Filmy edukacyjne do nauczania stacjonarnego i online. Jak je stworzyć za pomocą komputera?

 

Tworzenie materiałów wideo: ekran + “głowa nauczyciela”. Zaczynamy od podstaw. Prosto i zrozumiale.

 

Dla kogo jest to szkolenie:

  • dla osób początkujących, które chcą zwiększyć kompetencje w zakresie nauczania online poprzez tworzenie filmów edukacyjnych dla uczniów. To także sposób na poszerzenie metod i narzędzi pracy nauczyciela do edukacji stacjonarnej,
  • dla osób, które stawiają pierwsze kroki w nagrywaniu filmików i chciałyby udoskonalić zastosowanie formy wideo w nauczaniu dzieci oraz poznać przykłady jej wykorzystania.

Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:

Nauczyciele:

  • stworzą ciekawe materiały szybko i skutecznie, dzięki czemu oszczędzą czas na pracę. O wiele łatwiej będzie przywrócić równowagę pomiędzy życiem rodzinnym, a obowiązkami nauczyciela,
  • będą współtworzyć „ładną edukację”. W internecie jest wiele niedbałych materiałów i nieczytelnych filmików kiepskiej jakości. Materiały, które tworzymy, oparte są o zasady kompozycyjne i graficzne. Przysłużą się one do budowania profesjonalnego wizerunku nauczyciela i szkoły,
  • nauczyciele mogą szybko i atrakcyjnie kreować treści oraz tłumaczyć je „po swojemu” – każdy przedszkolak i uczeń to doceni. Dzieci są przyzwyczajone do swojego nauczyciela i jego sposobu przekazywania wiedzy,
  • kontakt wizualny jest naturalną potrzebą. Filmik jest podstawową formą, która może znacząco usprawnić przekazywanie wiedzy i kontakt ucznia z nauczycielem. Sprawdzi się wyśmienicie w połączeniu z narzędziami do utrwalania i weryfikowania wiedzy,
  • filmik instruktażowy jest bardzo bezpieczną formą wizualną: badania wykazują, że to doskonała forma budowania relacji, nawet jeśli to kontakt na odległość. Ważne, by nauczyciel pojawiał się w filmiku. Nauczyciele mogą nagrywać w domowym otoczeniu. Sami decydują, czy są zadowoleni z nagrania, a także z kim, kiedy i w jaki sposób podzielą się filmem.

W edukacji stacjonarnej:

  • do wdrożenia jednych z najskuteczniejszych sposobów uczenia: metody „odwróconej klasy” oraz formuły blended learning,
  • do używania wideo jako jednego z ogniw w procesie indywidualizacji nauczania w szkole i w domu,
  • do utrwalania treści dla uczniów pod zajęcia wyrównawcze,
  • do przeprowadzania zajęć indywidualnych,
  • do prowadzenia kółek zainteresowań, zajęć pozalekcyjnych, projektów interdyscyplinarnych, terenowych, międzynarodowych,
  • w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczniami chorymi i nieobecnymi,
  • gdy dzieci widzą przykład odważnego nauczyciela – same również chętniej tworzą własne treści wideo.

Program:

Nauka tworzenia wideo z treściami przydatnymi do zajęć z uczniami:

  • jak nagrać własny film na komputerze: obsługa wybranego programu,
  • nauczyciel na ekranie: jak nagrać film z „głową“ nauczyciela i ekranem komputera, dlaczego warto?
  • jak nagrać ekran własnego komputera z głosem nauczyciela: podłożenie głosu, opowiadanie na temat wyświetlanej ilustracji, czytanie bajek, śpiewanie piosenek, prezentacja multimedialna z komentarzem nauczyciela, tłumaczenie kart pracy, filmowanie tworzenia prac plastycznych, gimnastyka,
  • jak udostępnić film online i zabezpieczyć go w sieci,
  • dlaczego nawet nieidealny film „Naszej Pani“ jest sto razy lepszy od najpiękniejszego nagrania na Youtube?
  • nie taki diabeł straszny!, czyli jak się przełamać i z przyjemnością tworzyć treści dla swoich podopiecznych.

EFEKTY UCZESTNIKÓW NASZEGO SZKOLENIA

Przed:

Po szkoleniu:

Kanał Youtube: Pani Jola uczy 


Możliwa forma szkoleń:

  • szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
  • szkolenie online.

Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.


ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?

Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.

Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.

Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.


ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE

tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.

Odbiorcy:

nauczyciele przedszkola, szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, dyrektorzy

Długość szkolenia:

4 godziny dydaktyczne

Prowadząca: AGNIESZKA SZEFER-TRELA

Trener oświaty, założycielka i organ prowadzący Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Edukacja Interaktywna w Krakowie. Edukator, superwizor. Od 7 lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli z zakresu rozwoju kompetencji cyfrowych, filmowania, kodowania i robotyki dla najmłodszych. Pracowała także jako dydaktyk cyfrowy, scenarzysta kursów online i metodyk w projektach uczących programowania i robotyki dla najmłodszych.

Koszt szkolenia dla Rady:

Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości

OPINIE UCZESTNIKÓW:

"Treść szkolenia bardzo przydatna! Trenerka - pełny profesjonalizm!"

    Skontaktuj się
    Skontaktuj się, aby otrzymać wycenę:
    tel.: 603 759 448, e-mail: biuro@edukacjainteraktywna.pl