STOP przemocy relacyjnej i cyberprzemocy – skuteczne działania szkoły i nauczyciela
Szkolenie koresponduje z kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026:
kierunek nr 4 „Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych” oraz
kierunek nr 5 „Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci (…)”.
Korzyści:
Uczestnicy:
-
zdobędą praktyczne umiejętności rozpoznawania i reagowania na przemoc relacyjną oraz cyberprzemoc, w tym stosowania skutecznych procedur interwencyjnych i prowadzenia rozmów z uczniami oraz rodzicami,
-
nauczą się wykorzystywać narzędzia profilaktyczne i edukacyjne, które pomagają budować w klasie atmosferę bezpieczeństwa, empatii i odpowiedzialności, ograniczając ryzyko występowania przemocy.
Program:
-
Przemoc relacyjna i cyberprzemoc w środowisku szkolnym – definicje, charakterystyczne formy, specyfika zachowań w relacjach rówieśniczych i w sieci.
-
Role uczestników zdarzeń przemocowych – postawy ofiary, sprawcy i biernych obserwatorów; rola świadków i mechanizm rozproszenia odpowiedzialności jako czynnik nasilający problem.
-
Wskaźniki ostrzegawcze – jak rozpoznać ucznia doświadczającego przemocy oraz sprawcę; zmiany w zachowaniu, nastroju i obecności w szkole; sygnały płynące z aktywności online.
-
Konsekwencje dla ofiary – wpływ na zdrowie psychiczne (m.in. lęk, obniżony nastrój, poczucie bezwartościowości), funkcjonowanie w grupie oraz osiągnięcia edukacyjne.
-
Reagowanie w szkole – krok po kroku – procedury interwencyjne, zgłaszanie incydentów, prowadzenie rozmów, zasady dokumentowania działań.
-
Bezpieczeństwo w internecie – mechanizmy działania zamkniętych grup i społeczności online, w których pojawia się hejt; analiza dynamiki konfliktów w sieci.
-
Edukacja cyfrowa uczniów – zasady netykiety, ochrona danych i prywatności, sposoby reagowania na obraźliwe treści i cyberprzemoc.
-
Profilaktyka w codziennej pracy – budowanie pozytywnej atmosfery w klasie, ćwiczenie empatii, postaw asertywnych i konstruktywnej komunikacji; organizacja warsztatów profilaktycznych.
-
Wsparcie dla ofiary i działania wobec sprawcy – skuteczne metody pomocy uczniowi dotkniętemu przemocą, formy pracy wychowawczej i naprawczej z osobą stosującą przemoc, współpraca z rodzicami i specjalistami -współdziałanie pedagoga, psychologa, a w sytuacjach cyberprzestępstw także policji.
-
Aspekty prawne – odpowiedzialność nieletnich w przypadku cyberprzemocy, podstawy prawne działań szkoły.
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.
ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE
tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.
Odbiorcy:
nauczyciele szkoły podstawowej, dyrektorzyProwadząca: Małgorzata Cużytek
magister psychologii i pedagogiki, Trener Umiejętności Społecznych z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Trener Zastępowania Agresji, doktorantka w Instytucie Psychologii UJ. Pracuje z młodzieżą i dorosłymi w obszarze podnoszenia kompetencji społecznych, komunikacji i asertywności. Od 18 lat szkoli pracowników oświaty (nauczycieli, dyrektorów, specjalistów szkolnych, a tym pedagogów, psychologów) z zakresu wspierania ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (specjalizuje się we wspomaganiu osób ze spektrum Autyzmu oraz niepełnosprawnością poznawczą) oraz przeciwdziałania agresji i przemocy. Superwizuje pracę nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Współzałożycielka Fundacji „Falochron” oraz Stowarzyszenia Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja”. Realizowała kilka projektów edukacyjnych i badawczych w obszarze edukacji, m.in. międzynarodowy program badawczy „STRONG” (Supportive tools for resilient, open-minded and non-violent grass root work in schools). Wspomaga placówki edukacyjne w rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów.Długość szkolenia:
4 godziny dydaktyczneKOSZT SZKOLENIA DLA RADY:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowościOPINIE UCZESTNIKÓW:
"Interesujące propozycje ćwiczeń integracyjnych dla grupy. Przydatne treści. Prowadząca bardzo komunikatywna i kompetentna."