Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Szkolenie koresponduje z kierunkiem nr 2 polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026: „Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych”
oraz kierunkiem nr 4 „Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych”.
Skuteczna diagnoza pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wspiera włączanie ich w życie szkolnej społeczności, co sprzyja kształtowaniu postaw społecznych i obywatelskich oraz wspiera zdrowie psychiczne poprzez zapewnienie adekwatnego wsparcia i zapobieganie wykluczeniu.
Szkolenie odpowiada na realne i często zgłaszane w kontrolach problemy szkół związane z prawidłowym przygotowaniem IPET i WOPFU, a jednocześnie daje nauczycielom konkretne narzędzia, strategie i wzory dokumentów, które od razu mogą zastosować w swojej pracy, co realnie poprawi jakość udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej i skuteczność indywidualizacji procesu edukacyjnego.

Jak skutecznie indywidualizować proces edukacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, tak aby nie sprowadzał się on jedynie do wypełniania dokumentacji, lecz stanowił realny proces doboru metod i narzędzi, tworzony we współpracy z poradnią, rodzicami i samym uczniem?
Kluczowym elementem tego procesu jest Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), który zgodnie z przepisami należy opracowywać regularnie, według określonych wytycznych.
Choć kontrole w placówkach oświatowych pokazują, że często pojawiają się trudności z jego prawidłowym przygotowaniem i właściwą organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej, IPET nie powinien być traktowany wyłącznie jako obowiązek formalny. Jest on bowiem cennym narzędziem diagnostycznym i planistycznym — raportem opisującym aktualny etap rozwoju ucznia oraz wskazującym kierunki i metody dalszej pracy, adekwatne do jego indywidualnych potrzeb i możliwości.
Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:
Uczestnicy:
Program:
-
Pojęcie i cele diagnozy – rola diagnozy psychologiczno-pedagogicznej w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
-
Zasady działań diagnostycznych – etapy, dobre praktyki i unikanie błędów w procesie diagnozy.
-
Metody diagnostyczne oraz sposoby skutecznej współpracy na linii nauczyciel – specjaliści – poradnia – rodzic.
-
Wstępna/wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia (WOPFU) jako podstawa do opracowania Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, krok po kroku, z uwzględnieniem wymogów formalnych i praktycznych wskazówek.
-
Przygotowanie i analiza przykładów poprawnych IPET-ów – omówienie zapisów, które wspierają proces edukacyjno-terapeutyczny.
-
Procedury działań nauczycieli w zakresie diagnozowania oraz informowania rodziców (opiekunów prawnych) o osiągnięciach i trudnościach uczniów.
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:


Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.

ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE
tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.
Odbiorcy:
nauczyciele przedszkola, nauczyciele szkoły podstawowej, dyrektorzy, nauczyciele wspomagający, nauczyciele mający w klasie osoby z niepełnosprawnościamiProwadząca: Dr n. hum. Agnieszka Lasota
Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta, socjoterapeutka, trenerka, szkoleniowiec, nauczyciel akademicki. Certyfikowany trener procesu wspomagania szkół i przedszkoli. Posiada doświadczenie w pracy w przedszkolach i placówkach socjoterapeutycznych dla dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Prowadzi warsztaty dla dzieci rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne.Długość szkolenia:
4 godziny dydaktyczneKOSZT SZKOLENIA DLA RADY:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości.OCENA Z ANKIET:

