Nadużywanie mediów elektronicznych wśród uczniów – czy technodetoks w pokoleniu “always on” jest możliwy i zasadny?

Dzieci trudno dziś oderwać od urządzeń ekranowych – telefonu, tabletu, komputera i telewizji.

Z jednej strony niesie to duże zagrożenie uzależnienia od Internetu, aplikacji, gier i social mediów. Trudno z kolei całkowicie odciąć dziecko od takich form spędzania czasu. Po pierwsze jest to niemożliwe, po drugie może potęgować wykluczenie z grupy rówieśniczej.

Może więc po prostu mądrze rozmawiać, dawać „ramy” tej aktywności, uczyć dzieci świadomego i odpowiedzialnego korzystania z technologii, a „detoksykować” w razie konieczności.


Korzyści:

Uczestnik:

  • dowie się, czym charakteryzuje się uzależnienie od urządzeń ekranowych i jaki ma wpływ na funkcjonowanie młodego człowieka,
  • zdobędzie najświeższą wiedzę na temat programów, gier, aplikacji, które mają potencjalną „moc” uzależniania uczniów,
  • nabędzie umiejętność rozpoznawania uzależnień od urządzeń elektronicznych,
  • dowie się, jak „mądrze” rozmawiać z uczniami o zagrożeniach płynących ze strony nowych technologii

Program:

  • co to są uzależnienia behawioralne – podobieństwa i różnice z uzależnieniami od substancji psychoaktywnych,
  • od jakich elementów „wirtualnego świata” dzieci mogą się uzależnić,
  • media społecznościowe – czyli co każdy dorosły powinien wiedzieć na temat wpływu tej formy aktywności w sieci na rozwój i dobrostan psychiczny dzieci,
  • prawdy i mity na temat szkodliwości gier komputerowych. Czy gry mogą leczyć?
  • aplikacje zbędne i niezbędne w codziennym funkcjonowaniu człowieka „generacji cyfrowej”,
  • o mądrej edukacji cyfrowej w szkole słów kilka, czyli nie taki TIK straszny jak go malują.

Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.

 


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele szkoły podstawowej, dyrektorzy

Prowadząca: Małgorzata Cużytek

magister psychologii i pedagogiki, Trener Umiejętności Społecznych z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Trener Zastępowania Agresji, doktorantka w Instytucie Psychologii UJ. Pracuje z młodzieżą i dorosłymi w obszarze podnoszenia kompetencji społecznych, komunikacji i asertywności. Od 18 lat szkoli pracowników oświaty (nauczycieli, dyrektorów, specjalistów szkolnych, a tym pedagogów, psychologów) z zakresu wspierania ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (specjalizuje się we wspomaganiu osób ze spektrum Autyzmu oraz niepełnosprawnością poznawczą) oraz przeciwdziałania agresji i przemocy. Superwizuje pracę nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Współzałożycielka Fundacji „Falochron” oraz Stowarzyszenia Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja”. Realizowała kilka projektów edukacyjnych i badawczych w obszarze edukacji, m.in. międzynarodowy program badawczy „STRONG” (Supportive tools for resilient, open-minded and non-violent grass root work in schools). Wspomaga placówki edukacyjne w rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OPINIE UCZESTNIKÓW:

"Interesujące propozycje ćwiczeń integracyjnych dla grupy. Przydatne treści. Prowadząca bardzo komunikatywna i kompetentna."

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl