OFERTA SZKOLEŃ DLA RAD PEDAGOGICZNYCH 2023/24
POBIERZ KATALOGI dla Rad Pedagogicznych szkół i przedszkoli w wersji PDF do druku:
Sprawdź szczegóły szkoleń poniżej:
SZKOLENIA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH PRZEDSZKOLI
- OBSZAR 1: WARSZTATY MUZYCZNO-TANECZNE:
- Wykorzystanie muzyki klasycznej na zajęciach, elementy metody Batii Straus
- Wybrane elementy metody Carla Orffa. Instrumenty perkusyjne i body percussion w pracy nauczyciela
- Zabawy z dźwiękiem, ruchem i rytmem oraz jak zadbać o głos dziecka, aby prawidłowo się rozwijał?
- Muzyczna podróż po świecie. Przykłady zabaw z różnych państw i kontynentów + Jak wzmocnić i udźwięcznić głos?
- Układy choreograficzne i tańce ludowe dla dzieci
- Muzyczne zabawy integracyjne dla dzieci – uchodźców z Ukrainy
- Integracja przez muzykę – zabawy, tańce i gry muzyczne budujące relacje w grupie
- Ruchowe i muzyczne aktywności dla dzieci z wykorzystaniem akcesoriów
- Harmonia przez muzykę – wyciszające techniki muzyczne w edukacji przedszkolnej i szkolnej
OBSZAR 2: LOGORYTMIKA, LOGOPEDIA DLA NIE-LOGOPEDÓW I ROZWÓJ MOWY DZIECI
- Logorytmika, czyli słowo, ruch, muzyka według Piotra Tolsdorfa. Warsztaty praktyczne
- LogoPODRÓŻE małe i DUŻE, czyli logorytmika dla zaawansowanych
- Dziecięca komunikacja niewerbalna w relacji z dorosłym
- Zabawy i działania nauczyciela w obszarze rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym
OBSZAR 3: KODOWANIE PRZEZ ZABAWĘ I ROBOTYKA W PRZEDSZKOLU
- Kodowanie przez zabawę dla najmłodszych, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
- Kodowanie dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Roboty w ruch! – programowanie dla najmłodszych (3-6 lat) z wykorzystaniem wybranych robotów edukacyjnych i plansz
- Zaszyfrowane ruchy, czyli szachy japońskie i kodowanie w przedszkolu
OBSZAR 4: NOWOCZESNE TECHNOLOGIE – ROZWÓJ KOMPETENCJI CYFROWYCH NAUCZYCIELI
- Sztuczna inteligencja w przedszkolu. Wykorzystanie narzędzi opartych na AI w działaniach nauczyciela przedszkola – NOWOŚĆ
- Wykorzystanie tablicy i monitora interaktywnego w przedszkolu – praktyczny warsztat
- Materiały online, prawo autorskie i chmura do pracy z przedszkolakami
- Tworzenie ćwiczeń interaktywnych dla przedszkolaków, czyli własne układanki online i karty pracy do druku
- CANVA w przedszkolu – tworzenie materiałów graficznych, czyli prezentacje, dyplomy, karty pracy i filmy szyte na miarę
- Geniallny nauczyciel przedszkola – tworzenie zagadek interaktywnych w Genial.ly
- Filmowe przedszkole – tworzenie wideo dokumentujących przedstawienia i pracę dzieci
- Bezpieczny Sieciak Junior – bezpieczny nauczyciel, rodzic i maluch w internecie
OBSZAR 5: DOŚWIADCZENIA I EKSPERYMENTY W PRZEDSZKOLU
- Świat wokół nas – Eksperymenty na każdą kieszeń, czyli jak praktycznie i bezpiecznie zorganizować doświadczenia dla dzieci
- Magiczne zjawiska – eksperymenty i doświadczenia w dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III
