Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów, a styl wychowawczy w rodzinie
Szkolenie koresponduje z kierunkiem nr 4 polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026: „Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych”.
Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych u uczniów sprzyja ich dobrostanowi psychicznemu, wspiera budowanie dojrzałych i konstruktywnych relacji rówieśniczych, a także zmniejsza ryzyko występowania zachowań agresywnych, konfliktów oraz przemocy rówieśniczej.

Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:
Uczestnicy:
-
rozwiną umiejętność rozpoznawania, rozumienia i regulowania emocji własnych oraz innych osób, co przełoży się na lepsze relacje z uczniami i współpracownikami.
-
nabędą skuteczne strategie kształtowania kompetencji społecznych uczniów, w tym motywowania, komunikowania się i konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
-
poznają praktyczne narzędzia wspierające rozwój emocjonalno-społeczny nastoletnich i dorosłych uczniów, sprzyjające budowaniu bezpiecznej, wspierającej atmosfery w szkole.
Program:
-
Świadomość własnych i cudzych emocji
-
Autorefleksja i uważność siebie (swoich myśli, uczuć i zachowań).
-
Wykorzystanie kart terapeutycznych z emocjami, które ułatwiają rozpoznanie i nazywanie pozytywnych i negatywnych stanów emocjonalnych.
-
-
Uważność na emocje innych
-
Dostrzeganie komunikatów emocjonalnych u rówieśników i dorosłych (gesty, słowa, zachowania).
-
Praktyczne ćwiczenia z uczniami na rozpoznawanie emocji poprzez obserwację mowy ciała.
-
Proste zabawy podczas lekcji, np. mirror game (wzajemne naśladowanie, odzwierciedlanie ruchów i zachowań innych).
-
-
Zarażanie emocjonalne a dystres emocjonalny
-
Sposoby na to, jak uczeń może poradzić sobie w grupie rówieśniczej z własnymi trudnymi emocjami.
-
-
Rozwijanie empatii i zachowań prospołecznych
-
Stosowanie ćwiczeń w grupie uczniów wzmacniających empatię poznawczą (technika perspective-taking, wchodzenie w cudze buty) polegająca na przyjmowaniu cudzej perspektywy.
-
Dobrym uzupełnieniem jest rozwijanie zachowań prospołecznych w grupie rówieśniczej (pomaganie, wsparcie, współpraca, umiejętność dzielenia się).
-
-
Styl wychowawczy stosowany przez dorosłych w rodzinie i w szkole a poziom kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów
-
Nawiązanie do teorii Baumrind.
-
Czynniki decydujące o określonym stylu wychowania stosowanym przez rodziców i nauczycieli i ich znaczenie dla rozwoju emocjonalno-społecznego uczniów.
-
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:


Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.

ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE
tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.
Odbiorcy:
nauczyciele szkoły podstawowej, specjaliści, dyrektorzyProwadząca: Małgorzata Cużytek
magister psychologii i pedagogiki, Trener Umiejętności Społecznych z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Trener Zastępowania Agresji, doktorantka w Instytucie Psychologii UJ. Pracuje z młodzieżą i dorosłymi w obszarze podnoszenia kompetencji społecznych, komunikacji i asertywności. Od 18 lat szkoli pracowników oświaty (nauczycieli, dyrektorów, specjalistów szkolnych, a tym pedagogów, psychologów) z zakresu wspierania ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (specjalizuje się we wspomaganiu osób ze spektrum Autyzmu oraz niepełnosprawnością poznawczą) oraz przeciwdziałania agresji i przemocy. Superwizuje pracę nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Współzałożycielka Fundacji „Falochron” oraz Stowarzyszenia Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja”. Realizowała kilka projektów edukacyjnych i badawczych w obszarze edukacji, m.in. międzynarodowy program badawczy „STRONG” (Supportive tools for resilient, open-minded and non-violent grass root work in schools). Wspomaga placówki edukacyjne w rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów.lub
Prowadząca: Dr n. hum. Agnieszka Lasota
Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta, socjoterapeutka, trenerka, szkoleniowiec, nauczyciel akademicki. Certyfikowany trener procesu wspomagania szkół i przedszkoli. Posiada doświadczenie w pracy w przedszkolach i placówkach socjoterapeutycznych dla dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Prowadzi warsztaty dla dzieci rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne.Długość szkolenia:
4 godziny dydaktyczneKOSZT SZKOLENIA DLA RADY:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowościOPINIE UCZESTNIKÓW:
"Interesujące propozycje ćwiczeń integracyjnych dla grupy. Przydatne treści. Prowadząca bardzo komunikatywna i kompetentna."