Jak zadbać o dobrostan nauczycieli w sytuacji przeciążenia – perspektywa psychologiczna

Żyjemy w stresujących czasach – pandemia zmieniająca nawyki i styl pracy, ciągły pospiech, przeciążenie, gonitwa.

Zawód nauczyciela to jedna z najbardziej „wypalających” profesji. Dociąża nas presja zdań, czasu i ludzi – coraz bardziej rozbrykanych, rozpraszających się dzieci i ich wymagających rodziców.

Warto zawczasu zadbać o siebie, swój dobrostan psychiczny poprzez skuteczny trening antystresowy, umiejętne „przepracowywanie” trudnych sytuacji oraz świadomą profilaktykę „antywypaleniową”.


Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:

Uczestnik:

  • dowie się, jak obniżać poziom stresu do poziomu wzmacniającego codzienną aktywność,
  • pozna swoje zasoby oraz trudności w związku z przeżywanym stresem,
  • rozpozna główne obciążenia stresowe w swojej pracy zawodowej oraz poszuka remediów na nie,
  • pozna techniki i ćwiczenia pozwalające pozostać w dobrej kondycji psychofizycznej mimo presji zadań, czasu i ludzi.

Program:

  • Stres w pracy nauczyciela – skąd się bierze, jakie są jego objawy i jakie skutki wywołuje, jak osłabiać jego wpływ na dobrostan psychiczny.
  • Pandemia jako sytuacja kryzysowa i duża zmiana mentalna.
  • Trening antystresowy – czyli jak „zdejmować” napięcie z ciała
    • techniki oddechowe,
    • trening neuromięśniowy Jacobsona,
    • trening neurogenny Shulza.
  • Mindfullness – trening mentalny – czyli jak zadbać o komfort psychiczny.
  • Trening poznawczego „przeramowania” – czyli jak podnosić się po trudnych sytuacjach i odzyskiwać energię do działania:
    • „Może tak – może nie”, „Zoom”, „Odcięcie”– sposoby na „zamartwianie się”,
    • „Co jest w mojej strefie wpływu”, „Czarny scenariusz”, „Monolog proaktywny” – sposoby na wychodzenia z bezradności,
    • Okno asertywne – radzenie sobie z naciskiem i toksycznymi relacjami.
  • Profilaktyka „wypalenia zawodowego” – czyli jak pozostać w zdrowiu psychicznym mimo przeciążeń:
    • autodiagnoza „wypalenia”,
    • nawyki radzenia sobie ze stresem Civio.

Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele szkoły podstawowej, dyrektorzy

Prowadząca: Małgorzata Cużytek

magister psychologii i pedagogiki, Trener Umiejętności Społecznych z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany Trener Zastępowania Agresji, doktorantka w Instytucie Psychologii UJ. Pracuje z młodzieżą i dorosłymi w obszarze podnoszenia kompetencji społecznych, komunikacji i asertywności. Od 18 lat szkoli pracowników oświaty (nauczycieli, dyrektorów, specjalistów szkolnych, a tym pedagogów, psychologów) z zakresu wspierania ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (specjalizuje się we wspomaganiu osób ze spektrum Autyzmu oraz niepełnosprawnością poznawczą) oraz przeciwdziałania agresji i przemocy. Superwizuje pracę nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Współzałożycielka Fundacji „Falochron” oraz Stowarzyszenia Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja”. Realizowała kilka projektów edukacyjnych i badawczych w obszarze edukacji, m.in. międzynarodowy program badawczy „STRONG” (Supportive tools for resilient, open-minded and non-violent grass root work in schools). Wspomaga placówki edukacyjne w rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OPINIE UCZESTNIKÓW:

"Interesujące propozycje ćwiczeń integracyjnych dla grupy. Przydatne treści. Prowadząca bardzo komunikatywna i kompetentna."

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl