Trudne zachowania dzieci ze spektrum autyzmu: jak dobrze reagować i pomagać
Zachowania trudne występują nie tylko u dzieci z zaburzeniami rozwoju. Wszystkie te zachowania mają jednak zawsze swoją przyczynę.
W przypadku dzieci ze spektrum autyzmu trudniej o ich zrozumienie.
Skąd się biorą tzw. “trudne zachowania”, jak odczytać potrzeby dziecka i właściwie mu pomóc?
Jak przeciwdziałać trudnym zachowaniom i, jeśli wystąpią, jak zapobiegać ich negatywnym skutkom. Jak poprawnie zareagować, dbając o bezpieczeństwo obu stron?
Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia:
- poznają przyczyny trudnych zachowań i sposoby pracy nad emocjami dziecka,
- dowiedzą się, jak można wzmacniać mocne strony ucznia,
- poznają sposoby zapobiegania trudnym zachowaniom,
- w przypadku wystąpienia trudnej sytuacji będą wiedzieć, jak powinien zareagować.
Program:
- regulacja emocji – metody oceny, formy pracy, rozpoznawanie, nazywanie emocji – kształtowanie empatii,
- trudności komunikacyjne uczniów ze spektrum autyzmu,
- kształtowanie samooceny, wzmacnianie mocnych stron ucznia,
- odpowiednie sposoby reakcji nauczyciela na trudne zachowania.
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.