SZKOLENIA ZGODNE Z KIERUNKAMI POLITYKI OŚWIATOWEJ MEiN 2024/2025
Przedstawiamy listę szkoleń Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli Edukacja Interaktywna odpowiadających na kierunki polityki oświatowej 2024/2025.
1. Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
- TIK i nowoczesne technologie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
- Kodowanie i programowanie dla uczniów z niepełnosprawnościami
- Dziecko zdrowe i z niepełnosprawnościami razem w przedszkolu, czyli dobra organizacja placówki i grupy szansą na optymalny rozwój obojga dzieci
- Jak pracować w przedszkolu z dzieckiem ze spektrum autyzmu – terapia i edukacja oczami praktyka
- Wczesna nauka czytania i pisania w przedszkolu z zastosowaniem założeń integracji sensorycznej i kodowania
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia
- Zróżnicowany zespół – problem czy szansa na sukces każdego ucznia – NOWOŚĆ
- Edukacja włączająca – filozofia i podstawowe założenia – NOWOŚĆ
- Budowanie szkoły włączającej: kompetencje w zakresie racjonalnych usprawnień, dostosowań i modyfikacji – NOWOŚĆ
- Współpraca nauczycieli i specjalistów – jak ją organizować zgodnie z zapisami prawa
- Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – konstruowanie i realizacja – NOWOŚĆ
- Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – modele udzielanego wsparcia
- Techniki behawioralne w pracy z dziećmi z trudnościami
- Metody pracy z uczniami z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią i innymi zaburzeniami poznawczo-motorycznymi – NOWOŚĆ
- Praca z dziećmi z Zespołem Aspergera w szkole
- Nastolatki i młodzi dorośli z Zespołem Aspergera w szkole ponadpodstawowej – NOWOŚĆ
- Metody pracy z uczniami o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Rozwój psychoseksualny dzieci z niepełnosprawnością
- ADHD czy zaburzenie opozycyjno-buntownicze uczniów – jak rozpoznać, jak pracować?
- Wiedza, postawy i kompetencje nauczycieli wspierających dziecko w sytuacji utraty, rozwodu, kryzysu, traumy
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Sztuczna inteligencja po roku stosowania: najlepsze praktyki i wpływ AI na współczesne metody nauczania
- Rozwijanie krytycznego myślenia w erze sztucznej inteligencji; etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w edukacji
- CANVA: tworzenie materiałów graficznych przez nauczyciela, czyli profesjonalne prezentacje, dyplomy, karty pracy i filmy edukacyjne
- Bezpieczeństwo w sieci: ochrona danych i prywatności ucznia i nauczyciela
- Cyberprzemoc. Jak jej przeciwdziałać i rozwiązywać problemy związane z przemocą w sieci?
- Jak rozmawiać z uczniami o korzyściach i zagrożeniach użytkowania Internetu?
- Nadużywanie mediów elektronicznych wśród uczniów – czy technodetoks w pokoleniu “always on” jest możliwy i zasadny?
- Wykorzystanie tablicy i monitora interaktywnego w szkole – praktyczny warsztat
- Integracja narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie nauczania i oceniania
- Laboratorium w tablecie i telefonie – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów ścisłych
- Humanista z telefonem w dłoni – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów humanistycznych
- Wykorzystanie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej: pełnia możliwości czerpania i tworzenia
- Sztuczna inteligencja – nowe horyzonty edukacji
- Bezpieczeństwo cyfrowe w edukacji – DarkNet, patotreści i TikTok
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Laboratorium w tablecie i telefonie – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów ścisłych
- Programowanie i robotyka dla uczniów klas 1-3 i 4-8 z wykorzystaniem wybranych robotów, klocków LEGO i aplikacji
- Kodowanie przez zabawę w klasach 1-3, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
- Kodowanie przez zabawę dla najmłodszych, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
- Kodowanie dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Zaszyfrowane ruchy, czyli szachy japońskie i kodowanie w przedszkolu
- Programowanie i robotyka dla uczniów klas 1-3 i 4-8 z wykorzystaniem wybranych robotów, klocków LEGO i aplikacji
- Kodowanie przez zabawę w klasach 1-3, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
- Kodowanie przez zabawę dla najmłodszych, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
- Kodowanie dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Zaszyfrowane ruchy, czyli szachy japońskie i kodowanie w przedszkolu
6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.