SZKOLENIA ZGODNE Z KIERUNKAMI POLITYKI OŚWIATOWEJ MEiN 2021/2022
Przedstawiamy listę szkoleń Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli Edukacja Interaktywna odpowiadających na kierunki polityki oświatowej 2021/2022 (zawiera aktualizację o dodatkowe dwa kierunki z marca 2022).
1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
- Filmowa lekcja wychowawcza o relacjach
- Konstruktywna komunikacja z uczniem i rodzicem, czyli o relacjach w duchu Porozumienia bez Przemocy (NVC)
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych przedszkolaków, a styl wychowawczy w rodzinie
- Wiedza, postawy i kompetencje nauczycieli wspierających dziecko w sytuacji utraty, rozwodu i kryzysu
- Zaburzenie więzi i traumy wczesnodziecięce a brak rodzicielskiej miłości
- Wojna. Jak rozmawiać o wojnie z dziećmi z Ukrainy, Białorusi, Polski?
- Jak rozmawiać z uczniami o wojnie w Ukrainie i innych trudnych sprawach?
- Muzyczne zabawy integracyjne dla dzieci – uchodźców z Ukrainy
2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
- Zjawisko agresji i prześladowania wśród dzieci – jak rozpoznać bullying, reagować na sytuacje przemocowe i pomóc uczniowi “skontaktować się” z nauczycielem
- Przeciw agresji – aktywna profilaktyka, twórcze działania z grupą w oparciu
o autorski scenariusz: Happening - Tolerancja, działania antydyskryminacyjne, przeciwdziałanie hejtowi w szkole
- Czy możliwe jest “uwrażliwienie” uczniów? Wsparcie dzieci i młodzieży w procesie kształtowania empatii. Jak kształtować empatię wśród uczniów w duchu Porozumienia bez Przemocy?
- Wykorzystanie dzieł audiowizualnych w procesie wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro
- Rola wartości (moralnych, estetycznych i społecznych) w procesie wychowania i edukacji uczniów
- Pozycja i rola nauczyciela w procesie wychowania uczniów ku wartościom (moralnym, estetycznym i społecznym)
- Czy możliwe jest “uwrażliwienie” dzieci? Wsparcie przedszkolaków w procesie kształtowania empatii.
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
- Rola filmu w edukacji patriotycznej – przykłady i sposoby pracy z filmem
- Pląsy i igraszki – tradycyjne tańce polskie w edukacji wczesnoszkolnej
- Pieśni i śpiewki – edukacyjna i relaksacyjna funkcja pieśni ludowej
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
- Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej i zaburzenia adaptacyjne – z czym mierzy się nauczyciel?
- Diagnoza zapotrzebowania na treści wychowawcze i profilaktyczne – jak rozpoznać trudności uczniów w sferze emocjonalnej, społecznej i fizycznej, nie przeprowadzając testów
- Pomysły i sposoby realizacji warsztatów z rodzicami, dotyczących wspierania uczniów przeżywających trudności po doświadczeniach w pandemii
- Jak pracować z uczniami i rodzicami po powrocie do szkoły po edukacji zdalnej?
- Powrót do nauki stacjonarnej, zgodnie z wytycznymi MEiN. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz przykłady wspólnych działań wspierających nauczycieli, uczniów i rodziców
- Kompetencje terapeutyczne nauczyciela i apteczka wychowawcy w trudnej sytuacji wywołanej pandemią
- Klasa w trakcie pandemii i po niej – budowanie od nowa relacji pomiędzy uczniami
- Z klasą / grupą na starcie
- Psychologia dla niepsychologów – pomysły na lekcję wychowawczą i działania wspierające uczniów
- Wsparcie psychospołeczne ucznia i walory terapeutyczne zabaw, zadań, projektów – możliwości interpretacyjne
- Czym jest odporność psychiczna i jak ją kształtować u uczniów?
- Działania nauczyciela wspierające uczniów w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych
- Jak wspierać uczniów w radzeniu sobie z trudnymi emocjami? Trening dla nauczycieli i uczniów
- Depresja – jak rozmawiać o niej z uczniami? Jak ją rozpoznać, pomóc uczniom i sobie?
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów
- Metody pracy z uczniami o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Dziecko z grupy ryzyka zaburzeń rozwojowych w trakcie pandemii i po niej – wsparcie uczniów z wysoką wrażliwością
- Organizacja nauczania kooperatywnego i problemowego oraz samopomocy koleżeńskiej – skuteczne metody nadrobienia zaległości i trudności powstałych w czasie nauki zdalnej
- Nie tylko sprawdzian, czyli alternatywne sposoby oceniania i diagnozowania osiągnięć edukacyjnych. Ocenianie kształtujące
- Ocenianie w trakcie i po pandemii – czy coś się zmieniło?
- Organizacja pracy własnej ucznia i nauczyciela – jak zwiększyć efektywność, planować i osiągać zamierzone cele?
- Wykluczenie społeczne i cyfrowe uczniów po pandemii – jak poważny jest problem i jak go rozwiązywać?
- Sieć spokojnie! – gdzie jest i co klika twój uczeń w internecie
- Nadużywanie mediów elektronicznych wśród uczniów – czy technodetoks w pokoleniu “always on” jest możliwy i zasadny?
- Dlaczego gry uzależniają i jak to wykorzystać ich mechanizmy w edukacji?
- Cyberprzemoc. Jak jej przeciwdziałać i rozwiązywać problemy związane z przemocą w sieci?
- Bezpieczeństwo ucznia w sieci – przeciwdziałania zjawisku cyberprzedstępczości
- Jak rozmawiać z uczniami o korzyściach i zagrożeniach użytkowania Internetu?
5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.
- Mamo, tato, gdy dorosnę, zostanę … !- warsztaty preorientacji zawodowej
6. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
- Strategie kształtowania postawy ekologicznej wśród uczniów – świadomy konsument i wychowanie w duchu zero / less waste
- Pomysły na edukację ekologiczną w przedszkolu
7. Rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
- Programowanie i robotyka dla uczniów klas 1-3 z wykorzystaniem wybranych robotów, klocków LEGO i aplikacji
- Świat wokół nas – Eksperymenty na każdą kieszeń, czyli jak praktycznie i bezpiecznie zorganizować doświadczenia dla dzieci (poziom I)
- Magiczne zjawiska – eksperymenty i doświadczenia w dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III
8. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
- Muzyczne zabawy integracyjne dla dzieci – uchodźców z Ukrainy
- Przybysz. Praca z uczniem obcokrajowcem lub powracającym z zagranicy
- Wojna. Jak rozmawiać o wojnie z dziećmi z Ukrainy, Białorusi, Polski?
- Jak rozmawiać z uczniami o wojnie w Ukrainie i innych trudnych sprawach?
Masz konkretny temat/ program, który odpowiadałby na potrzeby Twojej placówki a nie ma go na liście? Napisz do nas – postaramy się go zrealizować.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.
ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE
tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.
SZKOLENIA z kategorii ZGODNE Z KIERUNKAMI POLITYKI OŚWIATOWEJ MEiN 2021/2022

Wybierz szkolenie dla Twojej placówki

