SZKOLENIA ZGODNE Z KIERUNKAMI POLITYKI OŚWIATOWEJ MEiN 2022/2023
Przedstawiamy listę szkoleń Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli Edukacja Interaktywna odpowiadających na kierunki polityki oświatowej 2022/2023.
1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
- Czy możliwe jest “uwrażliwienie” uczniów? Wsparcie dzieci i młodzieży w procesie kształtowania empatii. Jak kształtować empatię wśród uczniów w duchu Porozumienia bez Przemocy?
- Metoda Mikro Kręgów – rozwiązywanie konfliktów między uczniami. Nauczyciel jako facylitator
- Reagowanie na niewłaściwe i prowokacyjne zachowania uczniów – trening konstruktywnej konfrontacji
- Zjawisko agresji i prześladowania wśród dzieci – jak rozpoznać bullying, reagować na sytuacje przemocowe i pomóc uczniowi “skontaktować się” z nauczycielem
- Tolerancja, działania antydyskryminacyjne, przeciwdziałanie hejtowi w szkole
- Filmowa lekcja wychowawcza o relacjach
- Wykorzystanie dzieł audiowizualnych w procesie wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro
- Pozycja i rola nauczyciela w procesie wychowania uczniów ku wartościom (moralnym, estetycznym i społecznym)
- Strategie kształtowania postawy ekologicznej wśród uczniów – świadomy konsument i wychowanie w duchu zero / less waste
- Rola filmu w edukacji patriotycznej – przykłady i sposoby pracy z filmem
2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
- Konstruktywna komunikacja z uczniem i rodzicem, czyli o relacjach w duchu Porozumienia bez Przemocy (NVC)
- Klasa w trakcie pandemii i po niej – budowanie od nowa relacji pomiędzy uczniami
- Czym jest odporność psychiczna i jak ją kształtować u uczniów?
- Działania nauczyciela wspierające uczniów w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych
- Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej i zaburzenia adaptacyjne – z czym mierzy się nauczyciel?
- Pomysły i sposoby realizacji warsztatów z rodzicami, dotyczących wspierania uczniów przeżywających trudności po doświadczeniach w pandemii
- Psychologia dla niepsychologów – pomysły na lekcję wychowawczą i działania wspierające uczniów
- Jak wspierać uczniów w radzeniu sobie z trudnymi emocjami? Trening dla nauczycieli i uczniów
- Depresja – jak rozmawiać o niej z uczniami? Jak ją rozpoznać, pomóc uczniom i sobie?
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów, a styl wychowawczy w rodzinie
- Metody pracy z uczniami o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Dziecko z grupy ryzyka zaburzeń rozwojowych w trakcie pandemii i po niej – wsparcie uczniów z wysoką wrażliwością
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, m.in. przez umożliwienie uczenia się języka łacińskiego już od szkoły podstawowej.
- Wykorzystanie dzieł audiowizualnych w procesie wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro
- Pozycja i rola nauczyciela w procesie wychowania uczniów ku wartościom (moralnym, estetycznym i społecznym)
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
- Jak zadbać o dobrostan nauczycieli i uczniów?
- Przybysz. Praca z uczniem obcokrajowcem lub powracającym z zagranicy
- Wojna. Jak rozmawiać o wojnie z dziećmi z Ukrainy, Białorusi, Polski?
- Jak rozmawiać z uczniami o wojnie w Ukrainie i innych trudnych sprawach?
- Muzyczne zabawy integracyjne dla dzieci – uchodźców z Ukrainy
- Interwencja kryzysowa związana z migracją dzieci ukraińskich
- Klasa w trakcie pandemii i po niej – budowanie od nowa relacji pomiędzy uczniami
- Czym jest odporność psychiczna i jak ją kształtować u uczniów?
- Działania nauczyciela wspierające uczniów w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych
- Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej i zaburzenia adaptacyjne – z czym mierzy się nauczyciel?
- Psychologia dla niepsychologów – pomysły na lekcję wychowawczą i działania wspierające uczniów
- Jak wspierać uczniów w radzeniu sobie z trudnymi emocjami? Trening dla nauczycieli i uczniów
- Depresja – jak rozmawiać o niej z uczniami? Jak ją rozpoznać, pomóc uczniom i sobie?
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów
- Metody pracy z uczniami o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Dziecko z grupy ryzyka zaburzeń rozwojowych w trakcie pandemii i po niej – wsparcie uczniów z wysoką wrażliwością
5. Wspomaganie kształcenia w szkołach ponadpodstawowych w związku z nową formułą egzaminu maturalnego od roku 2023.
6. Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.
7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
- Projektowanie ćwiczeń interaktywnych dla uczniów: na telefony, komputery, do edukacji zdalnej i stacjonarnej
- Wykorzystanie tablicy i monitora interaktywnego w szkole – praktyczny warsztat
- CANVA: tworzenie materiałów graficznych przez nauczyciela, czyli profesjonalne prezentacje, dyplomy, karty pracy i filmy edukacyjne
- Laboratorium w tablecie i telefonie – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów ścisłych
- Humanista z telefonem w dłoni – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów humanistycznych
- Aktywna lekcja z TIK: angażowanie uczniów i sprawdzanie wiedzy wybranymi narzędziami online
- Zdalna lekcja z e-podręcznikami: pełnia możliwości czerpania i tworzenia
- Metoda odwróconej klasy i metoda WebQuestu sposobem na angażującą edukację naszych czasów
- Filmy edukacyjne do nauczania stacjonarnego i online. Jak je stworzyć za pomocą komputera?
- “Szkoła filmowa” – tworzenie wideo z przedstawień i projektów uczniów, film jako narzędzie dydaktyczne
- Tworzenie wirtualnej wystawy i rozszerzona rzeczywistość w szkole
- Escape room, czyli cyfrowy pokój i tworzenie zagadek interaktywnych w Genial.ly
- MS Teams w szkole – wykorzystanie platformy w nauczaniu zdalnym i stacjonarnym
- Google Classroom: jak wykorzystać platformę G-Suite dla szkół i wdrożyć system na lata
- Kodowanie i programowanie dla uczniów z niepełnosprawnościami
- TIK i nowoczesne technologie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
- Cyberprzemoc. Jak jej przeciwdziałać i rozwiązywać problemy związane z przemocą w sieci?
- Bezpieczeństwo ucznia w sieci – przeciwdziałania zjawisku cyberprzestępczości
- Sieć spokojnie! – gdzie jest i co klika twój uczeń w internecie
- Jak rozmawiać z uczniami o korzyściach i zagrożeniach użytkowania Internetu?
- Nadużywanie mediów elektronicznych wśród uczniów – czy technodetoks w pokoleniu “always on” jest możliwy i zasadny?
- Dlaczego gry uzależniają i jak to wykorzystać ich mechanizmy w edukacji?
- Wykluczenie społeczne i cyfrowe uczniów po pandemii – jak poważny jest problem i jak go rozwiązywać?
- Filmowa lekcja wychowawcza o relacjach
- Wykorzystanie dzieł audiowizualnych w procesie wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro
- Rola filmu w edukacji patriotycznej – przykłady i sposoby pracy z filmem
8. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
- Laboratoria przyszłości – metody pracy, przegląd możliwości zakupionego sprzętu
- Programowanie i robotyka dla uczniów klas 1-3 i 4-8 z wykorzystaniem wybranych robotów, klocków LEGO i aplikacji
- Kodowanie przez zabawę w klasach 1-3, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
- Laboratorium w tablecie i telefonie – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów ścisłych
- Humanista z telefonem w dłoni – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów humanistycznych
- Świat wokół nas – Eksperymenty na każdą kieszeń, czyli jak praktycznie i bezpiecznie zorganizować doświadczenia dla dzieci
- Magiczne zjawiska – eksperymenty i doświadczenia w dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
- Pierwsze symptomy zaburzeń rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dzieci w wieku przedszkolnym
- Techniki behawioralne w pracy z dziećmi z trudnościami
- Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka przedszkolnego
- Praca z dziećmi z Zespołem Aspergera w przedszkolu
- Praca z dziećmi z Zespołem Aspergera w szkole
- Zabawy i działania nauczyciela w obszarze rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym. Dziecięca komunikacja niewerbalna w relacji z dorosłym
- Metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami logopedycznymi
- Praca z dzieckiem z afazją/ Specyficznymi Zaburzeniami Językowymi (SLI)
- Rozwój mowy i komunikacji u dzieci z rozwojem atypowym
- Praktyczne pomysły radzenia sobie ze złością dziecka w przedszkolu
- Uczeń zdrowy i z niepełnosprawnościami razem, czyli dobra organizacja szkoły i klasy szansą na optymalny rozwój obojga dzieci
- Diagnoza pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Jak pracować z dzieckiem ze spektrum autyzmu w szkole – terapia i edukacja oczami praktyka
- Trudne zachowania dzieci ze spektrum autyzmu: jak dobrze reagować i pomagać
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów
- Metody pracy z uczniami o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Rozwój psychoseksualny dzieci z niepełnosprawnością
- ADHD czy zaburzenie opozycyjno-buntownicze uczniów – jak rozpoznać, jak pracować?
Wiedza, postawy i kompetencje nauczycieli wspierających dziecko w sytuacji utraty, rozwodu, kryzysu, traumy - TIK i nowoczesne technologie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
- Kodowanie i programowanie dla uczniów z niepełnosprawnością
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.
ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE
tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.
SZKOLENIA z kategorii ZGODNE Z KIERUNKAMI POLITYKI OŚWIATOWEJ MEiN 2022/2023

Wybierz szkolenie dla Twojej placówki szkolnej

Wybierz szkolenie dla Twojej placówki przedszkolnej