OBSZAR 6: WARSZTATY PLASTYCZNE
OBSZAR 7: ANIMACJE DLA DZIECI
OBSZAR 8: PRZEDSIĘBIORCZY PRZEDSZKOLAK (ROZWIJANIE KREATYWNOŚCI
I EDUKACJA FINANSOWA DLA DZIECI)- Przedsiębiorczy Przedszkolak – rozwijanie postawy przedsiębiorczości u najmłodszych
- Kompetencje kluczowe w przedszkolu
OBSZAR 9: INNOWACJE PEDAGOGICZNE I ORGANIZACJA WYDARZEŃ W PRZEDSZKOLU
- Innowacje pedagogiczne w szkole i przedszkolu – planowanie, realizacja i dokumentowanie – NOWOŚĆ
- Sztuczna inteligencja w przedszkolu. Wykorzystanie narzędzi opartych na AI w działaniach nauczyciela przedszkola – NOWOŚĆ
- Event, piknik, dni otwarte przedszkola – skuteczna i pomysłowa organizacja
- CANVA w przedszkolu – tworzenie materiałów graficznych, czyli prezentacje, dyplomy, karty pracy i filmy szyte na miarę
OBSZAR 10: PRACA Z DZIEĆMI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
W PRZEDSZKOLU- Pierwsze symptomy zaburzeń rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dzieci w wieku przedszkolnym
- Niepokojące zachowania dziecka w przedszkolu – nauczyciel w procesie rozpoznania zaburzeń i sposoby na trudne rozmowy z rodzicami
- Diagnoza pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka przedszkolnego
- Dziecko zdrowe i z niepełnosprawnościami razem w przedszkolu, czyli dobra organizacja placówki i grupy szansą na optymalny rozwój obojga dzieci
- Jak pracować w przedszkolu z dzieckiem ze spektrum autyzmu – terapia i edukacja oczami praktyka
- Trudne zachowania dzieci ze spektrum autyzmu: jak dobrze reagować i pomagać
- Wczesna nauka czytania i pisania w przedszkolu z zastosowaniem założeń integracji sensorycznej i kodowania
- Elementy Integracji Sensorycznej w placówce przedszkolnej. Praktyczne podejście do profilaktyki pracy z grupą oraz zajęć terapeutycznych oczami praktyka
OBSZAR 11: WSPIERANIE ROZWOJU KOMPETENCJI SPOŁECZNO-EMOCJONALNYCH PRZEDSZKOLAKÓW
- Jak rozwijać odporność psychiczną przedszkolaka – perspektywa nauczyciela
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych przedszkolaków, a styl wychowawczy w rodzinie
- Metody pracy z dziećmi o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Wiedza, postawy i kompetencje nauczycieli wspierających dziecko w sytuacji utraty, rozwodu i kryzysu
- Zaburzenie więzi i traumy wczesnodziecięce a brak rodzicielskiej miłości
- Praktyczne pomysły radzenia sobie ze złością dziecka w przedszkolu
- ADHD czy zaburzenie opozycyjno-buntownicze dzieci – jak rozpoznać, jak pracować?
- Zachowania agresywne w przedszkolu – jak reagować i wspierać dziecko?
- Konstruktywna komunikacja z dzieckiem i rodzicem, czyli o relacjach w duchu Porozumienia bez Przemocy (NVC)
OBSZAR 12: DZIECKO UKRAIŃSKIE W POLSKIM PRZEDSZKOLU
OBSZAR 13: DOBROSTAN NAUCZYCIELI I DZIECI, PSYCHOLOGIA W PRZEDSZKOLU
- Techniki relaksacyjne dla nauczyciela przedszola. Jak zadbać o swój dobrostan i opanować stres?
- Jak zadbać o dobrostan psychiczny nauczycieli?
- Metoda “Mindfulness” dla nauczycieli – sposoby redukcji stresu, obniżanie napięcia emocjonalnego oraz profilaktyka depresji
SZKOLENIA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ
OBSZAR 1: OCENIANIE I ORGANIZACJA PRACY PLACÓWKI
- Ocenianie kształtujące w szkole oczami praktyka – BESTSELLER
- Jak oceniać, aby wspierać rozwój każdego ucznia zgodnie z zapisami prawa oświatowego – NOWOŚĆ
- Nie tylko sprawdzian, czyli ocenianie pomagające się uczyć – NOWOŚĆ
- Różnorodne formy i metody oceniania wewnątrzszkolnego – NOWOŚĆ
- Ocenianie zachowania ucznia – NOWOŚĆ
- Konstruowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego. Wykorzystanie ich w projektowaniu zajęć dydaktycznych
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia
- Zróżnicowany zespół – problem czy szansa na sukces każdego ucznia – NOWOŚĆ
- Edukacja włączająca – filozofia i podstawowe założenia – NOWOŚĆ
- Współpraca nauczycieli i specjalistów – jak ją organizować zgodnie z zapisami prawa – NOWOŚĆ
- Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – konstruowanie i realizacja – NOWOŚĆ
- Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – modele udzielanego wsparcia – NOWOŚĆ
- Organizacja pracy własnej ucznia i nauczyciela – jak zwiększyć efektywność, planować i osiągać zamierzone cele?
OBSZAR 2: WSPÓŁPRACA NAUCZYCIELI Z RODZICAMI
- Budowanie relacji i rzeczowa komunikacja z rodzicami, czyli instrukcja „jak mówić, aby rodzic nas usłyszał”
- Dialog motywujący i rozmowa skoncentrowana na rozwiązaniach – narzędzia ułatwiające współpracę z uczniem i rodzicem
- Konstruktywna komunikacja z rodzicem i uczniem, czyli o relacjach w duchu Porozumienia bez Przemocy (NVC)
- Współpraca nauczyciela z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych
OBSZAR 3: RELACJE I EMOCJE W SZKOLE
- Jak zadbać o dobrostan nauczycieli i uczniów
- Przybysz. Praca z uczniem obcokrajowcem lub powracającym z zagranicy
- Interwencja kryzysowa związana z migracją dzieci ukraińskich
- Budowanie relacji w klasie
- Działania nauczyciela wspierające uczniów w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych
- Pomysły i sposoby realizacji warsztatów z rodzicami, dotyczących wspierania uczniów przeżywających trudności
- Psychologia dla niepsychologów – pomysły na lekcję wychowawczą i działania wspierające uczniów
- Jak wspierać uczniów w radzeniu sobie z trudnymi emocjami? Trening dla nauczycieli i uczniów
- Depresja – jak rozmawiać o niej z uczniami? Jak ją rozpoznać, pomóc uczniom i sobie?
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów, a styl wychowawczy w rodzinie
- Metody pracy z uczniami o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Dziecko z grupy ryzyka zaburzeń rozwojowych – wsparcie uczniów z wysoką wrażliwością
- Konstruktywna komunikacja z uczniem i rodzicem, czyli o relacjach w duchu Porozumienia bez Przemocy (NVC)
- Metoda Mikro Kręgów – rozwiązywanie konfliktów między uczniami. Nauczyciel jako facylitator
- Reagowanie na niewłaściwe i prowokacyjne zachowania uczniów – trening konstruktywnej konfrontacji
- Zjawisko agresji i prześladowania wśród dzieci – jak rozpoznać bullying, reagować na sytuacje przemocowe i pomóc uczniowi “skontaktować się” z nauczycielem
- Tolerancja, działania antydyskryminacyjne, przeciwdziałanie hejtowi w szkole
- Czy możliwe jest “uwrażliwienie” uczniów? Wsparcie dzieci i młodzieży w procesie kształtowania empatii. Jak kształtować empatię wśród uczniów w duchu Porozumienia bez Przemocy?
- Pozycja i rola nauczyciela w procesie wychowania uczniów ku wartościom (moralnym, estetycznym i społecznym)
- Filmowa lekcja wychowawcza o relacjach
- Wykorzystanie dzieł audiowizualnych w procesie wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro
- Rola filmu w edukacji patriotycznej – przykłady i sposoby pracy z filmem
- Śmierci i pogrzeb. Nauczyciel i szkoła na granicy prywatności.
OBSZAR 4: SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia
- Zróżnicowany zespół – problem czy szansa na sukces każdego ucznia – NOWOŚĆ
- Edukacja włączająca – filozofia i podstawowe założenia – NOWOŚĆ
- Współpraca nauczycieli i specjalistów – jak ją organizować zgodnie z zapisami prawa – NOWOŚĆ
- Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – konstruowanie i realizacja – NOWOŚĆ
- Organizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – modele udzielanego wsparcia – NOWOŚĆ
- Uczeń zdrowy i z niepełnosprawnościami razem, czyli dobra organizacja szkoły i klasy szansą na optymalny rozwój obojga dzieci
- Diagnoza pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Jak pracować z dzieckiem ze spektrum autyzmu w szkole – terapia i edukacja oczami praktyka
- Trudne zachowania dzieci ze spektrum autyzmu: jak dobrze reagować i pomagać
- Techniki behawioralne w pracy z dziećmi z trudnościami
- Praca z dziećmi z Zespołem Aspergera w szkole
- Praca z dzieckiem z afazją/ Specyficznymi Zaburzeniami Językowymi (SLI)
- Rozwój mowy i komunikacji u dzieci z rozwojem atypowym
- Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych uczniów, a styl wychowawczy w rodzinie
- Metody pracy z uczniami o zaburzeniach rozwoju emocjonalno-społecznego
- Rozwój psychoseksualny dzieci z niepełnosprawnością
- ADHD czy zaburzenie opozycyjno-buntownicze uczniów – jak rozpoznać, jak pracować?
- Wiedza, postawy i kompetencje nauczycieli wspierających dziecko w sytuacji utraty, rozwodu, kryzysu, traumy
- TIK i nowoczesne technologie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
- Kodowanie i programowanie dla uczniów z niepełnosprawnościami
OBSZAR 5: WSPIERANIE DOBROSTANU NAUCZYCIELI
- Budzenie śródlekcyjne dla wszystkich – zestawy praktycznych ćwiczeń w przestrzeni klasy z wykorzystaniem ławki, krzesła i ściany – NOWOŚĆ
- Techniki relaksacyjne dla nauczyciela i ucznia. Jak zadbać o swój dobrostan i opanować stres?
- Jak zadbać o dobrostan nauczycieli w sytuacji przeciążenia – perspektywa psychologiczna
- Metoda “Mindfulness” dla nauczycieli – sposoby redukcji stresu, obniżanie napięcia emocjonalnego oraz profilaktyka depresji
- Przemęczenie i znużenie – jak nie dać się wypaleniu zawodowemu i wzmocnić motywację do pracy?
- Organizacja pracy własnej ucznia i nauczyciela – jak zwiększyć efektywność, planować i osiągać zamierzone cele?
OBSZAR 6: SZTUCZNA INTELIGENCJA I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W EDUKACJI
- Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela – wykorzystanie aplikacji opartych na AI oraz jej wpływ na dotychczasowy sposób nauczania – NOWOŚĆ
- Integracja narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie nauczania i oceniania
- Rozwijanie krytycznego myślenia w erze sztucznej inteligencji; etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w edukacji
- Sztuczna inteligencja w edukacji – CHATGPT, pomaga czy przeszkadza w szkole
- Projektowanie ćwiczeń interaktywnych dla uczniów: na telefony, komputery, do edukacji zdalnej i stacjonarnej
- Aktywna lekcja z TIK: angażowanie uczniów i sprawdzanie wiedzy wybranymi narzędziami online
- Laboratorium w tablecie i telefonie – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów ścisłych
- Humanista z telefonem w dłoni – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów humanistycznych
- Wykorzystanie tablicy i monitora interaktywnego w szkole – praktyczny warsztat
- Zdalna lekcja z e-podręcznikami: pełnia możliwości czerpania i tworzenia
- Metoda odwróconej klasy i metoda WebQuestu sposobem na angażującą edukację naszych czasów
- CANVA: tworzenie materiałów graficznych przez nauczyciela, czyli profesjonalne prezentacje, dyplomy, karty pracy i filmy edukacyjne
- Filmy edukacyjne do nauczania stacjonarnego i online. Jak je stworzyć za pomocą komputera?
- “Szkoła filmowa” – tworzenie wideo z przedstawień i projektów uczniów, film jako narzędzie dydaktyczne
- Tworzenie wirtualnej wystawy i rozszerzona rzeczywistość w szkole
- Escape room, czyli cyfrowy pokój i tworzenie zagadek interaktywnych w Genial.ly
- TIK i nowoczesne technologie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
- Kodowanie i programowanie dla uczniów z niepełnosprawnościami
OBSZAR 7: BEZPIECZEŃSTWO W SIECI I EDUKACJA MEDIALNA
- Rozwijanie krytycznego myślenia w erze sztucznej inteligencji; etyczne wykorzystanie AI w edukacji – NOWOŚĆ
- Bezpieczeństwo w sieci: ochrona danych i prywatności ucznia i nauczyciela
- Sieć spokojnie! – gdzie jest i co klika twój uczeń w internecie
- Bezpieczeństwo ucznia w sieci – przeciwdziałania zjawisku cyberprzestępczości
- Cyberprzemoc. Jak jej przeciwdziałać i rozwiązywać problemy związane z przemocą w sieci?
- Jak rozmawiać z uczniami o korzyściach i zagrożeniach użytkowania Internetu?
- Nadużywanie mediów elektronicznych wśród uczniów – czy technodetoks w pokoleniu “always on” jest możliwy i zasadny?
- Dlaczego gry uzależniają i jak to wykorzystać ich mechanizmy w edukacji?
OBSZAR 8: LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
- Laboratoria przyszłości – metody pracy, przegląd możliwości zakupionego sprzętu
- Laboratorium w tablecie i telefonie – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów ścisłych
- Humanista z telefonem w dłoni – technologia, wirtualna rzeczywistość i eksperymenty w nauczaniu przedmiotów humanistycznych
- Programowanie i robotyka dla uczniów klas 1-3 i 4-8 z wykorzystaniem wybranych robotów, klocków LEGO i aplikacji
- Kodowanie przez zabawę w klasach 1-3, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
OBSZAR 9: METODY AKTYWIZUJĄCE I TECHNIKI UCZENIA SIĘ
- Budzenie śródlekcyjne dla wszystkich – zestawy praktycznych ćwiczeń w przestrzeni klasy z wykorzystaniem ławki, krzesła i ściany – NOWOŚĆ
- Fakty i mity na temat efektywnych technik uczenia się, metod nauczania i działania mózgu, czyli ocena skuteczności działań edukacyjnych poparta badaniami naukowymi
- Metody aktywizujące w szkole
- Nauczyciel jako tutor. Wspieranie rozwoju młodego człowieka z wykorzystaniem kompetencji tutorskich
- “Obecny!” – jak wykorzystywać metodę Mindfullness i wdrażać trening uważności w edukacji?
- Jak wspierać umiejętność samodzielnego uczenia się ucznia? Udział nauczyciela w procesie uczenia się uczniów i budowania poczucia odpowiedzialności za własny rozwój
- Strategie rozpoznawania i rozwijania talentów uczniów
- Atrakcyjne i twórcze notatki. Sketchnoting i zastosowanie myślenia wizualnego w procesie uczenia się uczniów
- Kompetencje kluczowe w szkole
OBSZAR 10: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
- Budzenie śródlekcyjne dla wszystkich – zestawy praktycznych ćwiczeń w przestrzeni klasy z wykorzystaniem ławki, krzesła i ściany – NOWOŚĆ
- Techniki relaksacyjne dla nauczyciela i ucznia. Jak zadbać o swój dobrostan i opanować stres?
- Logorytmika, czyli słowo, ruch, muzyka według Piotra Tolsdorfa. Warsztaty praktyczne
- LogoPODRÓŻE małe i DUŻE, czyli logorytmika dla zaawansowanych
- Wykorzystanie muzyki klasycznej na zajęciach, elementy metody Batii Strauss. W jaki sposób rozwinąć u dzieci słuch muzyczny?
- Wybrane elementy metody Carla Orffa. Instrumenty perkusyjne i body percussion w pracy nauczyciela
- Zabawy z dźwiękiem, ruchem i rytmem oraz jak zadbać o głos dziecka, aby prawidłowo się rozwijał?
- Muzyczna podróż po świecie. Przykłady zabaw z różnych państw i kontynentów + Jak wzmocnić i udźwięcznić głos?
- Układy choreograficzne i tańce ludowe dla dzieci
- Teatr i pantomima w przedszkolu i szkole – pomysły na zajęcia teatralne i występy dzieci
- Kodowanie przez zabawę w klasach 1-3, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze
- Programowanie i robotyka dla uczniów klas 1-3 z wykorzystaniem wybranych robotów, klocków LEGO i aplikacji
- Świat wokół nas – Eksperymenty na każdą kieszeń, czyli jak praktycznie i bezpiecznie zorganizować doświadczenia dla dzieci
- Magiczne zjawiska – eksperymenty i doświadczenia w dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III
- Program „Moje rączki mają moc”. Wspieranie rozwoju ręki oraz umiejętności motorycznych poprzez aktywność plastyczną i elementy integracji sensorycznej
- Efektowne animacje dla dzieci – zostań mistrzem kolorowych zabaw i wydarzeń plenerowych
- Integracja przez muzykę – zabawy, tańce i gry muzyczne budujące relacje w grupie
- Ruchowe i muzyczne aktywności dla dzieci z wykorzystaniem akcesoriów
- Harmonia przez muzykę – wyciszające techniki muzyczne w edukacji przedszkolnej i szkolnej
OBSZAR 11: SZKOŁA PONADPODSTAWOWA
Szkolenia z opisanych wcześniej obszarów:
- OCENIANIE I ORGANIZACJA PRACY PLACÓWKI
- WSPÓŁPRACA NAUCZYCIELI Z RODZICAMI
- RELACJE I EMOCJE W SZKOLE
- WSPIERANIE DOBROSTANU NAUCZYCIELI
- SZTUCZNA INTELIGENCJA I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W EDUKACJI
- BEZPIECZEŃSTWO W SIECI I EDUKACJA MEDIALNA
- METODY AKTYWIZUJĄCE I TECHNIKI UCZENIA SIĘ
oraz
- Nadużywanie mediów elektronicznych wśród uczniów – czy technodetoks w pokoleniu “always on” jest możliwy i zasadny?
- Jak rozmawiać z uczniami z pokolenia “iGen” o korzyściach i zagrożeniach użytkowania Internetu?
- Media społecznościowe: formy aktywności uczniów w sieci, wykorzystanie tekstów kultury audiowizualnej obecnej w sieci w praktyce wychowawczej
- Psychologiczne aspekty cyberprzemocy oraz działania edukacyjne przeciwdziałające temu zjawisku wśród młodzieży
- Dlaczego gry uzależniają i jak to wykorzystać ich mechanizmy w edukacji?
- Cyberuzależnienie: formy cyberuzależnień uczniów w sieci, zagrożenia i szanse rozwoju związane z funkcjonowaniem uczniów w sieci
- Cyberbezpieczeństwo: bezpieczeństwo ucznia w Internecie, ochrona danych osobowych