Cyfrowy reset w naturze – leśne kąpiele jako narzędzie profilaktyki uzależnień w pracy nauczyciela z uczniami
Szkolenie wpisuje się bezpośrednio aż w trzy kluczowe kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026:
kierunek nr 3 – „Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów”,
kierunek nr 4 – „Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych”,
kierunek nr 5 – „Promowanie higieny cyfrowej (…).
Szkolenie łączy profilaktykę zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży z promowaniem higieny cyfrowej oraz wspieraniem aktywności fizycznej i prozdrowotnych zachowań.
Dzięki praktycznym scenariuszom nauczyciele otrzymują narzędzia, które pozwalają im realnie wspierać uczniów w budowaniu równowagi między światem cyfrowym a naturalnym, przeciwdziałać skutkom przebodźcowania ekranowego oraz wzmacniać odporność psychiczną i społeczną młodych ludzi.

Korzyści z udziału Rady pedagogicznej w szkoleniu:
Uczestnicy:
-
dowiedzą się, jak wykorzystać kontakt z naturą i „leśne kąpiele” jako praktyczne narzędzie profilaktyki cyfrowych uzależnień w pracy z uczniami,
-
otrzymają gotowe scenariusze lekcji i pomysły na zajęcia terenowe, które mogą od razu wdrożyć w swojej klasie.
Program:
Blok I. Uzależnienia cyfrowe – zrozumieć problem
-
Uzależnienia behawioralne i zachowania problematyczne związane z korzystaniem z internetu i urządzeń cyfrowych.
-
„Smartfonowe zagrożenia”: infantylizacja uwagi, FOMO (Fear Of Missing Out), checking habit (nawyk sprawdzania), „dopaminowe zastrzyki”.
Blok II. Natura jako antidotum
-
Kontakt z naturą jako narzędzie profilaktyki siecioholizmu i fonoholizmu.
-
„Leśne kąpiele” – sposób na redukcję stresu i przebodźcowania.
-
Dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny i fizyczny ucznia.
-
Syndrom deficytu natury – przyczyny i konsekwencje.
Blok III. Praktyczne działania w pracy nauczyciela
-
Analiza różnorodnych form prozdrowotnych spotkań z naturą.
-
Przykłady działań organizacji pracujących z dziećmi w naturze.
-
Propozycje działań wychowawczych zbliżających uczniów do natury.
-
Poradnik warsztatowy: wskazówki i dobre praktyki prowadzenia zajęć terenowych (na podstawie doświadczeń leśnej przewodniczki),
-
Pomysły na warsztaty terenowe dla przedszkolaków, klas I–III i IV–VI,
-
Zasady bezpieczeństwa podczas zajęć terenowych.
Uczestnicy szkolenia otrzymają:
- gotowy scenariusz lekcji dla klas I–III,
- pomysły na grę terenową i praktyczne materiały wychowawcze dla klas I–III i IV–VI.
Możliwa forma szkoleń:
- szkolenie stacjonarne – warsztat w siedzibie placówki (zapytaj o możliwość dojazdu),
- szkolenie online.
Najważniejsze na rynku zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.
Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:


Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE?
Dokładamy wszelkich starań, aby prowadzone szkolenie spełniło oczekiwania Twojej Rady Pedagogicznej.
Każdorazowo kontaktujemy się placówką, aby doprecyzować potrzeby, uelastycznić program szkolenia i poinformować trenera o priorytetach nauczycieli.
Skontaktuj się i dopasuj szkolenie, temat, trenera oraz zakres wspólnie z naszym doradcą szkoleniowym.

ZADZWOŃ I ZAMÓW SZKOLENIE
tel: 603 759 448
lub wypełnij formularz u dołu strony.
Odbiorcy:
nauczyciele szkoły podstawowej, dyrektorzyProwadząca: dr Ewa M. Walewska
Doktor nauk humanistycznych, kulturoznawczyni o specjalizacji komunikacyjnej. Specjalizuje się w obszarze umiejętności komunikacyjnych i społecznych, a także w tematyce nowych mediów, profilaktyki cyfrowych uzależnień i edukacji przyrodniczej. Jest absolwentką szkoleń z zakresu edukacji terenowej i leśnej, praktyczką tworzenia więzi z naturą podczas wypraw jako Leśna Przewodniczka. W swojej pracy łączy doświadczenie akademickie z praktycznym podejściem do edukacji i rozwoju kompetencji społecznych.Długość szkolenia:
4 godziny dydaktyczneKOSZT SZKOLENIA DLA RADY:
Zapytaj o wycenę dla Twojej miejscowości