dziećmi o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Praktyczne pomysły radzenia sobie ze złością dziecka w przedszkolu
- Zachowania agresywne w przedszkolu – jak reagować i wspierać dziecko?
- Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka przedszkolnego – zadanie z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty 2021/2022
- Metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami logopedycznymi
- Zabawy i działania nauczyciela w obszarze rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym
- Praca z dzieckiem z afazją/ Specyficznymi Zaburzeniami Językowymi (SLI)
- Rozwój mowy i komunikacji u dzieci z rozwojem atypowym
- Dziecięca komunikacja niewerbalna w relacji z dorosłym
- Praca z dziećmi z Zespołem Aspergera w przedszkolu
- Pierwsze symptomy zaburzeń rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dzieci w wieku przedszkolnym
-