Edukacja w ogrodzie i zabawy badawcze – wykorzystanie ogrodu przedszkolnego do organizowania hodowli i doświadczeń

Szkolenie wpisuje się w następujące kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026:

kierunek nr 1 „Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym”.

kierunek nr 3 „Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów”.

kierunek nr 8 „Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce”.

Szkolenie rozwija umiejętność interdyscyplinarnego łączenia treści przyrodniczych, ścisłych i matematycznych poprzez praktyczne doświadczenia w ogrodzie, sprzyja ruchowi, kontaktowi z naturą i kształtowaniu prozdrowotnych postaw, a także aktywizuje dzieci, wzmacniając ich samodzielność i poczucie sprawczości w procesie uczenia się.

 

Zapraszamy nauczycieli przedszkolnych do udziału w wyjątkowym szkoleniu „Edukacja w ogrodzie i zabawy badawcze – wykorzystanie ogrodu przedszkolnego do organizowania hodowli i doświadczeń”. To doskonała okazja, aby poznać nowoczesne i angażujące metody dydaktyczne, które wspierają pełny rozwój dzieci poprzez zabawę i bezpośredni kontakt z naturą. W trakcie szkolenia nauczyciele odkryją, jak wykorzystać zasoby ekosystemu przedszkolnego ogrodu do realizacji edukacyjnych projektów przyrodniczych.

 

Podczas szkolenia nauczyciele zapoznają się z różnorodnymi formami i metodami edukacji polisensorycznej, które stymulują zmysły dzieci i wspierają ich holistyczny rozwój. Dowiedzą się, jak poprzez metodę mini projektu przyrodniczego skutecznie angażować dzieci w naukę, rozwijając jednocześnie ich ciekawość i umiejętności poznawcze. Praktyczne zajęcia pokażą, jak planować i realizować projekty edukacyjne, które wykorzystują naturalne zasoby dostępne w przedszkolnym ogrodzie.

 

Eksperymenty i doświadczenia stanowią kluczowy element programu szkolenia, oferując nauczycielom skuteczne narzędzia dydaktyczne do aktywizacji dzieci w realizacji podstawy programowej. Nauczą, jak prowadzić proste i bezpieczne eksperymenty, które nie tylko bawią, ale i edukują przedszkolaków, pomagając im zrozumieć podstawowe zasady przyrody. Dzięki udziałowi w szkoleniu nauczyciele zyskają nowe umiejętności i inspiracje, które wzbogacą Twój warsztat pracy oraz uczynią zajęcia bardziej atrakcyjnymi i efektywnymi.


Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:

Uczestnicy:

  • poznają nowoczesne metody dydaktyczne oparte na zasobach ekosystemu przedszkolnego ogrodu,

  • nauczą się organizować hodowle roślin i drobnych zwierząt w przestrzeni ogrodowej,

  • zrozumieją formy i metody edukacji polisensorycznej wspierającej holistyczny rozwój dziecka,

  • opanują stosowanie metody mini projektu przyrodniczego w codziennej pracy,

  • zdobędą umiejętność prowadzenia prostych i bezpiecznych eksperymentów oraz doświadczeń jako narzędzi dydaktycznych,

  • nauczą się aktywizować dzieci poprzez doświadczenia realizujące treści podstawy programowej,

  • wykorzystają zdobytą wiedzę w organizowaniu podwórkowych zabaw wspierających rozwój,

  • opracują angażujące i edukacyjne aktywności na świeżym powietrzu,

  • wprowadzą nowe, atrakcyjne formy edukacji przyciągające uwagę dzieci i rodziców,

  • zwiększą zaangażowanie dzieci poprzez zabawy i projekty przyrodnicze,

  • będą kształtować postawy proekologiczne u dzieci poprzez bezpośredni kontakt z naturą,

  • nauczą się wprowadzać elementy edukacji ekologicznej do codziennych zajęć przedszkolnych.


Program:

  1. Zabawy i strategie rozwojowe – wykorzystanie zasobów ekosystemu przedszkolnego ogrodu do wspierania pełnego rozwoju dziecka.
  2. Edukacja polisensoryczna w praktyce – poznanie form i metod pracy z dziećmi, ze szczególnym uwzględnieniem metody mini projektu przyrodniczego.
  3. Eksperymenty i doświadczenia w ogrodzie – aktywizujące narzędzia dydaktyczne wspierające realizację podstawy programowej.

Możliwa forma szkoleń:

Forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele przedszkoli

Prowadząca: Agnieszka Szczelina-Szczotka

Pedagog, terapeuta, animator. Posiada wykształcenie z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapii pedagogicznej, autyzmu, zespołu Aspergera i innych zaburzeń rozwojowych oraz integracji sensorycznej. Nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta, wykładowca. Współpracowała z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, prowadząc przedmioty z zakresu arteterapii, metodyki edukacji plastycznej, a także pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Autorka programu i innowacji „Moje raczki mają moc” oraz publikacji naukowej “Art. Therapy as an Educational Intervention Focused on Social Relations of Children at a Younger School Age” opublikowanego w Kontekstach Pedagogicznych w roku 2019. Zajmuje się badaniem możliwości stosowania arteterapii w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, innowacyjnymi i aktywizującymi metodami nauczania dzieci w wieku przedszkolnym. Miłośniczka eksperymentów nie tylko tych przyrodniczych, ale i artystycznych. W działaniach artystycznych stara się balansować pomiędzy swobodną ekspresją twórczą i umiejętnościami technicznymi. Stara się łączyć ponadczasowe metody z nutką nowoczesności. Podczas codziennej pracy kieruje się niezahamowaną ciekawością dziecięcą i możliwościami, jakie niesie praca z młodym człowiekiem.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OCENA Z ANKIET:

OCENA Z ANKIET:

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl