Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej i zaburzenia adaptacyjne – z czym mierzy się nauczyciel?

Pomoc psychologiczno-pedagogiczną realizują wszyscy zatrudnieni nauczyciele, którzy pracują uczniami. Ze względu na codzienny kontakt z uczniem nauczyciel w tym obszarze powinien być jak „lekarz pierwszego kontaktu”- powinien zidentyfikować ucznia w sytuacji kryzysowej czy z zaburzeniem adaptacyjnym i zainicjować procedurę niesienia pomocy.


Korzyści:

Nauczyciele:

  • zdobędą wiedzę na temat kryzysu i zaburzenia adaptacyjnego,
  • zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie identyfikowania ucznia w sytuacji kryzysowej i zaburzeniem adaptacyjnym,
  • poznają strategię postępowania z uczniem w sytuacji kryzysowej i zaburzeniami adaptacyjnymi.

Program:

  • kryzys, jego cechy i rodzaje,
  • przebieg sytuacji kryzysowej i jej konsekwencje dla życia i rozwoju dziecka,
  • zjawisko zaburzenia adaptacyjnego,
  • identyfikowanie ucznia w kryzysie i zaburzeń adaptacyjnym,
  • strategie postępowania z uczniem w kryzysowej sytuacji i zaburzeń adaptacyjnym.

Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele szkoły podstawowej

Prowadząca: DR MARTA MAJORCZYK

psycholog, psychoterapeuta systemowy, psychopedagog, pedagog, doradca rodzinny, trener, animator rozwoju (coach, mentor, tutor), badacz i wieloletni nauczyciel akademicki. Autorka kilkudziesięciu prac naukowych, tekstów popularno-naukowych, analiz i opracowań o tematyce rodzinnej, rozwoju, wychowania i opieki oraz neurodydaktyki. Uczestniczka kilkudziesięciu konferencji naukowych i metodycznych. Stały współpracownik pism branżowych, takich jak: “Wczesna Edukacja”, „Dyrektor Szkoły”, „Sygnały. Miesięcznik Wychowawcy”, „Bliżej Przedszkola”, „Newsweek Psychologia” i wielu innych. Na co dzień łączy praktykę z teorią. Komentator przemian w edukacji, wychowaniu i rodziny w mediach. Współpracowała z Ministerstwem Cyfryzacji i NASK w ramach kampanii społecznej „Nie zagub dziecka w sieci”. Prowadzi autorskie szkolenia w następujących obszarach: współpraca placówki oświatowej z rodzicami dziecka/ucznia, procesu opiekuńczo-wychowawczego, dziedzin wychowania, metodyki opiekuńczo-wychowawczej, diagnozy psychopedagogicznej w pracy nauczyciela, wychowawcy, efektywnego nauczania, neurotreningu w edukacji, profilaktyki, treningu umiejętności wychowawczych, prowadzenia procesów grupowych w klasie szkolnej.

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

KOSZT SZKOLENIA DLA RADY:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OPINIE UCZESTNIKÓW:

"Temat bardzo trafiony, wiele przydatnych załączników. Prowadzący z ogromną wiedzą."

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl