Kodowanie przez zabawę, czyli maty edukacyjne, fiszki i kubeczki na podłodze. Szkolenie online – ZAPISY ZAMKNIĘTE

Nauka kodowania przez zabawę to warsztat wykorzystujący narzędzia i ćwiczenia uczące logicznego myślenia, kreatywnego podejścia do problemów i poszukiwania rozwiązań.

To także pomysły zajęć do zastosowania w praktyce.

 


Cele:

  • zdobycie przez uczestników wiedzy z obszaru logiki  kodowania i programowania dla najmłodszych, w oparciu o nową podstawę programową dla edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
  • zachęcenie uczestników do stosowania gier i zabaw uczących programowania z wykorzystaniem analogowych pomocy dydaktycznych,
  • zdobycie wiedzy na temat obszarów rozwoju dziecka, które wspierane są dzięki nauce logicznego myślenia oraz rozwijania myślenia komputacyjnego.

Program:

  • kodowanie i programowanie jako sposób komunikowania się i precyzyjnego formułowania myśli,
  • programowanie bez komputera – przykłady gier, ćwiczeń i zabaw,
  • scenariusze zajęć dla dzieci z wykorzystaniem dużej maty do kodowania dla całej grupy i pracy indywidualnej z dzieckiem,
  • edukacja matematyczna i polonistyczna z elementami kodowania w przedszkolu i szkole dla dzieci edukacji wczesnoszkolnej,
  • praktyczne zajęcia z użyciem: mat, zestawu elementów do wykładania, kubeczków i robotów edukacyjnych na każdą kieszeń.

Korzyści dla dzieci:

Z doświadczenia wiemy, jak ważne w pracy z małymi dziećmi jest przedstawienie idei i logiki ćwiczeń w przejrzysty i naoczny sposób.

Praca na dużej macie z wykorzystaniem bogatego zbioru elementów do układania oraz działanie w grupie:

  • stymulują rozwój mózgu dzieci i myślenie logiczne,
  • dostarczają bodźców wizualnych, dotykowych oraz, co najważniejsze, ruchowych,
  • pomagają lepiej zobrazować zasady ćwiczeń, gier i ruchów,
  • wpływają na wyobraźnię przestrzenną, znajomość kierunków i orientację w przestrzeni,
  • podnoszą umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego oraz algorytmicznego,
  • wspomagają działania ćwiczące koordynację wzrokowo-ruchową oraz umiejętności manualne,
  • pomagają ćwiczyć koncentrację i umiejętność skupienia uwagi w dłuższym czasie,
  • aktywizują uczniów, przesuwających figury i elementy z większym zaangażowaniem, dając im szerszy obraz przestrzenny oraz pole widzenia w planowaniu ruchów.

Korzyści dla nauczycieli:

Zestawienie dużych mat do kodowania z robotami i nauką gry w japońskie szachy stwarza nieocenione możliwości i nieskończony zbiór zabaw do zrealizowania z dziećmi.

To także pomysł na innowacje w placówce!

  • nowa forma zajęć oraz logistyczne wykorzystanie przestrzeni dywanowej w pracy z całą grupą przedszkolną,
  • atrakcyjne pomoce i zagadki dla dzieci sprzyjają ich zaangażowaniu i chęci uczestniczenia w zabawie, co przekłada się na jakość pracy nauczyciela oraz poziom jego satysfakcji i zadowolenia,
  • widoczne szybkie efekty pracy z dziećmi,
  • większa łatwość prezentowania zasad ćwiczeń edukacyjnych w dużym formacie, sprzyjająca łatwiejszemu zobrazowaniu treści i zrozumieniu ich przez dzieci,
  • możliwość uruchomienia komunikacji i interakcji pomiędzy dziećmi, ćwiczenia pracy w grupie i wywoływania pożądanych zachowań (m.in. umiejętność czekania na swoją kolej, cierpliwość, etc.).

Otrzymasz pomysły zabaw logicznych i ruchowych w różnych obszarach tematycznych do pracy z całą grupą przedszkolną i szkolną na podłodze.

Dowiesz się, jaka jest największa korzyść z nauki kodowania, płynąca nie tylko dla dzieci, ale także dla samego nauczyciela.


Szkolenie online

Szkolenie przeprowadzone będzie w formie online przez komunikator Zoom:

  • przed szkoleniem uczestnik dostanie wiadomość na podany przy zapisie adres mailowy, w którym zawarty będzie link do spotkania szkoleniowego w aplikacji ZOOM. W załączniku wiadomości będzie także instrukcja dołączenia do spotkania oraz instrukcje sprzętowe,
  • wystarczy przed godziną rozpoczęcia szkolenia kliknąć na podany w mailu link, podać imię i wpisać podane hasło. Program Zoom można zainstalować lub otworzyć przez przeglądarkę. Jeśli logują się Państwo na urządzeniu mobilnym należy pobrać aplikację Zoom ze Sklepu Play lub App Store i wpisać cyfry podane w wiadomości.

Każdy uczestnik będzie potrzebować:

  • komputer, laptop lub telefon. Jeśli to możliwe, prosimy użyć laptopa lub komputera, nie telefonu (nieco bardziej ograniczone możliwości),
  • słuchawki (wskazane, ale nie niezbędne),
  • stabilne połączenie z Internetem.

 


Zaświadczenia:

Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje zaświadczenie według Rozporządzenia MEN o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli, wydawane w wersji papierowej przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28.05.2019 w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 1045).

Akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli:

         

Możliwość finansowania naszych szkoleń ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli (zgodność z ustawą Karta Nauczyciela – art. 70a 3a) i aktualnym Rozporządzeniem MEN z 23.08.2019 w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.

 


Zarezerwuj miejsce! Liczba miejsc obraniczona. Zapisz się, klikając poniższy przycisk:

Zapisz się


Odbiorcy:

Nauczyciele przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej

Data szkolenia:

9.04.2022 (sobota)

Godzina:

9:00-12:00

Liczba godzin:

4 godziny dydaktyczne

Forma szkolenia:

Szkolenie online

Prowadząca: Agnieszka Szefer-Trela

Trener oświaty i założycielka ODN Edukacja Interaktywna w Krakowie. Superwizor SORE, pracowała jako dydaktyk cyfrowy i metodyk w projektach uczących programowania i robotyki dla najmłodszych. Specjalistka w dziedzinie edukacji zdalnej, filmowej i kodowania. Ukończyła kursy trenerskie oraz studia poświęcone projektowaniu e-learningu i edukacji zdalnej w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Cena:

195 zł

Liczba miejsc:

20