Aktywność artystyczna w plenerze oraz wykorzystanie materiałów naturalnych w pracach plastycznych
Szkolenie wpisuje się w następujące kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026:
kierunek nr 3 „Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów”.
kierunek nr 8 „Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce”.
Aktywność artystyczna w plenerze łączy ruch na świeżym powietrzu z twórczym działaniem, wspierając zdrowy tryb życia, kreatywność i wrażliwość ekologiczną oraz angażując dzieci w metody aktywizujące wzmacniające poczucie sprawczości.
Szkolenie „Aktywność artystyczna w plenerze oraz wykorzystanie materiałów naturalnych w pracach plastycznych” to wyjątkowa okazja, aby wzbogacić umiejętności dydaktyczne o pomysły, które rozwijają kreatywność dzieci i wzmacniają ich więź z przyrodą. Uczestnicy dowiedzą się, jak poprzez działania artystyczne w plenerze budować postawy ekologiczne u najmłodszych, zgodnie z zasadą: widzę, myślę, dbam.
W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane nietypowe techniki i zabawy plastyczne z wykorzystaniem elementów przestrzeni przyrodniczej. Pokażemy, jak przekształcać naturalne materiały w wyjątkowe dzieła sztuki, rozwijając przy tym zmysły i wyobraźnię dzieci. Praktyczne warsztaty wskażą, jak angażować przedszkolaki w twórczą pracę na świeżym powietrzu, wspierając ich rozwój w sposób holistyczny.
Program obejmuje także organizację happeningów artystycznych jako formy edukacji, zabawy i integracji ze społecznością lokalną. Uczestnicy poznają zasady przygotowania i prowadzenia wydarzeń, które angażują całą społeczność przedszkolną, rodziców i mieszkańców. Takie działania są nie tylko atrakcyjną formą spędzania czasu, ale również skutecznym sposobem promowania wartości ekologicznych i wzmacniania więzi społecznych.
Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:
Uczestnicy:
-
poznają techniki plastyczne z wykorzystaniem naturalnych materiałów,
-
nauczą się przekształcać zasoby przyrody w prace artystyczne,
-
opracują pomysły wzmacniające więź dziecka z naturą,
-
będą kształtować postawy proekologiczne poprzez działania plenerowe,
-
rozwiną zmysły i wyobraźnię dzieci dzięki twórczości w terenie,
-
przygotują i poprowadzą happeningi artystyczne,
-
zaangażują społeczność lokalną w projekty ekologiczne,
-
wprowadzą nowe formy aktywności artystycznej do codziennych zajęć.
Program:
-
Wypracowanie pomysłów dydaktycznych
-
Metody wzmacniające więź dziecka z przyrodą według zasady: widzę, myślę, dbam.
-
-
Techniki i zabawy plastyczne w plenerze
-
Wykorzystanie elementów przestrzeni przyrodniczej w twórczości dzieci.
-
Nietypowe formy i materiały pobudzające kreatywność i wrażliwość ekologiczną.
-
-
Happeningi artystyczne
-
Organizacja wydarzeń jako formy edukacji, zabawy i integracji ze społecznością lokalną.
-
Przykłady działań angażujących dzieci, rodziców i mieszkańców w inicjatywy proekologiczne.
-
Możliwa forma szkoleń:
Forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.
ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE
tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.
Odbiorcy:
nauczyciele przedszkolaProwadząca: Agnieszka Szczelina-Szczotka
Pedagog, terapeuta, animator. Posiada wykształcenie z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapii pedagogicznej, autyzmu, zespołu Aspergera i innych zaburzeń rozwojowych oraz integracji sensorycznej. Nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta, wykładowca. Współpracowała z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, prowadząc przedmioty z zakresu arteterapii, metodyki edukacji plastycznej, a także pracy korekcyjno-kompensacyjnej. Autorka programu i innowacji „Moje raczki mają moc” oraz publikacji naukowej “Art. Therapy as an Educational Intervention Focused on Social Relations of Children at a Younger School Age” opublikowanego w Kontekstach Pedagogicznych w roku 2019. Zajmuje się badaniem możliwości stosowania arteterapii w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, innowacyjnymi i aktywizującymi metodami nauczania dzieci w wieku przedszkolnym. Miłośniczka eksperymentów nie tylko tych przyrodniczych, ale i artystycznych. W działaniach artystycznych stara się balansować pomiędzy swobodną ekspresją twórczą i umiejętnościami technicznymi. Stara się łączyć ponadczasowe metody z nutką nowoczesności. Podczas codziennej pracy kieruje się niezahamowaną ciekawością dziecięcą i możliwościami, jakie niesie praca z młodym człowiekiem.Długość szkolenia:
4 godziny dydaktyczneKOSZT SZKOLENIA DLA RADY:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowościOCENA Z ANKIET:

