Jak rozwijać odporność psychiczną u uczniów
Wiesz, że dla efektywnego nauczania ważny jest nie tylko rozwój poznawczy, ale także emocjonalno-społeczny twojego ucznia.
Z międzynarodowych badań na temat zdrowia psychicznego dzieci wynika, że tylko u 38 % uczniów rozwijana jest odporność psychiczna, pozostałe zaś ponoszą wysokie koszty psychospołeczne w późniejszym życiu.
Badania wykazały również, że rodzice jak i nauczyciele nie wiedzieli, czym jest odporność psychiczna i jak ją kształtować u dzieci.
Czym jest odporność psychiczna dziecka i jak powinna być wspierana przez nauczycieli i rodziców?
Szkolenie skrojone tematycznie pod profil szkoły podstawowej i ponadpodstawowej.
Cele:
- zaznajomienie nauczycieli z metodami i narzędziami, pozwalającymi wspierać rozwój odporności psychicznej uczniów.
Program:
- koncepcja resilience i teoria dziecięcej odporności psychicznej w szkole,
- źródła odporności psychicznej u ucznia klas 1-3/ucznia klas 4-8/ucznia szkoły średniej,
- czynniki decydujące o odporności psychicznej ucznia,
- zasady, metody i formy pracy nauczyciela w zakresie wspierania odporności psychicznej u ucznia,
- kluczowe kompetencje nauczyciela w zakresie stymulowania i wspierania odporności psychicznej u ucznia,
- bazowe ćwiczenia, zadania kształtujące i wzmacniające odporność psychiczną dziecka w szkole.
Korzyści:
Nauczyciel zostanie wyposażony w niezbędną wiedzę i umiejętności w zakresie stymulowania i wspierania odporności psychicznej ucznia, przydatną podczas procesu dydaktyczno-wychowawczego.
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat na terenie placówki,
- szkolenie online.
Zaświadczenia:
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu kursu doskonalącego dla nauczycieli, wydawane przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i nowym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Odbiorcy:
nauczyciele szkoły podstawowej, ponadpodstawowej, dyrektorzyProwadząca: DR MARTA MAJORCZYK
psycholog, psychoterapeuta systemowy, psychopedagog, pedagog, doradca rodzinny, trener, animator rozwoju (coach, mentor, tutor), badacz i wieloletni nauczyciel akademicki. Autorka kilkudziesięciu prac naukowych, tekstów popularno-naukowych, analiz i opracowań o tematyce rodzinnej, rozwoju, wychowania i opieki oraz neurodydaktyki. Uczestniczka kilkudziesięciu konferencji naukowych i metodycznych. Stały współpracownik pism branżowych, takich jak: “Wczesna Edukacja”, „Dyrektor Szkoły”, „Sygnały. Miesięcznik Wychowawcy”, „Bliżej Przedszkola”, „Newsweek Psychologia” i wielu innych. Na co dzień łączy praktykę z teorią. Komentator przemian w edukacji, wychowaniu i rodziny w mediach. Współpracowała z Ministerstwem Cyfryzacji i NASK w ramach kampanii społecznej „Nie zagub dziecka w sieci”. Prowadzi autorskie szkolenia w następujących obszarach: współpraca placówki oświatowej z rodzicami dziecka/ucznia, procesu opiekuńczo-wychowawczego, dziedzin wychowania, metodyki opiekuńczo-wychowawczej, diagnozy psychopedagogicznej w pracy nauczyciela, wychowawcy, efektywnego nauczania, neurotreningu w edukacji, profilaktyki, treningu umiejętności wychowawczych, prowadzenia procesów grupowych w klasie szkolnej.Długość szkolenia:
4 godziny dydaktyczneKOSZT SZKOLENIA DLA RADY:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowościOCENA Z ANKIET:

