Jak pracować w przedszkolu z dzieckiem ze spektrum autyzmu – terapia i edukacja oczami praktyka

Szkolenie koresponduje z kierunkiem nr 4 polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026: „Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych” oraz

kierunkiem nr 8: „Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce”.

Szkolenie wspiera nauczycieli w lepszym rozumieniu potrzeb dzieci w spektrum autyzmu, co pozwala tworzyć bezpieczne i akceptujące środowisko edukacyjne, sprzyjające zdrowiu psychicznemu, zapobiegające wykluczeniu rówieśniczemu oraz umożliwiające stosowanie metod aktywizujących i indywidualizujących proces edukacji.

Współczesny nauczyciel coraz częściej pracuje z dzieckiem funkcjonującym w spektrum autyzmu lub wykazującym cechy innych form neuroróżnorodności.

Charakterystyka autyzmu obejmuje bardzo szerokie spektrum – od trudności w nawiązywaniu relacji i zachowań o charakterze agresywnym po wyjątkowe zdolności i ponadprzeciętne talenty w określonych dziedzinach.

Dlatego tak istotna jest znajomość specyfiki funkcjonowania dziecka neuroróżnorodnego, w tym różnic w odbiorze i interpretacji rzeczywistości. Świadomość tych odmienności pozwala nauczycielowi świadomie dostosować metody pracy i strategie terapeutyczne, aby wspierać rozwój dziecka w sposób włączający, szanujący jego indywidualność i potrzeby.


Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:

Uczestnicy:

  • poznają sposoby rozumienia i akceptowania dziecka ze spektrum autyzmu,

  • dowiedzą się, po co i jak dostosowywać formy i metody nauczania,

  • poznają przykłady możliwych działań terapeutycznych,

  • będą świadomie współpracować z rodziną dziecka.


Program:

  1. Specyficzne trudności dzieci z diagnozą spektrum autyzmu i ich wpływ na funkcjonowanie ucznia w przedszkolu.

  2. Zasady prowadzenia zajęć indywidualnych, budowanie kontaktu i właściwej relacji z dzieckiem.

  3. Współpraca z rodzicami oraz ze specjalistami.

  4. Ocena potrzeb dziecka i ustalanie priorytetów pracy.

  5. Praca z przedszkolakiem ze spektrum autyzmu oczami praktyka.

  6. Współpraca nauczyciela z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.


Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele przedszkola

Prowadząca: Dr n. hum. Agnieszka Lasota

Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta, socjoterapeutka, trenerka, szkoleniowiec, nauczyciel akademicki. Certyfikowany trener procesu wspomagania szkół i przedszkoli. Posiada doświadczenie w pracy w przedszkolach i placówkach socjoterapeutycznych dla dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Prowadzi warsztaty dla dzieci rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości.

OCENA Z ANKIET:

OCENA Z ANKIET:

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl