Ocenianie zachowania ucznia – od formalnego obowiązku do narzędzia wychowawczego

Szkolenie wpisuje się w kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026:

kierunek nr 2 „Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych”, oraz

kierunek nr 8 „Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce”.

Szkolenie pokazuje, jak wykorzystać ocenę zachowania do kształtowania postaw społecznych i obywatelskich oraz wspierania aktywności i poczucia sprawczości ucznia poprzez ocenianie kształtujące.

 

Ocena zachowania jest jednym z najbardziej wrażliwych elementów oceniania w szkole – wpływa na relacje między nauczycielem a uczniem, poczucie sprawiedliwości wśród wychowanków oraz klimat klasy i szkoły.

Właściwe podejście do oceny zachowania wymaga znajomości przepisów, jasnych kryteriów, obiektywizmu i umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.

Ocenianie zachowania ucznia to proces, w którym wychowawca, nauczyciele oraz sami uczniowie dokonują rozpoznania stopnia respektowania zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły. Szkolenie pokazuje, jak właściwie rozumieć ocenę zachowania, co kryje się za jej wystawieniem i jak wykorzystać ją w pracy wychowawczej. Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób ocena zachowania może stać się narzędziem kształtującym postawy, umiejętności i wiedzę uczniów, a nie tylko podsumowaniem ich dotychczasowych działań.

Szkolenie ugruntuje wiedzę na temat przepisów prawa oświatowego w zakresie oceniania zachowania. Pokaże pułapki różnorodnych modeli oceny z zachowania, przykłady modeli procesu oceny z zachowania.


Korzyści z udziału rady pedagogicznej w szkoleniu:

Uczestnicy:

  • skonfrontują swój sposób oceniania zachowania z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego,

  • zrozumieją, jak ocena zachowania może wspierać proces uczenia właściwych postaw i umiejętności społecznych ucznia,

  • przeanalizują i zweryfikują elementy składowe procesu wystawiania oceny z zachowania.


Program:

  1. Podstawa prawna oceniania zachowania,

  2. Kryteria oceniania zachowania,

  3. Model pracy wychowawczej z klasą wspierający naukę zasad zachowania, w tym kryterialną samoocenę,

  4. Sposoby oceniania zachowania,

  5. Profil ucznia z oceną dobrą i bardzo dobrą.


Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele szkoły podstawowej, dyrektorzy

Prowadzący: Monika Wisła

Dyrektor szkoły podstawowej, belfer, e-trener, szkoleniowiec i edukator. Doradca metodyczny i konsultant ds. języków obcych, SORE w projektach unijnych, trener, dyplomowany coach. Szkoleniowiec w zakresie nowoczesnych metod nauczania, bezpieczeństwa i zagrożeń w cyberprzestrzeni, neurodydaktyki w szkolnej ławce, zastosowania TiK w nauczaniu stacjonarnym oraz zdalnym. Pasjonatka nowoczesnych technologii cyfrowych w oświacie.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl