Ocena funkcjonowania ucznia podstawą do planowania i udzielania efektywnego wsparcia
Zgodność z kierunkiem nr 8 polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026: „Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce”.
Szkolenie rozwija umiejętności nauczycieli w zakresie obserwacji, diagnozowania i analizowania potrzeb ucznia, co jest niezbędne do wdrożenia skutecznych form oceniania kształtującego i działań wspierających rozwój oraz samodzielność uczniów.
Ocena funkcjonalna ucznia to nowa, rozwijana przez MEN metoda wspierania edukacji włączającej, która ma na celu lepsze zrozumienie potrzeb i możliwości dziecka w różnych obszarach jego funkcjonowania – nie tylko w kontekście wyników w nauce. Nie zastępuje ona ocen szkolnych ani klasyfikacji, lecz stanowi narzędzie do skuteczniejszego planowania wsparcia dydaktyczno-wychowawczego.
Choć obowiązek jej stosowania nie został jeszcze wprowadzony, prace nad wytycznymi trwają, specjalistka ODN Edukacja Interaktywna uczestniczy w ich opracowaniu – dzięki czemu uczestnicy szkolenia poznają najnowsze założenia i przygotują się do przyszłych zmian w praktyce szkolnej.

Korzyści z uczestnictwa rady pedagogicznej w szkoleniu:
Uczestnicy:
-
poznają cele i sposoby prowadzenia oceny funkcjonowania ucznia/uczennicy,
-
analizują i oceniają przydatność narzędzi do prowadzenia oceny funkcjonowania w codziennej praktyce,
-
planują sposób realizacji oceny funkcjonowania w ramach swoich zajęć,
-
poznają znaczenie współpracy nauczycieli i specjalistów w wykorzystaniu wyników oceny do planowania efektywnego wsparcia uczniów.
Program:
-
Nowe podejście do planowania i wdrażania pomocy psychologiczno-pedagogicznej – omówienie aktualnych przepisów i zmian w prawie, które wprowadzają obowiązek prowadzenia oceny funkcjonowania ucznia, tzw. oceny funkcjonalnej,
-
Ocena funkcjonowania ucznia w praktyce szkolnej – etapy, narzędzia i przykłady dobrych praktyk,
-
Planowanie i ocena efektywności udzielanego wsparcia – jak formułować działania odpowiadające realnym potrzebom ucznia i monitorować ich skuteczność,
-
Współpraca nauczycieli, specjalistów szkolnych oraz instytucji wspierających w procesie planowania i ewaluacji wsparcia – nowy obowiązek obejmujący wszystkich nauczycieli, wymagający dostosowania praktyki do aktualnych wymogów prawa.
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:


Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.

ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE
tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.
Odbiorcy:
nauczyciele szkółwszystkich przedmiotów, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i ścisłych.Prowadząca: URSZULA GRYGIER
Nauczyciel dyplomowany oraz wieloletni doradca metodyczny w zakresie biologii i przyrody. Ukończyła studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, przyrody, pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu oraz coachingu rozwojowego, a także kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą. Autorka i współautorka licznych publikacji dotyczących pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych – w tym na temat zespołów integracyjnych, organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz konstruowania IPET. Specjalizuje się również w metodyce nauczania. Ekspertka ds. dostępności cyfrowej (WCAG) w Ośrodku Rozwoju Edukacji, rzeczoznawczyni MEiN ds. podręczników oraz członkini zespołu redakcyjnego czasopisma „Edukacja Biologiczna i Środowiskowa”. Od wielu lat prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli oraz kadry kierowniczej oświaty.Długość szkolenia:
4 godziny dydaktyczneKOSZT SZKOLENIA DLA RADY:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości