Nie tylko sprawdzian, czyli ocenianie pomagające się uczyć

Ocenianie towarzyszy każdemu aspektowi naszego życia, pełni ono istotna rolę w życiu człowieka. Według Słownika języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego ocenianie pozwala oceniającemu „wydać opinię o kimś lub o czymś, określić rozmiar lub zakres czegoś, określić wartość czegoś”.

Analizując ocenianie w szkole, powinno ono spełniać wiele funkcji, które można zamknąć w jednym zdaniu – ocenianie powinno wspierać uczenie się ucznia.

Poniższe szkolnie zaprasza do rozważań oraz analizy różnorodnych działań w szkole związanych z ocenianiem i próbę oceny co do skuteczności w procesie uczenia się ucznia. To szkolenie jest pewnym wstępem o myśleniu o ocenianiu, ma ono wyposażyć w pewną wiedzę o roli oceniania, ma też podać krótkie rozwiązania, przykłady do zastosowania na lekcji związane z ocenianiem.

 


Korzyści z udziału rady pedagogicznej w szkoleniu:

Uczestnik:

  • zrozumie istotę oceniania jako elementu wspierającego uczenie się ucznia,
  • podda analizie wybraną klasę i oceni, na ile lub których uczniów zastosowany model wspiera,
  • pozna różne modele myślenia o ocenianiu,
  • z podanych przykładów oceniania wybierze te, które będzie mógł zastosować na lekcji w szkole.

Program:

  • kilka słów o ocenianiu (pojęcie, funkcje, ocenianie w systemie dydaktycznym),
  • psychologiczne pułapki oceniania ograniczające uczenie się ucznia,
  • analiza profilu klasy – czy na każdego ucznia ocena działa tak samo?
  • obiektywizm w ocenianiu – kiedy on jest i jakie muszą być spełnione warunki,
  • psychologia sukcesu – ważność i uważność na ten element w klasie,
  • warunki niezbędne do tego, aby ocenianie było powiązane z uczeniem się ucznia,
  • prawo, a ocenianie – czy zapisy wspierają w uczeniu?
  • analiza elementów ocenianych w szkole,
  • przykłady rożnych rozwiązań związanych z ocenianiem i sprzyjające uczeniu się ucznia.

Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele szkoły podstawowej, dyrektorzy

Prowadzący: Krzysztof Ciurej

Czynny nauczyciel, trener, coach, tutor. Uczestniczy w wielu projektach podnoszących jakość edukacji jako trener, ekspert, autor koncepcji. Brał udział w projektach dotyczących szkoły, współpracy, ewaluacji wewnętrznej, kompetencji kluczowych. W ostatnim czasie pracuje jako główny konsultant przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w projekcie Lekcja Enter oraz trener w edukacji włączającej.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl