Metody aktywizujące w nowej odsłonie – wsparcie aktywności poznawczej i samodzielności uczniów I NOWOŚĆ

Zgodność z kierunkiem polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026:

priorytet nr 8
„Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.”


Korzyści z uczestnictwa rady pedagogicznej w szkoleniu:

Uczestnik:

  • prowadzi refleksję nad własnym podejściem do stosowania metod aktywizujących (a może aktywnych),
  • w oparciu o własne doświadczenia analizuje wpływ metod aktywizujących na rozwijanie sprawczości uczniów oraz wspieranie ich aktywności poznawczej,
  • poznaje wybrane metody aktywizujące i ocenia ich przydatność w kontekście uczenia się uczniów,
  • planuje zajęcia z zastosowaniem poznanych metod, dostosowanych do własnego procesu dydaktycznego.

 


Program:

  1. Metody aktywizujące czy aktywne – refleksja i rozróżnienie pojęć.
  2. Przegląd wybranych metod aktywizujących, m.in.: Cykl Kolba, projekt edukacyjny, IBSE, QtA, metaplan, drama.
  3. Projektowanie dydaktyczne – jak i gdzie umieścić metody aktywizujące w strukturze lekcji.
  4. Proces oceniania podczas pracy metodami aktywizującymi.
  5. Sprawczość ucznia/uczniów w czasie uczenia się z wykorzystaniem metod aktywizujących.

Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele i dyrektorzy szkół

Prowadząca: URSZULA GRYGIER

Nauczyciel dyplomowany oraz wieloletni doradca metodyczny w zakresie biologii i przyrody. Ukończyła studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, przyrody, pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu oraz coachingu rozwojowego, a także kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą. Autorka i współautorka licznych publikacji dotyczących pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych – w tym na temat zespołów integracyjnych, organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz konstruowania IPET. Specjalizuje się również w metodyce nauczania. Ekspertka ds. dostępności cyfrowej (WCAG) w Ośrodku Rozwoju Edukacji, rzeczoznawczyni MEiN ds. podręczników oraz członkini zespołu redakcyjnego czasopisma „Edukacja Biologiczna i Środowiskowa”. Od wielu lat prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli oraz kadry kierowniczej oświaty.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl