Wykorzystanie muzyki klasycznej na zajęciach, elementy metody Batii Strauss. W jaki sposób rozwinąć u dzieci słuch muzyczny?

Ćwiczenia i zabawy muzyczno – ruchowe wyrabiają zdolność koncentracji, kształcą refleks, spostrzegawczość i pamięć, a dodatkowo integrują grupę. Muzyczna ekspresja ruchowa pobudza do działania całe ciało.

Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, dlaczego tak ważne jest wprowadzanie dzieci od najmłodszych lat w świat muzyki, szczególnie klasycznej i jaki ma ona wpływ na dziecko. Prowadząca pokaże, jak zaprezentować uczniom różnorodne utwory muzyczne i jak zachęcić ich do aktywnego przeżywania muzyki oraz jak można wykorzystać rekwizyty podczas zajęć i zabaw przy muzyce. Będą zabawy muzyczno-ruchowe, tworzenie interpretacji do utworów, improwizacje ruchem, a przede wszystkim sposoby na pobudzanie wyobraźni.


Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:

Uczestnik:

  • pozna ciekawe sposoby, aby zachęcić dzieci do aktywnego przeżywania muzyki,
  • dowie się jak wykorzystać rekwizyty na zajęciach z dziećmi,
  • będzie wiedział jak tworzyć ciekawe układy ruchowe do muzyki,
  • zapozna się z literaturą muzyczną, którą można wykorzystywać podczas zajęć
    z dziećmi,
  • pozna ciekawe, nowatorskie ćwiczenia umuzykalniające do wykorzystania na różnych etapach nauczania,
  • zapozna się z podstawowymi zagadnieniami teoretycznymi w muzyce (np.: tempo, dynamika, artykulacja),
  • otrzyma komplet materiałów (tekst i nuty piosenek, opisy ćwiczeń i zabaw, praktyczne wskazówki do prowadzenia zajęć).

Program:

  • poznanie różnych sposobów aktywnego przeżywania muzyki, z dodaniem gestów i prostych ilustracji utworów ruchem,
  • aktywne słuchanie muzyki według Metody Batii Strauss,
  • wykorzystanie muzyki poważnej na zajęciach muzycznych,
  • nauka tworzenia interpretacji ruchowych do utworów muzycznych i piosenek,
  • ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne (pobudzające i hamujące ruch), ćwiczące refleks
    i umiejętność koncentracji,
  • gry i zabawy muzyczne, interaktywne, ruchowe,
  • zabawy muzyczno-ruchowe z użyciem rekwizytów,
  • ćwiczenia rozluźniająco – relaksujące, niwelujące niepotrzebne napięcia mięśni.

Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele przedszkolni oraz nauczyciele szkoły podstawowej

Prowadząca: Paulina Wójcik-Ilnytska

Wokalistka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej (specjalności: Nauczanie przedmiotów teoretyczno-muzycznych oraz Rytmika), a także absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale wokalno – instrumentalnym, specjalność wokalno - aktorska. Jej pasją jest zgłębianie tajników śpiewu dziecięcego. W 2017 roku wydała książkę „Nauczmy dzieci śpiewać!”. Od roku 2010 zbierała cenne doświadczenia pracując z najmłodszymi dziećmi w krakowskich przedszkolach jako nauczycielka rytmiki i współpracowała z krakowskimi chórami jako solistka. Obecnie pracuje jako nauczyciel śpiewu, kształcenia słuchu oraz rytmiki w szkołach muzycznych I stopnia. Stale poszerza swoje umiejętności i wiedzę uczestnicząc w licznych szkoleniach i konferencjach, zgłębiając literaturę polską i zagraniczną, a także poszukując własnych metod nauczania i pomysłów na ćwiczenia wokalne i rytmiczne. Prowadzi warsztaty wokalne i rytmiczne oraz lekcje otwarte. Jest członkiem działającego od 2017 roku krakowskiego trio kameralnego.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OPINIE UCZESTNIKÓW:

"Bardzo konkretne przykłady i prezentacja ćwiczeń sprawiły, że całe szkolenie było interesujące, przystępne. Na pewno wykorzystam w pracy. Prowadząca kompetentna, miła i pięknie śpiewa."

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl