Tworzenie filmów edukacyjnych przez nauczycieli za pomocą komputera – do nauczania zdalnego i stacjonarnego
Tworzenie materiałów wideo: ekran + “głowa nauczyciela”. Zaczynamy od podstaw. Prosto i zrozumiale.
Efekty naszych kursantów:
Przed:
Po kursie:
Kanał Youtube: Pani Jola uczy
Dla kogo jest to szkolenie
- dla osób początkujących, które nie chcą dać się zaskoczyć edukacji zdalnej i chcą zwiększyć kompetencje w zakresie nauczania online poprzez tworzenie filmów edukacyjnych dla uczniów. To także sposób na poszerzenie metod i narzędzi pracy nauczyciela do edukacji stacjonarnej,
- dla osób, które stawiają pierwsze kroki w nagrywaniu filmików i chciałyby udoskonalić zastosowanie formy wideo w nauczaniu dzieci oraz poznać przykłady jej wykorzystania.
Dlaczego warto przejść ten kurs właśnie teraz:
- jakość edukacji zdalnej od września musi być jeszcze lepsza niż do tej pory: wszyscy przeszliśmy za sprawą koronawirusa przyśpieszony rozwój kompetencji cyfrowych. Od nowego roku szkolnego oczekiwania rodziców i organów prowadzących zwiększą się, bez względu na to, czy nauka będzie się odbywać w formie zdalnej czy stacjonarnej,
- najlepszą formę uczenia online daje połączenie komunikatora i krótkich filmików tworzonych przez nauczyciela, opartych o ciekawe materiały i sposoby sprawdzania stopnia zrozumienia tematu przez uczniów. Nauczeni poprzednim rokiem szkolnym wiemy, że nie wszystkie dzieci mają możliwość połączenia się w określonym czasie z nauczycielem za pomocą komunikatora (względy sprzętowe, rodzinne, etc.). Wielokrotnie przydatna do pracy z uczniami byłaby prosta forma wideo.
Cele:
- zwiększenie kompetencji cyfrowych nauczycieli oraz ich umiejętności w zakresie tworzenia prostych filmów wideo dla dzieci,
- zachęcenie do wykorzystania formy wideo w dokumentowaniu własnych działań i dzielenia się treścią wizualną z dziećmi – profesjonalnie i bez oporów.
Program:
Nauka tworzenia wideo z treściami przydatnymi do zajęć z dziećmi:
- jak nagrać własny film na komputerze: obsługa wybranego programu,
- nauczyciel na ekranie: jak nagrać film z „głową“ nauczyciela i ekranem komputera, dlaczego warto?
- jak nagrać ekran własnego komputera z głosem nauczyciela: podłożenie głosu, opowiadanie na temat wyświetlanej ilustracji, czytanie bajek, śpiewanie piosenek, prezentacja multimedialna z komentarzem nauczyciela, tłumaczenie kart pracy, filmowanie tworzenia prac plastycznych, gimnastyka,
- jak udostępnić film online i zabezpieczyć go w sieci,
- dlaczego nawet nieidealny film „Naszej Pani“ jest sto razy lepszy od najpiękniejszego nagrania na Youtube?
- nie taki diabeł straszny!, czyli jak się przełamać i z przyjemnością tworzyć treści dla swoich podopiecznych.
Korzyści:
- przygotujesz się na nowy rok szkolny! Zdążysz się oswoić, poczuć komfortowo i polubić tę formę przekazu. Tym samym nie pozwolisz się zaskoczyć żadnej sytuacji,
- stworzysz ciekawe materiały szybko i skutecznie, dzięki czemu oszczędzisz czas na pracę. O wiele łatwiej będzie przywrócić równowagę pomiędzy życiem rodzinnym a obowiązkami nauczyciela,
- będziesz współtworzyć „ładną edukację”. W internecie jest wiele niedbałych materiałów i nieczytelnych filmików kiepskiej jakości. Materiały, które tworzymy, oparte są o zasady kompozycyjne i graficzne. Przysłużą się one do budowania profesjonalnego wizerunku nauczyciela i szkoły.
W edukacji zdalnej:
- nauczyciel może szybko i atrakcyjnie kreować treści oraz tłumaczyć je „po swojemu” – każdy przedszkolak i uczeń to doceni. Dzieci są przyzwyczajone do swojego nauczyciela i jego sposobu przekazywania wiedzy,
- kontakt wizualny jest naturalną potrzebą. Filmik jest podstawową formą, która może znacząco usprawnić przekazywanie wiedzy i kontakt dziecka z nauczycielem. Sprawdzi się wyśmienicie w połączeniu z narzędziami do utrwalania i weryfikowania wiedzy,
- filmik instruktażowy jest bardzo bezpieczną formą wizualną: badania wykazują, że to doskonała forma budowania relacji, nawet jeśli to kontakt na odległość. Ważne, by nauczyciel pojawiał się w filmiku. Możesz nagrywać w domowym otoczeniu. Sam decydujesz, czy jesteś zadowolony z nagrania, a także z kim, kiedy i w jaki sposób podzielisz się filmem.
W edukacji stacjonarnej:
- do wdrożenia jednych z najskuteczniejszych sposobów uczenia: metody „odwróconej klasy” oraz formuły blended learning,
- do używania wideo jako jednego z ogniw w procesie indywidualizacji nauczania w szkole i w domu,
- do utrwalania treści dla uczniów pod zajęcia wyrównawcze,
- do przeprowadzania zajęć indywidualnych,
- do prowadzenia kółek zainteresowań, zajęć pozalekcyjnych, projektów interdyscyplinarnych, terenowych, międzynarodowych,
- w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczniami chorymi i nieobecnymi,
- gdy dzieci widzą przykład odważnego nauczyciela – same również chętniej tworzą własne treści wideo.
Możliwa forma szkoleń:
- warsztat stacjonarny w siedzibie placówki,
- szkolenie online.
Zaświadczenia:

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu kursu doskonalącego dla nauczycieli, wydawane przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:
Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i nowym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Odbiorcy:
nauczyciele przedszkola, szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, dyrektorzyDługość szkolenia:
6 godzin dydaktycznychProwadząca: AGNIESZKA SZEFER-TRELA
Trener oświaty i założycielka ODN Edukacja Interaktywna w Krakowie. Superwizor SORE, pracowała jako dydaktyk cyfrowy i metodyk w projektach uczących programowania i robotyki dla najmłodszych. Stworzyła autorską pomoc dydaktyczną do nauki kodowania przez zabawę „KodujMata”. Ukończyła kursy trenerskie oraz studia poświęcone projektowaniu e-learningu i edukacji zdalnej w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.Koszt szkolenia dla Rady:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowościOcena z ankiet:

