Ekologia dla przedszkolaka – pomysły zabaw dydaktycznych, plastycznych i eksperymentów z wykorzystaniem elementów upcyclingu
Szkolenie wpisuje się w następujące kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026:
kierunek nr 1 „Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym”.
kierunek nr 3 „Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów”.
kierunek nr 8 „Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce”.
Wykorzystanie zabaw, eksperymentów i prac plastycznych z elementami upcyclingu rozwija u dzieci postawy proekologiczne, uczy świadomego podejścia do ochrony środowiska oraz wspiera zdrowy tryb życia. Jednocześnie angażujące metody aktywizujące pobudzają ciekawość, inicjatywę i poczucie sprawczości dzieci, sprzyjając nauce przez działanie.

Szkolenie „Ekologia dla przedszkolaka” to doskonała okazja, aby wzbogacić warsztat pracy o innowacyjne i kreatywne pomysły, które w prosty sposób wprowadzą najmłodszych w świat ekologii. Uczestnicy poznają sposoby wykorzystania upcyclingu w codziennych zajęciach, łącząc edukację ekologiczną z rozwijaniem twórczego myślenia i kreatywności dzieci.
Upcycling to nie tylko modny trend, ale również skuteczna metoda dydaktyczna, która kształtuje postawy proekologiczne i uczy odpowiedzialności za środowisko. Podczas szkolenia zaprezentujemy aktywności, dzięki którym dzieci przekonają się, że z pozornych odpadów można stworzyć wartościowe pomoce dydaktyczne, zabawki, gry czy elementy plastyczne. Takie działania rozwijają zdolności manualne, pobudzają wyobraźnię i uczą kreatywnego myślenia.
W programie znajdzie się również mini projekt „Jestem opiekunem Ziemi” – interaktywna inicjatywa, która angażuje dzieci w działania na rzecz ochrony przyrody. Dzięki zabawom i eksperymentom najmłodsi doświadczą w praktyce, jak codzienne wybory wpływają na naszą planetę.
Szkolenie obejmuje ponadto różnorodne aktywności twórcze wspierające pełny rozwój dziecka. Zajęcia z wykorzystaniem nietypowych materiałów oraz praca w dużym formacie pozwalają rozwijać zdolności artystyczne, intelektualne i społeczne, czyniąc z tworzenia z odpadów fascynującą i wartościową edukacyjnie przygodę.
Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:
Uczetnicy:
-
poznają nowe metody dydaktyczne z wykorzystaniem elementów upcyclingu,
-
nabędą umiejętność wprowadzania ekologicznych zabaw i eksperymentów do codziennych zajęć przedszkolnych,
-
zastosują w praktyce aktywności wspierające pełny rozwój dziecka,
-
zrozumieją, jak kształtować postawy proekologiczne u dzieci w wieku przedszkolnym,
-
poznają metody edukacyjne angażujące dzieci w działania na rzecz ochrony środowiska,
-
nauczą się tworzyć zabawki, gry oraz elementy plastyczne z materiałów przeznaczonych do upcyclingu,
-
opanują wykorzystanie nietypowych materiałów w pracach plastycznych rozwijających zdolności artystyczne i intelektualne dzieci,
-
zrealizują mini projekt „Jestem opiekunem Ziemi”, angażujący dzieci w interaktywne działania proekologiczne,
-
wezmą udział w praktycznych zajęciach z dużymi formatami prac plastycznych, wspierających rozwój dziecka poprzez twórczość i zabawę,
-
poszerzą repertuar zabaw dydaktycznych o ciekawe i angażujące aktywności,
-
uzyskają gotowe pomysły na codzienne zajęcia rozwijające dzieci w różnych obszarach.
Program:
-
Upcycling w edukacji przedszkolnej
-
Upcycling jako metoda budująca świadomość ekologiczną i rozwijająca twórcze myślenie.
-
-
Kształtowanie postaw proekologicznych
-
Metody angażujące dzieci w działania na rzecz ochrony przyrody.
-
Mini projekt „Jestem opiekunem Ziemi” – interaktywne zajęcia rozwijające odpowiedzialność ekologiczną.
-
-
Aktywności twórcze wspierające pełny rozwój dziecka
-
Praca w dużym formacie z wykorzystaniem nietypowych materiałów.
-
Techniki i pomysły rozwijające zdolności artystyczne, manualne i intelektualne dzieci.
-
Możliwa forma szkoleń:
Forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:


Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.

ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE
tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.
Odbiorcy:
nauczyciele przedszkolaProwadząca: Agnieszka Szczelina-Szczotka
Pedagog, terapeuta, animator. Posiada wykształcenie z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapii pedagogicznej, autyzmu, zespołu Aspergera i innych zaburzeń rozwojowych oraz integracji sensorycznej. Nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta, wykładowca. Współpracowała z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, prowadząc przedmioty z zakresu arteterapii, metodyki edukacji plastycznej, a także pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Autorka programu i innowacji „Moje raczki mają moc” oraz publikacji naukowej “Art. Therapy as an Educational Intervention Focused on Social Relations of Children at a Younger School Age” opublikowanego w Kontekstach Pedagogicznych w roku 2019. Zajmuje się badaniem możliwości stosowania arteterapii w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, innowacyjnymi i aktywizującymi metodami nauczania dzieci w wieku przedszkolnym. Miłośniczka eksperymentów nie tylko tych przyrodniczych, ale i artystycznych. W działaniach artystycznych stara się balansować pomiędzy swobodną ekspresją twórczą i umiejętnościami technicznymi. Stara się łączyć ponadczasowe metody z nutką nowoczesności. Podczas codziennej pracy kieruje się niezahamowaną ciekawością dziecięcą i możliwościami, jakie niesie praca z młodym człowiekiem.Długość szkolenia:
4 godziny dydaktyczneKOSZT SZKOLENIA DLA RADY:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowościOCENA Z ANKIET:

